Kitchen aid

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
k-i

.....köttkvarn......kan man inte leva utan.......köttfärs är enkelt...gott....i olika tappningar..om man säger......bra smidig å allt sånt där.......fast man köper inte färdigmalen......knappt man vill köpa kött överhuvudtaget i vanliga mataffärer.....djuren skall hellst födas upp under eget överinseende....och därefter slaktas på ett någorlunda värdigt sätt......sen styckar man....och maler en del......så.......

..köttkvarn !......

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
.....köttkvarn......kan man inte leva utan.......köttfärs är enkelt...gott....i olika tappningar..om man säger......bra smidig å allt sånt där.......fast man köper inte färdigmalen......knappt man vill köpa kött överhuvudtaget i vanliga mataffärer.....djuren skall hellst födas upp under eget överinseende....och därefter slaktas på ett någorlunda värdigt sätt......sen styckar man....och maler en del......så.......

..köttkvarn !......

........

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

..köttkvarn !......

Mycket kött där men jag ska baka bröd :rolleyes:

Gabor

Guest
Hur länge har du haft din, börjar hon förlåt den bli utsliten.

:D, ett par år nu, den får jobba ordentligt stora delar av dygnet. multiassistent vet du.., men sliten, nänä, välsmord och servad ofta, då funkar det länge..:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har en Kenwood som är sisådär 50 år gammal som ser ut sådär, komplett med alla tillbehör.

Är det bröd du ska baka så är det en degmaskin du ska köpa!

Jag googlade och hittade den här bilden, är det den ni yvas över?
kitchen-aid-artian-mixer.jpg

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag HAR en. Liten bunke för stora bullbak. Äppelmosgrunkan funkar sjukt bra. Hel frukt in och mos ut. Tjöp!

Dags för en uppdatering. Har nu kikat runt lite, t om varit i butiken Bagaren och Kocken i Göteborg och sett alla färgerna irl, klämt och pillat :rolleyes:

Att det skulle bli en kitchen aid var vi nog överens om från början men jag tar alltid reda på info, för-nackdelar innan jag köper ngt, då blir jag sällan besviken. I det här fallet kommer det dock bli pathfinder som kommer använda den mest så han har haft en stor del i det slutliga valet självklart.

Såå...det blir en candy red, kommer köpas på Bagaren och Kocken.
Cervera kommer att ha ett erbjudande i slutet av maj men tillbehörspaketet som ingår värdesätter vi inte lika mycket som det hos bagaren och kocken som har mer att välja på.

Det bakas mycket tekakor men nu kommer det bli "andra bullar" :banana

:drool doften av nybakat

Last edited:

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
Dags för en uppdatering. Har nu kikat runt lite, t om varit i butiken Bagaren och Kocken i Göteborg och sett alla färgerna irl, klämt och pillat :rolleyes:

Att det skulle bli en kitchen aid var vi nog överens om från början men jag tar alltid reda på info, för-nackdelar innan jag köper ngt, då blir jag sällan besviken. I det här fallet kommer det dock bli pathfinder som kommer använda den mest så han har haft en stor del i det slutliga valet självklart.

Såå...det blir en candy red, kommer köpas på Bagaren och Kocken.
Cervera kommer att ha ett erbjudande i slutet av maj men tillbehörspaketet som ingår värdesätter vi inte lika mycket som det hos bagaren och kocken som har mer att välja på.

Det bakas mycket tekakor men nu kommer det bli "andra bullar" :banana

:drool doften av nybakat

1600 watt :hojbusa

http://www.tretti.se/hushallsapparater/matberedare_och_assistenter/koksassistenter/bosch-mum86a1-muz8mp1

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Föräldrarna har nog kvar sin Hugin bland skåpen hemma. Den är brun och orange och levererar 19 hk. Det måste den göra så inihelvitte mycket den låter. Jag var så klart livrädd för den när jag var liten. När Hugin åkte fram for jag upp på vinden och där satt man tills vibrationerna i bjälklaget slutat.

Tjöp din egen.
http://www.blocket.se/alvsborg/Koksassistent_27113897.htm?ca=11&w=3

Bifogat

• 2533014610.jpg
    2533014610.jpg
    29.6 KB · Visningar: 59

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag har just gjort valet av maskin efter att ha eldat en assistent 2a gången jag använde den:

184898-obh-nordica.jpg

Den har samma motorkapacitet som Kitchen Aiden och många andra maskiner på marknaden.

Kommer du baka surdegsbröd? Det gör jag och då kommer Kitchen Aiden inte klara större degar än 0,7 kilo utan att brinna upp. Gillar man att baka så rekommenderar jag verkligen en starkare maskin med andra attribut än design (om man vill kalla det design)

Jag valde i slutändan mellan en Krups

47310906-260x260-0-0_Krups+KA950.jpg

och en Kenwood

kenwood-kitchen-machine-major-titanium-km020.jpg

Krupsen vann på längre motorgaranti och våg inbyggd i maskinen. Har gjort 2 satser rågsurdeg på nästan 2kg/sats och den är, vad ska man säga, skitbra!

Så, ska du ha den länge och använda maskinen, tänk om lite. Ska du ha en designpryl så handla loss, men förvänta dig ingen stark maskin.

/ Jens

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Det är ju bara SÅÅÅ viktigt i Sverige att man har nyrenoverat kök, "stiiilrent" med stenskiiivor ....sen ska man ha den dyraste kitchänäiden med canddyred pearl...

*fniss*

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...