Klämma åt en fartdåre

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Probotector skrev:
2257214 Nope, men här i området där jag bor finns det massor av barn, ingen kollar åt sidorna när de springer ut

man bör lära glina att se sig för, blomlådor passar fint i villaområdena

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
#1 Köp en beggad barnvagn på blocket, vilket vrak som hels duger.

#2 Ställ dig med den tomma barnvagnen och lurpassa vid din utfart/häck/annat skymt ställe.

#3 När idioten är på lagom nära avstånd, ta ett rask kliv ut i vägen med barnvagnen före. Försök tima utklivet så att dom hade kunnat stanna OM dom hållt rätt hastighet.

#4 Profit!

:djävul

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Lord Adrian skrev:
2257396 #1 Köp en beggad barnvagn på blocket, vilket vrak som hels duger.

#2 Ställ dig med den tomma barnvagnen och lurpassa vid din utfart/häck/annat skymt ställe.

#3 När idioten är på lagom nära avstånd, ta ett rask kliv ut i vägen med barnvagnen före. Försök tima utklivet så att dom hade kunnat stanna OM dom hållt rätt hastighet.

#4 Profit!

BON skrev:
2257278 Du har ingen resväska på hjul som du kan "tappa" när dom kör förbi? Det funkade bra i mina kvarter för inte så länge sen.

Om du inte vill vara så drastisk kan en fotboll vara en tankeställare.

Väldigt bra förslag, jag ska bara fila vidare på dom lite för att ge det en mer personlig touch.

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
En konversation med "grabbarna" tror jag skulle hjälpa. Förklara ditt problem och jag tror ditt problem är löst. "hämd" är en garanti för en ännu värre situation.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Bästa är att prata lugnt och sansat med dom.
Skälla och skrika gör nog bara saken värre.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lord Adrian skrev:

#4 Profit!

Du glömde det viktiga steget att fylla vagnen med tegelstenar...

Alla här som svarar med hur man ska jävlas, kör ni aldrig för fort någonstans?
Det bor folk efter "Bulten" också, kör ni aldrig där?
Det är konstigt att hastighetsreglerna ska hållas benhårt i det egna kvarteret, men där andra bor är det helt OK att dubbla/trippla vad som står på skyltarna.

Jag är den förste att säga att jag kör för fort i bland, men så anser jag mig inte ha rätt att klaga på dom som kör för fort på sjuttiovägen utanför sommarstugan heller.

Blomlådor och farthinder borde förbjudas, det är inte speciellt roligt att ligga på en bår i en ambulans med flera frakturer och dåligt allmäntillstånd och studsa mellan båren och taket, eller rulla från sida til sida när dom väjer för blomlådor.
Dessutom tar blomlådorna ner hastigheten mer för stora brandbilar på utryckning än för motorcyklar/personbilar.
Om mitt hus brinner vill jag att brandbilen ska ta sig fram fort.

Här i stan tog brandchefen en gammal reservbil och åkte runt i kvarteren där det stod blomlådor och provade framkomligheten, där det inte var bra framkomlighet blev det bra framkomlighet om man säger....
(sedan dom hade sopat upp jorden och plankorna)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag tror att du gör bra i att prata med dom. Känner du dig osäker på vad du ska säga mm. kan du kanske be någon annan göra det.

Det viktigaste här är att man inte skäller, utan att man hellre på ett grabbigt dunk-i-ryggen sätt säger till dom att dom får gasa hur dom vill, sålänge de inte är här och att man slippe se eländet.

GuW skrev:
2257788

Om mitt hus brinner vill jag att brandbilen ska ta sig fram fort.

Här i stan tog brandchefen en gammal reservbil och åkte runt i kvarteren där det stod blomlådor och provade framkomligheten, där det inte var bra framkomlighet blev det bra framkomlighet om man säger....
(sedan dom hade sopat upp jorden och plankorna)

Branbilar har precis som du skrev inte nåt problem med att ta sig fram snabbt genom blomlådor om dom är gjorda för att kunna köras genom. Sen kan dom här blomlådorna hålla ambulansen borta från överkörda barn. Så, var är problemet?

