Kinnekulle med Liwa o Nitrous!!!!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Nemesis skrev:
Flaggman nr 2 :hej

Stort tack för en kanondag på Kinnekulle.
WCX :Bugar :Bugar :Bugar


//Nemesis
kom nu ihåg att du skall köra nästa år oxo, ljuga massa skit i depån o sniffa på bensindunken:):):)

Schyssta killar var ni båda i vanen/bussen:)
 

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
instämmer med övriga :banana en kannon dag bra väder dj-ligt kul bana som till och med "nästan" tillät fri fart med mitt fraktfartyg :rolleyes:
tack till nitrous&liwa för förtroendet!
jag tycker att alla skötte sig kanon hela dagen (även om det blev en del passerande på fel ställen sissta racet)
alltid roligt se folk växa i kunskap och kännsla, så bla. "brudarna" bra jobbat :Bugar
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Gurra skrev:
Kör R1000/R600 race på Kinnekulle?
Hur kommer man under minuten? :huvet
Kinnekulle är inte godkänd bana av Svemo pga dåliga avåkningszoner och vad jag har hört så lär de inte göra nåt åt det för det är en ekonomisk förening som har det och de får den uthyrt iallafall...

hur man kommer under minuten? man gasar lite mera :fatta!
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Swedie skrev:
hehe jaru! '04an går som ett as! Aldrig varit med om maken till skön hoj! Pulvret kommer som på ketchup över 10k varv! Fladdrar gött i styret även vid uppväxling till 4e växeln. Jag e rätt säker på att jag körde under 1 minut tider.. hehe =) men det behövs på gökur :p hoppas det blir mer kinnekulle snart!

Ja go fart hade du. Men hur fick du ner den där foten i stöveln?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
flugan skrev:
Ja go fart hade du. Men hur fick du ner den där foten i stöveln?
Foten är konstig. Det går lite i vågar med smärtan. Jag kan iaf inte gå med foten pekande rakt frammåt. Sen när jag går med foten på snedd och utan kryckor så trycker det lite mosigt, dock inte allt för ont. Så det går. När jag stoppar i foten i dojan så gör jag det fort helt enkelt... sen går det att använda foten. Sen när jag kör... så glömmer jag smärtan i foten o bara köra. :rock
 

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Ravetrancer skrev:
kom nu ihåg att du skall köra nästa år oxo, ljuga massa skit i depån o sniffa på bensindunken:):):)

Schyssta killar var ni båda i vanen/bussen:)


Japp, ska sälja skiten jag har och köpa mig en pjååår rejser...
Får fnula under vintern på vilken hoj jag ska ha...

//Jannis
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Gomorron! (11 tim sömn senare med plågsamma smärtor i hela kroppen)

Tack för en strålande dag :banana
Liwa och Nitrous för organiserandet :tummenupp
Hornet & Jenny: Tack för lift och logi :Bugar
Ola & Dino: utan er hde jag gett upp 9.15, nu blev det bara hur kul som helst :yoparty Ni är mina idoler :Bugar
Campar: du är rar du :kiss, nästa år ska jag ha en ännu fulare skjorta än du, men nån omkörning av dig lär nog dröja ett sekel ;)
Tider? Skulle väl gissa på en kvart/varv :rofl

Nu ska jag till verkstan och ta bort strypningen, sen j*klar....

Ha en fortsatt strålande sommar! /snigelbetsy
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
håkan skrev:
Kinnekulle är inte godkänd bana av Svemo pga dåliga avåkningszoner och vad jag har hört så lär de inte göra nåt åt det för det är en ekonomisk förening som har det och de får den uthyrt iallafall...

hur man kommer under minuten? man gasar lite mera :fatta!
tvärtemot vad du säger så hörde jag att det som behövs är att ta bort start/mål ställningen och lufträcken. Hörde att dom tänkte satsa på det.
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Var ngn äldre farbror där på eftermiddagen som var lite pratglad, han sa att de förmodligen skulle sätta upp mera "vajer-staket", då framför läktarna eftersom att det krävdes för att köra bilrejsing!

Så nu är frågan, vad ska dom göra?! :va



Ravetrancer skrev:
tvärtemot vad du säger så hörde jag att det som behövs är att ta bort start/mål ställningen och lufträcken. Hörde att dom tänkte satsa på det.
 

