Kjula dragrace lördag 22/9 Eskilstuna

Aaaah. Det där är ju perfa. Det är ju precis där jag ska vara hursomhelst! :tummenupp

När drar det igång? Kan inte komma dit färrän runt 14-tiden. Är det försent?

Ja! Om du ska steka oss är det sent :tuttar
Men annars kommer du precis efter lunch, så det är lugnt.. Tror dagen slutar vid 17 imorgon.

Kan kanske vara en bra idé att lägga denna info i TUrbo/dragraceforumet ????

Last edited:
Betalar man inträde och i så fall, hur mycket?
Jag kommer iofs iaf...
Jag minns när det var race på Kjularakan men då var det gratis, olagligt och väldigt roligt.

Rullar dit om en liten stund, måste vara där och hålla tummarna för farbrorn min att han vinner denna tävling, för då har han vunnit hela kuppen en gång till :yoparty

och här sitter man på jobbet nu för att sen kastas iväg till flickvännens föräldrar :( deprimerande, fårse om man hinner till kjula senare på kvällen skulle inte bli förvånad om det blir lite köra av då med.

Jaha, det där var ett kul spektakel. Fifan, det är lite pulver i de där maskinerna!

Dock minst lika kul att kolla på folk som på bilarna.
Det är en viss typ av folk som håller på med sånt här :)

Jaha, det där var ett kul spektakel. Fifan, det är lite pulver i de där maskinerna!

Dock minst lika kul att kolla på folk som på bilarna.
Det är en viss typ av folk som håller på med sånt här :)

Ja och Jörgen rasta alla hojar han körde mot.:D

Ja och Jörgen rasta alla hojar han körde mot.:D

Körde han bara mot 125or med plutter-traktorn? :D
Fick han några tider?

Den borde ju kunna sätta rejäl respekt i japsen redan i år, och med tanke på planerade uppgraderingar så är det väl snudd på stödhjulsklassen nästa år?

Last edited:
Hmm... det var ju skoj det där.
Många balla roddar, racebilar och annat. Hojar var det inte så mycket tyvärr.
Racen var roliga med många udda bilar. En Cadillac med en Cumminsdiesel, Granada racebil, ett par gamla kadetter, nån manta, ett par gamla volvosar och givetvis en hel hög med balla jänkare.
Bland hojarna var det B-kingen och (faktiskt) en Sporster som var riktigt fin.
Blev lite sugen att ställa upp med Gixxern, men det får vi ta nästa år.
Men visst är det kul att titta på folk också. Den största chocken var nog den där snubben som vat tatuerad i ansiktet. :va
Kul oxå att en del kom fram och snackade gammelgixxer :)

Fick han några tider?

Den borde ju kunna sätta rejäl respekt i japsen redan i år, och med tanke på planerade uppgraderingar så är det väl snudd på stödhjulsklassen nästa år?

Nja..
Men tider fick han, och trevlig var både han och hans cykel.

Hmm... det var ju skoj det där.
Många balla roddar, racebilar och annat. Hojar var det inte så mycket tyvärr.
Racen var roliga med många udda bilar. En Cadillac med en Cumminsdiesel, Granada racebil, ett par gamla kadetter, nån manta, ett par gamla volvosar och givetvis en hel hög med balla jänkare.
Bland hojarna var det B-kingen och (faktiskt) en Sporster som var riktigt fin.
Blev lite sugen att ställa upp med Gixxern, men det får vi ta nästa år.
Men visst är det kul att titta på folk också. Den största chocken var nog den där snubben som vat tatuerad i ansiktet. :va
Kul oxå att en del kom fram och snackade gammelgixxer :)

Tack! Kul att du gillade hojen:)

Last edited:
Fick han några tider?

Jag tjörde mot en b-king, en 07 Bmw K1200S och en gixxer juniordragbike. Men det fanns långsvingar där, tex den mycket trevlige "Bellon" här från SH som var minst sagt rutinerad. Hade jag kört mot honom hade jag nog inte varit först över mållinjen :gnissla Men jag har ju ingen långsving och hade dessutom den näst effektsvagaste hojen denna dag så då får man välja bort det värsta tycker jag :tungan

På första bilden syns min hoj och Bellons långssvingade ZX12. Den mannen kände ju halva dragracecommunityt plus arrangörerna så tack vare Bellon fick jag tryggt förvara min ryggsäck hos hans vänner med racebil och riktig depå.

På andra bilden syns delar av hojskaran i linen väntandes på vår tur.
Bellon med kawan, Patlin1 med sin B-king samt Roger.bergen från Sh med sin BMW.

För min del var det fösrat gången jag körde mot en gran sdan 1987, rätt rostig. Men tiderna sjönk successivt under dagen. Måste dock träna mer på att krypa ihop när det början gå fort. Det sabbar mycket att inte ligga på tanken samt vika in knäna tror jag.

Om det är fint väder imorgon söndag så åker jag dit och kör igen. Det är ju inte ofta det är dragrace med tidtagning för hojar så här nära sthlm!

Sista bilden kunde jag bara inte låta bli att ta, det är Bellon som sätter på toppboxen på sin dragbike för att köra hem efter dagens race! Så coolt :D

/J

Bifogat

• IMG_0286.JPG
    IMG_0286.JPG
    83.8 KB · Visningar: 2,739
  • IMG_0287.JPG
    IMG_0287.JPG
    67.9 KB · Visningar: 2,715
  • IMG_0284.JPG
    IMG_0284.JPG
    53.2 KB · Visningar: 2,727
Last edited:
För min del var det fösrat gången jag körde mot en gran sdan 1987, rätt rostig. Men tiderna sjönk successivt under dagen. Måste dock träna mer på att krypa ihop när det början gå fort. Det sabbar mycket att inte ligga på tanken samt vika in knäna tror jag.

Om det är fint väder imorgon söndag så åker jag dit och kör igen. Det är ju inte ofta det är dragrace med tidtagning för hojar så här nära sthlm!

Sista bilden kunde jag bara inte låta bli att ta, det är Bellon som sätter på toppboxen på sin dragbike för att köra hem efter dagens race! Så coolt :D

/J

Det låter som en kul heldag, kul att din koppling håller nu också, och att krypa ihop kan nog kapa dom sista hundradelarna.

Det var fasiken inte illa, en dragbike med touringkapacitet, men hur mycket packning kan man behöva ha med sig på en 402m lång resa?
Fast en termos med kaffe kan ju vara bra att ha om man kör sönder och får vänta på kärran....

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back