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
GuW skrev:
2257788 Du glömde det viktiga steget att fylla vagnen med tegelstenar...

Ännu effektivare är att fylla barnvagnen med 30 kg blandat slaktavfall, så färskt och blodigt som möjligt. Lär garanterat ge fortköraren en tankeställare han/hon kommer ihåg resten av livet :brinnerup

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Lord Adrian skrev:

#4 Profit!

hehe, var en gubbe som gjorde något liknande här i en holla i skåne!
Han tyckte att folk körde för fort på 50 vägen utanför hans hus, så en dag så tog han tag i saken och hivade ut en trehjuling framför en lastbil. Blev ett jäkla liv och rättegång och skit så gubben som slängde ut trehjulingen fick lätta på lädret efter den incidenten. :näsblod

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
avatar jag förstår att du är rädd om dina små knoddar men du lever i en konstig värld.
Börja med att försöka skada andra människor som inte gör som du tycker är bra utan att tala om detta för dem, hur ska de då kunna bättra sig?
Vissa har inte utvecklat förmågan att tänka på vilka konsekvenser deras handlande kan få och det brukar räcka ganska långt med att tala om för dem var felet ligger.
Mitt tips till dig är att helt lungt och sakligt förklara för dem vad du tycker och tänker, om detta inte når fram kan du då inte be den lokala polisen att komma med lasergevären och kolla lite?

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Inte ringa, åk dit o prata med dom öga mot öga, ta me toddlarna så dom fattar att du inte bara är en "jag fick inte köpa hoj för min fru" jeppe och tala igenom hela gejen med dom.

Ringa är opersonligt, öga mot öga tar bättre.

LazBoy

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Honda VTR 1000F Firestorm -98
Pebl skrev:
2257362
2. Kan inte föräldrarna hålla koll på sina ungar längre, är det trafikanternas uppgift ?
Precis min åsikt! Om inte barnen kan lära sig att hålla koll på trafiken, så har dom ingenting på vägen att göra. Om ungarna inte kan det, men vill över till lekplatsen ändå, så får väl föräldrarna komma med en hjälpande hand och följa med ungarna dit?
Jag fick för ett tag sen en lapp på min jobbarbil, en pickup, där det stod nåt i stil med att "Vi vill att du inte parkerar utanför våran tomt, eftersom det skymmer sikten för barnen när dom ska ut på vägen". Det är en bred trotoar där och ungarna kan mycket väl hålla sig på den och gå till en plats där dom faktiskt ser om det kommer bilar eller inte. Dessutom så kände jag att, om det faktum att jag parkerar där bidrar till att kidsen slutar leka mitt i gatan, så tänker jag fortsätta parkera där. Det finns stora tomter till alla hus här, så ungarna kan väl hålla sig där och leka?

Så, skäll på mig nu! Du vet att du vill..

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Ta det sansat o snacka med dem man till man.. ingen ide att gapa osv det leder bara till mer problem.. särskilt om det är yngre förmågor som är igång.

svårt att motivera fortkörning på ett sånt ställe om man har en seriöst snack där du förklarar varför de inte skall köra för fort just där..

Edit: Gäller ju bara att få tag på dem så du kan snacka med dem..

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
GuW skrev:
2257788 Alla här som svarar med hur man ska jävlas, kör ni aldrig för fort någonstans?
Det bor folk efter "Bulten" också, kör ni aldrig där?
Det är konstigt att hastighetsreglerna ska hållas benhårt i det egna kvarteret, men där andra bor är det helt OK att dubbla/trippla vad som står på skyltarna.

Lite fel att jämföra bulten med en 30-zon i ett villaområde med lekplats, va?

Mitt förslag till trådskaparen:
Prata med dom. Dom kanske helt enkelt kör snabbt förbi av tanklöshet. :gnissla

/Anja - stolt boende i 30-zon

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...