Kikar på en ZX10R -05 2800 mil - ok köp?

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
låter absolut bättre, dock det som slår mig lite är att zx10r 05 1600mil 60k, zx10r-09 400mil 75k, priskillnaden är inte så stor som man tycker att den borde vara. http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_zx_10r_37937545.htm?ca=12&w=3

Du har rätt, de skiljde inte så mycket men man får lägga på lite om man köper på firma.
Går alltid att pruta spec om man betalar kontant. Känns ganska seriöst med 1 år garanti.
Denna hoj sitter ju all lull-lull på, och dessutom rensad bakdel :)
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Körde utan styrdämpare men insåg efter en vecka att de lär gå åt helvite om ja inte fixar en. Så fort framhjulet lättar de minsta så börja de direkt, o den åker som sagt upp på bakhjulet väldans lätt:)! Min ä nerdrevad me så de gör ju inte saken bättre.
Den motorkaraktären fanns bara 04-05, sen tona dom ner den lite.
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Om du är ute efter en svart så har jag en du kan få köpa. Har ingen annons ute men du finner foto på den under mitt garage. Har massa extra utrustning som ackra helsystem titan och PC3. Rensad bakdel, ensitskuts, fälgstripes, Inbyggda blinkers i ledbaklyset.

Besiktad å klar. Rullat 2500 mil. Nyligen servad med ventilkoll och drivpaket gjort för 20 mil sedan och kostade ca 8000kr. Såld på beviks Linköping, jag är andra ägaren.
Går helt sjukt skönt. Finns möjlighet till provkörning i ett stooort garage =)

Lite allmänt om modellen.
Sitter väldigt bra på den, jag är 174cm. Körde ner till alperna 2010. Blev 400 mil under 5 dagar och det var inga större problem. Visst var det jobbigt att plöja 200 mil autobahn men det gick!
Sjuk explosiv motor. Mycket underhållande vid gaspådrag. Tråkig att köra lagligt med så det är därför jag funderar på att göra mig av med den.
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Pobin: Är inte ute spec efter en svart utan de ha bara blivit :p
Har hur som helst ringt och pratat med dom som hade den andra svarta zx10r med styrdämpare och slipon.
Dom har just importerat den från england, så den skall besiktas till veckan.
Ska även få bilder. Tydligen var det lite rivmärken på tanken och ramen efter tankväska men knappt anmärkningsbart. Frågade även vad deras garanti gällde eftersom dom har 1 år, och han sa att den täcker allt som har med cykeln att göra (motor, växellåda, plötsliga händelser etc) Fullstämplad servicebok och 1600 mil på mätaren.
Denna eller den som finns på bikeport?
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Pobin: Är inte ute spec efter en svart utan de ha bara blivit :p
Har hur som helst ringt och pratat med dom som hade den andra svarta zx10r med styrdämpare och slipon.
Dom har just importerat den från england, så den skall besiktas till veckan.
Ska även få bilder. Tydligen var det lite rivmärken på tanken och ramen efter tankväska men knappt anmärkningsbart. Frågade även vad deras garanti gällde eftersom dom har 1 år, och han sa att den täcker allt som har med cykeln att göra (motor, växellåda, plötsliga händelser etc) Fullstämplad servicebok och 1600 mil på mätaren.
Denna eller den som finns på bikeport?

1års garanti skulle vara mycket värt för mig i alla fall. Skönt med den tryggheten. Sen är väl dessa hojar ganska hållbara och förhoppningsvis behöver du aldrig utnyttja garantin.

Tänk på att dagen du ska sälja så får du kanske mindre för din hoj om den är importerad. Den erfarenheten har jag av bilar i alla fall. Folk kollar hellre efter en svensksåld. Och då får man gå ner i pris.

Det är väl väldigt långt för dig att åka till Helsingborg och kolla på hoj. Då är ju den andra lämpligare.
 

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
Hej
Jag har en 2004 samma modell,
Tänk dig en 600 i chassi med en motor på 175hk.
Kan det bli bättre, svar nej.
Ingen åka långt hoj men så rolig på bana
stor service vid 2400 och 4800 mil med ventiljustering.
Knackar den inte är det lugnt.
Kan bara säga
Ha det så roligt med din ZX10R
Kom gärna till SMC bankörningar så ska vi lära dig köra ochså.
MVH
Daniel
 

friflyg

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Ort
årsta havsbad
Hoj
Zx10 05:a
Ska bli spännande att lära känna den här hojen!såg väldigt bra ut live,handtagsvärmare blir någ nåt man blir häcklad för men blir nog skönt 4 på natten efter lite streetrace;-)
 

crescent33

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2010
Ort
katrineholm
Hoj
r1 08 Race
Är hojen i fint skick, så är den förmodligen inte sämre än någon annan japs i samma skick.
Lycka till!

