Min vurpa på kullen!
Hej allihopa.
Jag får lite frågor och krya på sig PM och SMS och folk undrar hur det är med mig och vad som egentligen hände där i kurvan!
Så jag tänkte för att jag ska få slippa att skriva det så många gånger så tar jag o skriver det här!
-Dagen började kanon o som ni som var där vet så var vädret kanon och jag kände mig riktigt sugen på en dags bankörning.
De 2 första passen kändes riktigt bra och jag kände att jag äntligen hade börjat få lite flyt i Kullens alla konstiga kurvor.
Sedan på tredje passet sticker ut med Anders (låssmeden (iaf på PMC)) bakom mig och kör lugnt de 2 första varven, sedan nånstans in på 3:e varvet så hinner Anders om när jag låter bli att tränga mig in vid en ifatt åkning.
Åker sedan förbi ovannämda o ligger bakom Anders, det går inte alls så fort som det kan gå och jag känner att det är lagom.
Sedan kommer vi till den korta rakan innan kurvan ut på start/mål, Anders tittar bakåt för att se att jag är med, jag tänker "Jag tar det lugnt här" har mycket respekt för just den kurvan (lär väl inte vara mindre i framtiden).
När jag sedan går IN i kurvan så släpper helt enkelt bakhjulet och hojen slidear iväg för att sedan få fästa igen med tillhörande Highside som resultat!
Jag kastas av hojen och enligt vad jag hört är jag 3-4m upp i luften och landar på höger axel, fortsätter att snurra på asvalt och gräs.
När jag sedan slutar snurra så sitter jag som tur är på röven, dock ligger då mitt vänstra ben över mitt högra lår!!
Av någon typ av ren reflex puttar jag till på benet som "hoppar" tillbaka ner i den vinkeln benet normalt sett har!
Sen är det bara luta sig tillbaka o vänta.
Gick riktigt fort tyckte jag tills Abulanspersonalen samt annat folk var framme vid mig, TACK!!
Berättar att jag har puttat tillbaka benet och att det är av, samt att höger nyckelben är trasigt.
Nu börjas det klippas upp ställ o sånt i väntan på att den riktigt ambulansen kommer.
Jag hade inte speciellt ont faktiskt, tror att kroppen helt enkelt stänger av när det är en så pass stor skada.
Den "riktiga" ambulansen anländer och smärtstillande ges.
Sedan bär det iväg till Lidköpings Lasarett (LLT).
-----------------------------------------------------
På LLT kommer jag till akuten där tusen frågor ställs och jag undersöks från topp till tå först manuellt, där de då även trycker tillbaka mina 2 yttersta tår på vänsterfoten som hoppat ur led.
Sedan kan jag inte riktigt ordningen på allting, blev nog en del morfin o grejer, men en traumaröntgen gjordes för att utesluta inreblödningar och övriga frakturer.
Operation på kvällen för att sedan få ligga på LLT hela helgen tills de på söndagen upptäckte på kontrollröntgen att de nedre skruvarna i märgspiken som satts in i benet inte riktigt satt rätt, justeringsoperation på måndagen!
---------------------------------------------------
På tisdagen flög de sedan upp mig till Danderyd för fortsatt vård där och där började jag bli mer o mer öm i handlederna och en röntgen visar på sprickor, gipsskena på vänster hand och stödbandage på höger!
Nu har jag alltså bara höger ben o fot som inte har några skador för tillfället "peppar peppar"!!
----------------------------------------------------
I lördags flyttade de mig till Röda korsets sjukhus (
www.rodakorsetssjukhus.se)där jag ligger nu.
Dock har jag sagt att jag stannar här max tills på fredag, så jävla tråkigt samt att jag inte har något behov av att ligga här längre.
------------------------------------------------------
Nu går jag med hjälp av ett gåbord, men får stödja på benet så mycket jag vill, dock så är det ju inte så starkt, men det blir bättre o bättre för varje dag. bara att nöte på helt enkelt.
För er som inte orka läsa så det som blev skadat är alltså följande:
*Brutet vänster lårben - lagat med märgspik.
*Höger nyckelben.
*sprickor i handlederna.
*lite små blåmärken här o där.
Tack alla som hjälpte till med att hålla solen borta från mitt ansikte när jag låg på backen, som kliade mig i örat, och jao ni vet själva!
Även stort tack till Tjoffe, Dea o Starclassic som såg till att hoj o grejer kom hem!!
Jag är glad att detta hände på bana o inte ute på vägen där jag förmodligen träffat ett träd eller dyl. nu fick jag inga allvarligare skador ändå och framför allt inga skador på rygg, nacke och huvud, tackvare ALL skyddsutrustning!!
Hoppas ni orkat läsa, det är helt klart mitt längsta inlägg ever, men man har å andra sidan inte heller så mycket annat att göra på ett sjukhus!
Sköt om er!
//Niklas