Kikar på en ZX10R -05 2800 mil - ok köp?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Haft 2 st, grymt nöjd. Jävligt kul hoj, har inget dåligt att säga om den. Köp!
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Kan ju bara vara av den enkla anledningen precis som för mig att folk tycker att det är mycket pengar för en som har ett par år på nacken och hellre lägger 10k till och får en spritt ny "budgethoj" .

Jag skulle köpa den .. Man får ju göra en personlig bedöming och känna efter själv. Fel kan det ju alltid vara på saker man köper gamla som nya men du har ju 3 mån garanti vilket e skönt!!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
När det gäller att kolla skeva skivor.
Kan han inte hissa upp den på depåstöd och rotera hjulen?
Är skivorna skeva så bör ju det märkas då eller?

//Andreas
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Hur mycket kommer försäkringen gå på om du, i enlighet med ditt nick, är -87:a?

antingen e det bara jag som yrar men det där med ålder verkar inte spela nån speciell så länge man inte e 40 plus. betalar i princip likA mycket för min försäkring när jag va 25 som jag nu gör som 30 åring. då pratar jag om sporthojar
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Gällande dina funderingar på aktuellt objekt:

Försök att hitta en ZX10R som redan har alla de detaljer du vill (kommer vilja) att den ska ha. Ex: Slipon/helsys, PCIII, "Bänk-mappad", styrdämpare. (Övrigt trams: Singelkuts, korta handtag, ställbara fotpinnar, häftiga klistermärken, osv osv..)
Allt ovan är väldigt dyrt att köpa till i efterhand. Summa: Vill du ha annat än original, köp en hoj med detta befintligt.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Skeva skivor går att fixa. Brake Grinder såg jag på mässan. Svensk uppfinning. 750 kr skulle han ha för att fixa en skiva. Kul med nya uppfinningar :).

750:- plus eventuell frakt T/R á 50-100:- blir ganska snabbt 2000:- för paret...För riktade originalskivor.

2000:-=Nya Skivor på Ebay...

Men håller med, kul med nya svenska uppfinningar även om jag inte förstår hur den kan vara ny.
 

Granz

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasa
Hoj
Honda CB900F Freddie Spencer Superbike
Hade en ZX10R -04 sommaren -09, och kan inte annat säga än grym hoj!
Min var körd runt 2600mil den sommarn jag hade den, och det var inga problem utan bara att tuta och köra.
Som tidigare sagts så är styrdämpare nog att föredra, kan vara nervös i framänden ibland, själv råkade jag ut för ett par hemska vobblingar från styrstopp till styrstopp, detta hände då jag körde utan styrdämpare.

Angående sittställning så var den helt "ok" för mig, 192cm lång. Men visst, det är en sporthoj och att köra längre sträckor i lagligt tempo är inte bekvämt.

Jag säger: köp, köp, köp! ;)
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Har en 04:à o ä sjukt nöjd.
Men styrdämpare ä de första du ska inhandla, dom är Lite oroliga fram om man säger så.
Finns på Ebay o köpa ifrån England så blir de inte så dyrt, eller köp en LSL som kostar runt 3000:-
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Har en 04:à o ä sjukt nöjd.
Men styrdämpare ä de första du ska inhandla, dom är Lite oroliga fram om man säger så.
Finns på Ebay o köpa ifrån England så blir de inte så dyrt, eller köp en LSL som kostar runt 3000:-

Är dom verkligen såå oroliga som så många påstår!? Är det vid kraftiga gaspådrag ut från kurvorna eller om man kör bakhjul och lägger ner framhjulet?
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Min passerade 4000 mil utan några problem. Frambromsen tyckte jag var svampig vid bankörning, annars inget att anmärka på. Störtskön hoj!
 

Hasse_Ua

ninja
Gick med
5 May 2011
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10-R -04
Har för mig att det enda den diskuterade Ninjan var extra utrustad med var handtagsvärme(?), avsaknaden av extra utrustning (avgas, styrdämp mm) samt avsaknaden av servicebok gjorde att jag inte köpte den i höstas. Då fick jag ändå ganska bra för min SV som inbyte.
Nu vet jag ju inte vad du får ge för den, men för 55.000:- borde du kunna hitta en Ninja med lite godis och servicebok.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Gam R1an va ju en hoj som man ville ha styrdämpare på....zx10r 04-05 är lika dan pågrund av att den har en tendens att ha ett väldigt lätt fram hjul :) , man tvingar inte upp den!, den kommer ändå! . 06-> vart snällare eftersom den har tyngre svänghjul m.m.
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Har kollat försäkring som fan och det bästa ja kan få fram är 14xxx kr halv/helår.
Sitter handtagsvärmare på den.. Känner att styrdämpare inte sätter hinder eftersom de går att sätta dit efterhand. Tycker de e synd att inte serviceboken följer me, har fått nr till ägaren innan man han svarar inte. Har inte kommit överrens om något pris än, men givetvis tänker jag pruta. 50 och under tänker jag personligen är OK. Har kört en zx10r -11 och det känns som dom äldre är med runt i kanterna och man ligger inte lika mycket på tanken.
Men som det låter på dom flesta så verkar det vara ett bra köp, och det finns någon i hojen som tilltalar mig. Den är inte såld än men ja kan ge mig f*n på att om jag bestämmer mig för den så är den såld, haha
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Har kollat försäkring som fan och det bästa ja kan få fram är 14xxx kr halv/helår.
Sitter handtagsvärmare på den.. Känner att styrdämpare inte sätter hinder eftersom de går att sätta dit efterhand. Tycker de e synd att inte serviceboken följer me, har fått nr till ägaren innan man han svarar inte. Har inte kommit överrens om något pris än, men givetvis tänker jag pruta. 50 och under tänker jag personligen är OK. Har kört en zx10r -11 och det känns som dom äldre är med runt i kanterna och man ligger inte lika mycket på tanken.
Men som det låter på dom flesta så verkar det vara ett bra köp, och det finns någon i hojen som tilltalar mig. Den är inte såld än men ja kan ge mig f*n på att om jag bestämmer mig för den så är den såld, haha

Spontant känns det inte som att den kommer gå i första taget om den har varit till salu sen juli? eller när det var, men att dom lämnar 3 månaders garanti så vill man ju inte gärna att garanti tiden har gått ut lagom till man plockar fram hojen och saker börjar krångla så ha lite is i magen och vänta så du iaf kan köra i någon månad med garantin:)
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Skall tillägga att jag sett en likadan fast med 1600 mil på mätaren, styrdämpare och slipon. 1 års garanti på hojen, fri hemfrakt. 59 900kr.
Ska ringa dom imorgon. Vad säger ni om den istället? ^^
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Spontant känns det inte som att den kommer gå i första taget om den har varit till salu sen juli? eller när det var, men att dom lämnar 3 månaders garanti så vill man ju inte gärna att garanti tiden har gått ut lagom till man plockar fram hojen och saker börjar krångla så ha lite is i magen och vänta så du iaf kan köra i någon månad med garantin:)

Den börjar gälla vid påställning, och dom kan hålla den till våren då man kan börja köra. Så ingen fara med det :p
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top