=)
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Snopet att den vart såld. Tycker du ska hoppa den importerade från Uk. Ligg lågt så kommer det ut hojar framåt våren. Av 04-05 så är 05 att föredra då bla fjädringen uppgraderades. Tror inte det blir någon rusch i vår då det går kärvare i ekonomin. Lycka til // Jon
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Snopet att den vart såld. Tycker du ska hoppa den importerade från Uk. Ligg lågt så kommer det ut hojar framåt våren. Av 04-05 så är 05 att föredra då bla fjädringen uppgraderades. Tror inte det blir någon rusch i vår då det går kärvare i ekonomin. Lycka til // Jon

Vad är det som är uppdaterat med fjädringen som gör att en 05:a är att föredra mot 04:a? Har aldrig hört det tidigare?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag har en grön zx10-06 på 1100 mil som kommer säljas i mitten av mars. Dubbla slip-on, öhlins styrdämpare, rizoma handtag och korta koppling- och bromsgrepp. Backspeglar, skjutspinnar och passagerarsadel saknas tyvärr. Men annars i väldigt fint skick. Kommer att lägga ut den på 50.000 kr.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Be att få protokollet från justeringen/kontrollen.

När jag köpte min fireblade så var den gjord påstod ägaren.
Gjorde en massa service vintern efter köpet och när toppen ändå var frilagd så tog jag av den och mätte ventilerna.
Två ventiler var utanför toleranserna. Knappast något som händer på 300 mil.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Av 04-05 så är 05 att föredra då bla fjädringen uppgraderades. Tror inte det blir någon rusch i vår då det går kärvare i ekonomin. Lycka til // Jon


Jag trodde inte heller att det skiljde en del mellan 04 och 05 så jag kollade upp det innan jag köpte min 05a nu för någon vecka sedan. Pratade bland annat med Kawa auktoriserad verkstad och då sa dem vilka punkter 05 an var uppdaterad på sen dom kom 04. Bland annat var det fjädring och vxl låda. Men o andra sidan är 04an säkert minst lika bra som 05an.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej bifogar text från 2004-2005MY Ninja ZX-10R (ZX1000C)
Circuit Set-up Information

2.1 Recommended Settings
Following are the recommended settings for track riding, which can be used as a starting point for chassis set-up. Please
note that this data was determined by our test riders, and settings may differ depending on track conditions, rider
weight/size and riding style. These settings are recommendations only, so please use them as a reference when finding
your own ideal settings.
Preload
Fork tube height
Ride height adjustment (spacers)
Fork oil level
Rebound damping
Compression damping
STD: 14mm
STD: 0mm
---
STD: 91mm
STD: 9 clicks out
STD: 7 clicks out
STD: 178mm
---
STD: 3.2mm
---
2 1/4 turns out
3 1/2 turns out
Item Front Rear
2004MY
Preload
Fork tube height
Ride height adjustment (spacers)
Fork oil level
Rebound damping
Compression damping
16mm
STD: 0mm
---
STD: 101mm
6 clicks out
7 clicks out
STD: 178mm
---
0mm
---
STD: 1 3/4 turns out
STD: 3 turns out
Item Front Rear
2005MY
Please note that the suspensions of the 2004 and 2005 models are different. Using suspension settings from the
incorrect year may result in a set-up with less than desirable handling characteristics.

// Jon
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Är det någon större skillnad på körställningen på 04/05 jämfört med 06/07?
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Haha blir förvirrad på dessa motorcyklar :p
Fick veta att en gammal jobbarkompis ev ska sälja sin, pga att han inte kan köra längre för ryggen.
Han har en zx12r som är i bra skick. Gått 2400 mil. årsmod 2000. Ingen serivcebok då han själv servat hojen. Ska även påpeka att jag och min far känner han bra så det är ingen skojare. Har lite funderingar om den ist för zx10r. :p
Vad är positivt/negativt med den? Och han har inte sagt ett pris, så vad skulle man kunna bju han?
Undrar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top