Kikar på en ZX10R -05 2800 mil - ok köp?

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Säkert felplacerat i ämnesområden men ställer frågan ändå. :va

Har varit och kollar på en kawa zx10r som ser väldigt fin ut. provstartad och verkar gå fint i motorn. Kan dock inte procköra i detta väglag.
Jag vill nu höra ev er som kört/ägt en kawa zx10r från 2005.
Vad är positivt och vad är negativt? :arsele
Den som jag kollat på har gått 2800 mil. Mycket?
Skall även tillägga att det är endast en ägare på den.

Tack på förhand!

/Christian
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
hade inte köpt något utan att provköra... vet dock inte hur vädret är där motorcykeln befinner sig men här i skåne hade man nog kunnat provköra:p
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Är väll en ventiljustering som ska göras vid 2600 eller 2800 mil om jag inte minns helt fel. Tyvärr brukar den vara dyr som brännvin. Kolla att den är gjord!
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Ventiljustering är gjord.
Går inte alls att köra i detta väder, is på vägarna =(
Men cykeln står hos en handlare så har 3 månaders garanti, den börja gälla vid påställning..
 

Jerka84

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR 954rr / ShovelChopper
köpte min hoj utan att provköra. startade upp den på depåstödet, varmkörde och provade växlarna upp och ner.
Inga missljud och hojjen va skitfin i övrigt.
det räckte för mig iaf, kört två problemfria säsonger med den nu.

känns ju fö inte så kul att prova en literhoj man ej kört förr när det är runt nollan ute.
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
nej men skeva skivor tex, inget du märker med den på depåstöd och skivor är ju inte billiga.. ja , tänkte faktiskt skriva att ifall det är företag så går det ju att reklamera vid överenskommelse på kontraktet men det går ju inte vid privat person :p
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
jo de kan ju finnas någon fördel med företag :p
Men undrar mer om hur hojen i sig är. körställning, bromsar, körning långa sträckor mm mm.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
jo de kan ju finnas någon fördel med företag :p
Men undrar mer om hur hojen i sig är. körställning, bromsar, körning långa sträckor mm mm.

Köpte min kawa zx-10r av en handlare utan att provköra jag med. var helnöjd med den till jag började köra bana då blev det helt plötsligt tråkigt att köra på vanlig väg. :). Vissa säger att -04 o -05 är brutala och jag kan nog inte mer än hålla med, dom e grymma och snyggare än nästa modell. Nu är ju min tyvärr redan såld..

Se bara till så du har styrdämpare. Hade min i 3 problemfria säsonger och gjorde även ventiljustering på den o det var inte så mycket dyrare än vanliga servicen. Kan ju bero på att det inte var märkesverkstad kanske.
Körställning, nja det är ju en sporthoj så att säga.
Bromsar, enligt mig bra men då har jag endast provkört andra sporthojar i enkelhet så kan inte göra nån korrekt bedömning,
Körning långa sträckor, hänvisar till körställninssvaret. men vistt kan man köra massa mil.

Jag tror att du kommer bli helnöjd om du köper, det var jag. o som sagt har du ju viss garanti från en firma..
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej den du funderar på är väl den hos bikeport ? Dom har haft annons hela förra året på den och den står ännu kvar. Lägger ingen värdering i det men man kan ju undra varför den inte blivit såld. Du bör ha bra prutmån på den. Ventiljustering skall göras vid 2400 mil. // Jon
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Leta upp en isfläck som du har bakhjulet på. Håll i frambromsen, släpp kopplingen och slira dig igenom samtliga växlar. Perfekt sätt att testa motorn och växellådan! :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Är väl ok att ställa frågan här i forumet men jag tror du kan få mycket hjälp på ZX10-tråden under modelspecifika diskussioner.

Mvh Peter
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
har en 05a runt dom milen, inga problem och du kommer inte ångra dig, men säger som någon tidigare att en styrdämpare är aldrig fel, men smaken är ju som baken.

galen hoj ;)
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Det sitter ingen styrdämpare på den nu, men det går väl att sätta dit efter?
Jo det är den som står på bikeport, har varit och kolla på den och provstartad men som sagt inte kört. Jag fick en positiv känsla av hojen, då den var i bra skick och motorn gick fint. Det är endast 1 ägare på den sen ny. Har även sett att det stått sedan april förra året, och det har faktiskt slagit mig varför den inte blivit såld. tycker ändå att det är rätt kurs.
Synd att det är en bit dit för mig =(
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
ja det går att sätta dit efteråt, jag ska göra det på min nu inom det närmaste :)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Skulle lådan vara skum känner man inte de på ett depåstöd, hojen måste ju belastas för att man ska kunna känna sånt!
 

Kneedrag

Guest
nej men skeva skivor tex, inget du märker med den på depåstöd och skivor är ju inte billiga.. ja , tänkte faktiskt skriva att ifall det är företag så går det ju att reklamera vid överenskommelse på kontraktet men det går ju inte vid privat person :p

Skeva skivor går att fixa. Brake Grinder såg jag på mässan. Svensk uppfinning. 750 kr skulle han ha för att fixa en skiva. Kul med nya uppfinningar :).
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top