Kitchen aid

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Äh, I baka då bara bonnbrö å kanylbulla ändå. Allt utöver de he låt man bagarn fixa.

Ni har det bra i nôrrland. Här nere bakar bagar´n lika fuskigt bröd som Pågens gör. Det vill säga mycket fusk - lite hantverk.

Ska inte tro att degen nattjäser hos bagerierna! :fakta

/ Jens

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Oh, som hittat och den har fin lack dessutom! :tummenupp

Om hon vill ha en elvisp så låt henne ha det, bara för att du ger en träslev till honan så hon kan röra ihop dina makaroner med ketchupen när ni har festmåltid.

Sluta var så uppenbart sosse-svensk och gnäll, de som scrollat igenom tråden vet nog att du inte gillar folk som köper dyra saker nu så du kan slappna av. :krama

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om hon vill ha en elvisp så låt henne ha det, bara för att du ger en träslev till honan så hon kan röra ihop dina makaroner med ketchupen när ni har festmåltid.

Sluta var så uppenbart sosse-svensk och gnäll, de som scrollat igenom tråden vet nog att du inte gillar folk som köper dyra saker nu så du kan slappna av. :krama

Det är väl inget fel att handla dyra prylar, men man kan väl passa på att handla en bra kvalitetsmojäng samtidigt...

Men det är som tur är ett fritt land.

/ Jens

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det är ju bara SÅÅÅ viktigt i Sverige att man har nyrenoverat kök, "stiiilrent" med stenskiiivor ....sen ska man ha den dyraste kitchänäiden med canddyred pearl...

*fniss*

Nu är det faktiskt inte JAG som har tjatat om denna utan min karl som gillar att baka ...så det så ...:FU. Andra lägger pengarna på att renovera (fy f*n vad det är skönt att slippa)och klippa gräs, vi lägger pengarna på saker som underlättar i våran vardag :wiggle

Jag lägger hellre pengar på saker jag har i många år än billiga saker som går sönder och passar den VÅRA behov så slår vi självklart till..

Och för okunniga så är inte denna den dyraste och det är knappast därför vi har valt den :rofl, Jag är som sagt inte ensam om att välja just denna utan det är ett gemensamt beslut som ska passa oss båda en lång tid framöver.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kitchen Aiden är bara en trendgrunka som folk har och showar med i sina kök. Vet flera som har en, men aldrig använder den. Trots det står den alltid framme.

Den feta KRUPSEN ovan i tråden verkar dock vara mycket kompetent, om kanske ej lika bildskön.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl inget fel att handla dyra prylar, men man kan väl passa på att handla en bra kvalitetsmojäng samtidigt...

Men det är som tur är ett fritt land.

/ Jens

Självklart, och man kan förstås ha synpunkter på Kitchen Aid's förträfflighet eller inte också men korvgubbe har nu lagt ut sin bombmatta av föraktblandad avundsjuka, som så ofta kommer när det diskuteras premiumvaror. Han har ju till och med, på ett sporthojsforum, ondgjort sig över att folk vill ha R-hojar istället för körskole-dito. :lol

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu är det faktiskt inte JAG som har tjatat om denna utan min karl som gillar att baka ...så det så ...:FU. Andra lägger pengarna på att renovera (fy f*n vad det är skönt att slippa)och klippa gräs, vi lägger pengarna på saker som underlättar i våran vardag :wiggle

Om han diggar att baka så ska ni omgående ta en titt på en maskin som har mer motor än en gammal trädgårdstrimmer.

Jag gick i designfällan och tyckte jag hade fått (fick i present) värsta maskinen. Tills jag bakade andra gången och maskinen inte ens klarade av ett kilo rågsurdeg... Kasst!

Det vill till en stabilt byggd maskin med en ordentlig motor (kenwood=1500w, krups = 1200w) och en ordentlig garanti. Krups ger 10 år på motorn, det gav mig förtroende för märket..

/ Jens

Självklart, och man kan förstås ha synpunkter på Kitchen Aid's förträfflighet eller inte också men korvgubbe har nu lagt ut sin bombmatta av föraktblandad avundsjuka, som så ofta kommer när det diskuteras premiumvaror. Han har ju till och med, på ett sporthojsforum, ondgjort sig över att folk vill ha R-hojar istället för körskole-dito. :lol

Jag är inte sen att hålla med om det du säger, men inflikar gärna att vår äldre generation tycker mycket som Kôrvgôbben. Han kanske är trettitalist? :tuttar:va

/ Jens

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Kitchen Aiden är bara en trendgrunka som folk har och showar med i sina kök. Vet flera som har en, men aldrig använder den. Trots det står den alltid framme.

.

Så sa folk om Nespresso och deras kapslar och trilobiten också. Använder inte folk prylar som de köpt ja det är knappast prylens fel.

Jag har en känsla av att vi kommer att bli nöjda med denna :)

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Så sa folk om Nespresso och deras kapslar och trilobiten också. Använder inte folk prylar som de köpt ja det är knappast prylens fel.

Jag har en känsla av att vi kommer att bli nöjda med denna :)

Maskinen är bra på mycket. Vispa grädde, göra potatismos och dra ihop en jäsdeg på vetemjöl. Dessutom finns många fina tillbehör att handla.

