Kitchen aid

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Skulle vilja ha lite tips från er som har en kitchen aid. Går lite funderingar här i hushållet att införskaffa en. Så ni som har en kan väl dela med er av era erfarenheter:)

Verkar finnas en djungel av tillbehör och färger.
Inköpsställen.

Last edited:

Gabor

Guest
Jag har en hemma, klädd i vitt, alla kökmaskiner är vita...:D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Jag har en hemma, klädd i vitt, alla kökmaskiner är vita...:D

Fördelen med en snygg "assistent" är ju att man vill ha den framme, och står den framme så använder man den :D ....+ står stadigt, inget spill i vårt kök
:ajjabajja

Jag vill ha svart :sissy

Nä allvarligt nu: är du nöjd med den? Fördelar/nackdelar?

Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag har funderat på en Electrolux, men vet inte i vilken färg?! Kitchen Aid är väl ett märke så du kanske vill utveckla?

Gabor

Guest
Fördelen med en snygg "assistent" är ju att man vill ha den framme, och står den framme så använder man den :D ....+ står stadigt, inget spill i vårt kök
:ajjabajja

Jag vill ha svart :sissy

Nä allvarligt nu: är du nöjd med den? Fördelar/nackdelar?

En helt kanonassistent..Idag, handlat mat för resten av veckan, lagat middag, dukat,:tummenupp riktig snygg att vila ögonen på,:tuttar trevligt att samtala med, luktar gott .

Nackdelen kan vara att man får städa det sista, fylla diskmaskin, torka av spill. Kräver lite service varje dag, men är lätt att använda. krånglar sällan.:D

Går att få i olika färger olika dagar, lätt att byta fodral/skal på om man vill ha design som följer modet.

En perfekt flerfunktionsassistent.:D

ps...fy fan va jag kommer att få äta upp denna inlaga :D:D:D:D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
En helt kanonassistent..Idag, handlat mat för resten av veckan, lagat middag, dukat,:tummenupp riktig snygg att vila ögonen på,:tuttar trevligt att samtala med, luktar gott .

Nackdelen kan vara att man får städa det sista, fylla diskmaskin, torka av spill. Kräver lite service varje dag, men är lätt att använda. krånglar sällan.:D
Går att få i olika färger olika dagar, lätt att byta fodral/skal på om man vill ha design som följer modet.
En perfekt flerfunktionsassistent.:D
ps...fy fan va jag kommer att få äta upp denna inlaga :D:D:D:D
Du verkar trivas i köket:) (vilket pathfinder o farsan gör också)
lagar man god mat från grunden så unviker man färdig mat då den e smaklös blää.

Nybakat bröd :drool underbart, så en degkrok ska me.

Vässnas en del?
Vilka tillbehör har du testat?

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Har inte provat deras assistent, men har kyl/frys, micro/fläkt och spis från Kitchen-Aid och kvalitén på grejorna är tyvärr inget att hänga i granen... :(

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Vässnas en del?
Alltså... Kan inte riktigt utläsa på ditt svar om du hängde med på det. Men jag tror att Gabor snackar om en sån köksassistent om har fem degkrokar längst ut på varje arm och står kedjad vid spisen... :tomten

Kitchen-Aid, är det märket som säljs av alla butiker som har en massa snygga köksredskap för folk som aldrig använder sina kök? :va

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Kitchen-Aid är ju närmast kriminellt dyra...jag betalar gärna för kvalitet och/eller unik funktion/design, men att pröjsa 6-7 papp för en upphottad elvisp? Nja...

Såg i nåt elektronikkedjereklamblad att OBH Nordica har en modell av Kitchen-aid stuk för en tredjedel av priset...

Gabor

Guest

Vässnas en del?

Min K-aid lagar maten från råvaror tilll helt färdig, :D, den har dubbladegkrokar, väsnas gör den när jag har någon åsikt som inte stämmer med påbörjat arbete.

Tillbehören är varierande, även efter årstid, det finns oändligt med sådana, bara fantasin som sätter gränser..:D.fungerar utmärkt som massör,:krama samt nattnings underhållning...:tuttar:tungan

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Alltså... Kan inte riktigt utläsa på ditt svar om du hängde med på det. Men jag tror att Gabor snackar om en sån köksassistent om har fem degkrokar längst ut på varje arm och står kedjad vid spisen... :tomten

Kitchen-Aid, är det märket som säljs av alla butiker som har en massa snygga köksredskap för folk som aldrig använder sina kök? :va
jag hängde med, därför fråga jag om den väsnas mycket :hihi

;)

köket används flitigt så köps den så kommer den användas :)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Kitchen-Aid är ju närmast kriminellt dyra...jag betalar gärna för kvalitet och/eller unik funktion/design, men att pröjsa 6-7 papp för en upphottad elvisp? Nja...

Såg i nåt elektronikkedjereklamblad att OBH Nordica har en modell av Kitchen-aid stuk för en tredjedel av priset...

håller den i 30 år så e priset inget, lite därför jag vill ha info om den, är ni som har en nöjda :va
+funnits länge på marknaden vilket e bra om man i framtiden vill köpa till.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det kanske inte är riktigt rätt ställe då alla som kollat på prisjakt och precis köpt produkten skriver veckan efter att det är den bästa produkt de nånsin haft: http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=2257

Jag ärvde en nästan ny Assistent och så fort den packats upp blir det brödbak!
165_8417448685a9736214a4f08d50aef37295.jpg

Jag är själv lite tveksam till amerikanska grejer överlag men med de priserna får man hoppas att de verkligen funkar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det kanske inte är riktigt rätt ställe då alla som kollat på prisjakt och precis köpt produkten skriver veckan efter att det är den bästa produkt de nånsin haft:

Prexis!

Bättre att läsa tester. Kitchen Aid verkar förvisso vara en ok maskin men de absurda svenska överpriserna gör att jag mest skulle garva åt den som köper maskinen till ockerpris. Får man tag på den för de 300$ som den kostar "over there" så vore det en annan sak...

Här testas 8 maskiner och Kitchen Aid hamnar på fjärde plats trots att den är 50 - 80% dyrare(i Sverige) än de som kommer före på listan. Nu verkar det iofs gå att få tag på den med enbart
http://www.smartson.se/test/hushall/koksmaskiner.htm

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Jag HAR en. Liten bunke för stora bullbak. Äppelmosgrunkan funkar sjukt bra. Hel frukt in och mos ut. Tjöp!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!