KGK
1200
Probotector skrev:2257214Nope, men här i området där jag bor finns det massor av barn, ingen kollar åt sidorna när de springer ut
man bör lära glina att se sig för, blomlådor passar fint i villaområdena
Last edited:
Probotector skrev:2257214Nope, men här i området där jag bor finns det massor av barn, ingen kollar åt sidorna när de springer ut
Lord Adrian skrev:2257396#1 Köp en beggad barnvagn på blocket, vilket vrak som hels duger.
#2 Ställ dig med den tomma barnvagnen och lurpassa vid din utfart/häck/annat skymt ställe.
#3 När idioten är på lagom nära avstånd, ta ett rask kliv ut i vägen med barnvagnen före. Försök tima utklivet så att dom hade kunnat stanna OM dom hållt rätt hastighet.
#4 Profit!
:djävul
BON skrev:2257278Du har ingen resväska på hjul som du kan "tappa" när dom kör förbi? Det funkade bra i mina kvarter för inte så länge sen.
Om du inte vill vara så drastisk kan en fotboll vara en tankeställare.
Lord Adrian skrev:2257396#1 Köp en beggad barnvagn på blocket, vilket vrak som hels duger.
#2 Ställ dig med den tomma barnvagnen och lurpassa vid din utfart/häck/annat skymt ställe.
#3 När idioten är på lagom nära avstånd, ta ett rask kliv ut i vägen med barnvagnen före. Försök tima utklivet så att dom hade kunnat stanna OM dom hållt rätt hastighet.
#4 Profit!
GuW skrev:2257788
Om mitt hus brinner vill jag att brandbilen ska ta sig fram fort.
Här i stan tog brandchefen en gammal reservbil och åkte runt i kvarteren där det stod blomlådor och provade framkomligheten, där det inte var bra framkomlighet blev det bra framkomlighet om man säger....
(sedan dom hade sopat upp jorden och plankorna)
GuW skrev:2257788Du glömde det viktiga steget att fylla vagnen med tegelstenar...
#4 Profit!
Precis min åsikt! Om inte barnen kan lära sig att hålla koll på trafiken, så har dom ingenting på vägen att göra. Om ungarna inte kan det, men vill över till lekplatsen ändå, så får väl föräldrarna komma med en hjälpande hand och följa med ungarna dit?Pebl skrev:2257362
2. Kan inte föräldrarna hålla koll på sina ungar längre, är det trafikanternas uppgift ?
JeppZwaniZ skrev:2257543En konversation med "grabbarna" tror jag skulle hjälpa. Förklara ditt problem och jag tror ditt problem är löst. "hämd" är en garanti för en ännu värre situation.
GuW skrev:2257788Alla här som svarar med hur man ska jävlas, kör ni aldrig för fort någonstans?
Det bor folk efter "Bulten" också, kör ni aldrig där?
Det är konstigt att hastighetsreglerna ska hållas benhårt i det egna kvarteret, men där andra bor är det helt OK att dubbla/trippla vad som står på skyltarna.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|