Men gillar din kille att baka kommer den paja förr eller senare av överbelastning. Tänk på det!

/ Jens

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Föräldrarna har nog kvar sin Hugin bland skåpen hemma. Den är brun och orange och levererar 19 hk. Det måste den göra så inihelvitte mycket den låter. Jag var så klart livrädd för den när jag var liten. När Hugin åkte fram for jag upp på vinden och där satt man tills vibrationerna i bjälklaget slutat.

Tjöp din egen.
http://www.blocket.se/alvsborg/Koksassistent_27113897.htm?ca=11&w=3

Vem vare som köpte!!!!!!!??????

Slängde mig på luren men man kunde väl ge sig fan på att nån hann före.

Så. Någon som har en hederlig gammal 70-talsmaskin kvar att sälja? Ju mer den låter och ju tyngre den är, desto mer betalar jag... Är den orange och brun är det ännu bättre. Jag menar, har den överlevt en gammal husmor i trettio år så lär den ju hålla en halv evighet till.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Han har ju till och med, på ett sporthojsforum, ondgjort sig över att folk vill ha R-hojar istället för körskole-dito. :lol

Tjitt, det visste jag inte att jag hade gjort... Var då? :va

Korvis har en orange! :hihi

Ja jävlars... prexis en sån där är det som står i ett skåp därhemma. Arvegods. Gratis är gott men nu börjar jag bli sugen på en polkagrisfärgad Kitchen Aid.

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Ja jävlars... prexis en sån där är det som står i ett skåp därhemma. Arvegods. Gratis är gott men nu börjar jag bli sugen på en polkagrisfärgad Kitchen Aid.

Och den kostar? Har du köttkvarn som tillbehör till den också? Jag ska till sthlm om en månad.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Maskinen är bra på mycket. Vispa grädde, göra potatismos och dra ihop en jäsdeg på vetemjöl. Dessutom finns många fina tillbehör att handla.

Men gillar din kille att baka kommer den paja förr eller senare av överbelastning. Tänk på det!

/ Jens

Det är inget bageri vi ska driva, visst tycker vi om att baka men det betyder inte att det blir stora mängder på en gång, inga fyrdubbla satser som farsan bakade till tre hungriga tonåringar.

Väl medveten om att man inte bör överstiga mängden. Läsa instruktionsboken bör man ju självklart göra.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Och den kostar? Har du köttkvarn som tillbehör till den också? Jag ska till sthlm om en månad.

Jo, den har köttkvarn å en massa tillbehör men jag kan tyvärr inte sälja den då husan använder den för mycket. Blev mest överraskad när den dök upp på bild i tråden.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det är inget bageri vi ska driva, visst tycker vi om att baka men det betyder inte att det blir stora mängder på en gång, inga fyrdubbla satser som farsan bakade till tre hungriga tonåringar.

Väl medveten om att man inte bör överstiga mängden för då går går den nog lite knaggligt. Läsa instruktionsboken bör man ju självklart göra med varje sak om man vill att de ska hålla.

Nej, men är du medveten om att en deg på 0,7kg är:

3 dl vatten
5 dl mjöl

Alltså 5 bullar typ... om man skall baka surdeg (och det ska man om man vill ha riktigt gott bröd :krama) så blir 0,7 kilo nästan ingenting. 2 kg = 16 frallor. Ingen massa direkt...

Kvalle före design om man gillar att använda produkten. Ska den vara flashig så ok då..

/ Jens

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:krama det blir nog bra ska du se.

tänk att ni karlar va så haj på att baka, så bra vi :tuttar har det i alla fall :banana

Jag är som vanligt tveksam. Men man kan ju alltid reklamera..

Jag tipsar samtidigt om en bok som ni kan visa maskinen innan ni börjar använda den, då begår den kanske självmord :gnissla:

omslag.jpg

"BRÖD
från Brunkebergs bageri
I slutet av augusti - 09 släpptes min bok " Bröd från Brunkebergs Bageri"
Boken innehåller samlade recept från bageriet, anpassade för hemmabak. Råd och tips om bakning och råvaror och mina alldeles egna tankar kring mat och brödets plats i matlagning.
Måltidsakademin utsåg 2009 "Bröd från Brunkebergs Bageri" till årets bästa bok i kategorin Matbröd.
Boken har redan sålt långt över alla förväntningar vilket är oerhört inspirerande för mig och mina anställda.
Tack alla som köpt min bok och tack för alla fina mail och brev. Tack också för synpunkter och för att ni tar er tid att ställa frågor om något är oklart.
Det är härligt att det är fler än vi som deltar i "jakten på det perfekta brödet"! / Heléne"

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Då klarar den inte ens ett paket Kungsörnen Pizzamix när man tillsatt vatten. 500g mix + 3dl vatten.

Jo, det gör den. Snabbjästa degar är väldigt enkelt att mangla ihop, det klarar en elvisp.

0,7kg är en rågsurdeg. Klantigt skrivet av mig. En surdeg är mycket kompaktare och skall även bearbetas längre i maskinen (upp till 25 minuter) så det ställer mycket högre krav på motorn.

/ Jens

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...