Biltmore
Blood Group: Red
Imorgon är det dags att känna sig smart & lyckad igen!
ja till den effektiva räntan av 10% och svaret är för övrigt nej det gör dom inte till nån som varigt arbetslös i ett år.
Fattar inte varför man nte skulle stödja en looser att gå från arbetslös till arbetare?
"han förtjänar inte bla bla bla"
Jösses nej nu loggar jag ut innan jag spränger en ven över era fejk snobberier..
Jag förstår varför vissa är arbetslösa.
Om du lånar 10000:- och betalar tillbaka det två månader senare kommer räntekostnaden vara ca 200:- med 10% ränta.
Om allt hänger på ett truckkort och man mot förmodan inte får ett lån så kanske det är dags att sälja bilen för att få jobbet.
Jag förstår varför vissa är arbetslösa.
Om du lånar 10000:- och betalar tillbaka det två månader senare kommer räntekostnaden vara ca 200:- med 10% ränta.
Om allt hänger på ett truckkort och man mot förmodan inte får ett lån så kanske det är dags att sälja bilen för att få jobbet.
[Irony ON]
Nej nej, då får man inte lånet via CSN som alla andra som studerar på högskolorna och då är det ju orättvist...
[Irony OFF]
Nej det vore fruktansvärt om arbetslösa hade möjlighet till microlån för studier
Sen har man även styrt upp studielånen nu så det inte blir en liten obekväm summa man knappt märker utan det sker med faktisk återbetalning.
Så innan man börjar jämföra studier mot varandra och säga att varför inte truckkort när man får det för att bli ekonom så skall man nog också fundera över varför vissa åtgärder finns och varför man har dragit gränsen någonstans.
Men det är klart, det kan vara svårt för många att tillämpa helikopterperspektiv.
Helikopter eller inte.
Tror du Prulle skulle få svårt att betala av en truckkurs?
Skulle samhället i stort ta skada av att en arbetslös blev en utbildad arbetare med lånade pengar?
Men det är när man börjar styra sådana här samhällsåtgärder på micronivå (se till en enstaka person) som det blir helt galet uppåt väggarna.
Är du dum på riktigt eller vafan menar du?
Att få låna MAX 10000 till en kurs som tar MAX 1 vecka
Eller låna 200 000 (och få nånstans runt 150 000 i bidrag) för en utbildning på 4 år
Jo men nisselasse WTson han ska bli civil ekonom.. Nej det kommer han aldrig bli..
Glöm fan inte att samhället behöver förlorare. Jävla skit sammhälle där alla tror att dom ska bli fotomodeller och advokater, gissa vad? Det kommer aldrig hända för de flesta och de är en jävla tur det!
Desutom har jag redan i min klass 3 sopröter som bara tar bidragsdelen och gå på va 15e lektion och spelar wow hemma hos mamma resten av tiden..
ja till den effektiva räntan av 10% och svaret är för övrigt nej det gör dom inte till nån som varigt arbetslös i ett år.
Fattar inte varför man nte skulle stödja en looser att gå från arbetslös till arbetare?
"han förtjänar inte bla bla bla"
Jösses nej nu loggar jag ut innan jag spränger en ven över era fejk snobberier..
Det skulle ju faktiskt gå att lösa genom ett lågt maxtak och personer får max ha ett som inte är återbetalt.
Själv har jag en kompis som åkt på
"Kvinnlig utveckling i Rwanda"
på CSN, så det borde kanske även gå att låna till saker som mer troligt ger jobb
Själv har jag fått 2 truckkort genom arbetsgivare (olika behörigheter), en kompis fick betala själv och en annan fick genom Arbetslöshetsförnedringen.
Men ett truckkort har aldrig get någon ett jobb.
Om man är den enda vettiga människa som söker jobbet och inte har truckkort kan jag lova att arbetsgivaren betalar eventuell utbildning.
Om han är arbetslös får han inget lån så det spelar ingen roll om räntan är 5,7% eller 18%
Om man är kund hos en bank där man skött sina åtaganden till fullo, så har jag mycket svårt att förstå att de inte skulle låna ut 10k om man förklarar läget.
Obs!
Man får köra truck utan kort, men det blir då arbetsgivaren som är ansvarig.
Alla som kör truck måste ha truckkort med rätt behörighet för detta. Jobbar man på en arbetsplats måste man även ha ett speciellt trucktillstånd för att få köra truck på arbetsplatsen. Detta är specifikt för varje arbetsplats.
Jag har dock aldrig hört talas om att detta är något som efterhålls särskilt väl. Har fått visa mitt truckkort en gång på 3,5 år till nån arbetsmiljönisse men arbetskamraten som hade sitt liggande i skåpet slapp.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|