Slem

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Märsta
Hoj
SV650s
Tack för en kanon bra bandag. Kunde knappast bli bättre. Bra väder, bra pris och rolig bana. Det ändå som kunde bli bättre är väl jag men jag jobbar på det. Ser fram mot nästa banåkning. :tummenupp
 

Öhm@n

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Skara
Hoj
KTM 640 Prestige Suzuki Gsx r 1000 K5 Honda CBR 954 RR 02
Var första gången jag körde på bana! Det var absolut det roligaste jag varit med om! :banana
Tack för en kanondag... o mer bana lär d bli för min del! :yoparty
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag vill oxå! :4skrika

Har varken tiden eller stålet för att göra det nu. Men nån gång, då jäklar...

Såg swedies film och en massa bilder i en annan tråd, döm av min förvåning så är det ju nästan enbart "riktiga" hojar... Alltså, nästan inte nån hoj som var äldre än 00 eller sämre än min...

Okej, nu var ju filmen från snabba gruppen, men ändå. Jag är lite orolig att lilla lila inte är kapabel att ratta runt på banan?!

/H
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
hållundan skrev:
Jag vill oxå! :4skrika

----

Jag är lite orolig att lilla lila inte är kapabel att ratta runt på banan?!

Bara du har hyfsade däck/bromsar på, så kan din hoj köras precis lika fort som nån annan 600 i gattempo, så det är absolut inget hinder. Häng inte upp dig så mycket på utrustningen, det är mer vem som sitter bakom styret som avgör.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
campar skrev:
Var ngn äldre farbror där på eftermiddagen som var lite pratglad, han sa att de förmodligen skulle sätta upp mera "vajer-staket", då framför läktarna eftersom att det krävdes för att köra bilrejsing!

Så nu är frågan, vad ska dom göra?! :va

Vi pratade lite om Kinnekulle Ring under licenskursen på Gelleråsen
. Lordneth (SVEMO) sa att om de flyttade pelaren/staketet efter målrakan så skulle nog SVEMO kunna godkänna den. Även om den inte har så bra avåkningszoner, men det har ju inte Knutstorp heller.

Hoppas att de gör vad som behövs för det är en jäkligt rolig bana.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Marcus skrev:
Bara du har hyfsade däck/bromsar på, så kan din hoj köras precis lika fort som nån annan 600 i gattempo, så det är absolut inget hinder. Häng inte upp dig så mycket på utrustningen, det är mer vem som sitter bakom styret som avgör.

:fakta

Exakt så är det.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Marcus skrev:
Bara du har hyfsade däck/bromsar på....
Det är väl där det fallerar. Däcken är ju okaj, men bromsarna, njaae....

Okej, jag hänger väl på folk rätt bra på gatan...

Aja, det ska bli roligt att prova när det nu blir av...
 

Nordan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen numer tyvärr :(
Jag stämmer in i hyllningskören: Tack för en trevlig dag på Kinnekulle Nitrous och Liwa1! :tummenupp

Tack även till de som hjälpte till vid avlastning från lastbil samt alla andra glada mcförare som förgyllde dagen! (Nu låter det nästan som tacktalen vid Oscars utdelningen)

Prillan73 har en viktig poäng att reglerna i respektive grupp bör följas. I lugna gruppen är det ingen omkörning annat än på startrakan. Vill man åka fortare är du ju bara att byta till en annan grupp. Kommer man ikapp är det bara att vänta ligga bakom med lite marginal för ev. oväntade inbromsningar o dyl. Ingen i den gruppen ska behöva oro sig och få körningen förstörd med att behöva hålla uppsikt bakåt.
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Ja tack Lillan & Marcus för 1 bra dag på kullen :)

& sen för att jag fick åka med & köra 1 dag iaf på Åsen som skulle blivit 2... Men tyvärr ville inte vädret va med så det var ju bara att åka hem...

//Simon
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
BadToy skrev:
Ja tack Lillan & Marcus för 1 bra dag på kullen :)

& sen för att jag fick åka med & köra 1 dag iaf på Åsen som skulle blivit 2... Men tyvärr ville inte vädret va med så det var ju bara att åka hem...

//Simon

Var e bilderna ffs? :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top