WEST
Gudomlig sporthojare
är ni med i monthy pyton eller
Ah du fan, skratta bäst som skrattar sist vi klantarselen är så fina människor så roar er med lite klantstorisar
är ni med i monthy pyton eller
Jag struntade i skadorna på cykeln, få se om jag gör något sen i vinter. Men har pratat med försäkringsbolaget, och jag får en ny hjälm på hemförsäkring/drulle. Fast självrisk på 1500. Men det får det nog vara värt. Funderar även på om jag ska köpa en lite dyrare tystare hjälm istället. Får köra med öronproppar i den jag har nu (Arai nåntingen för 3900), men det kanske man får i alla. Polarn gnäller om att det låter i hans också, men tjejens Shoei låter det tydligen inte så mycket i. Vet inte om det är för att hon sitter bakom mig, och inte får lika mycket luft på sig.Skador.
Repa på tanken, både klistermärke och tanklacken.
Aningen spräckt plastkåpa därbak, syns inte så mycket är på undersidan.
Lite repor på samma kåpa.
Lite repor på en motorkåpa som sticker ut bland plasten.
Repor på handtaget.
Lite små duttar på stora sidokåpan fram, inget som stör.
Samt en repig hjälm, som kanske även är paj inuti (1 månad gammal)
Nu "vet" jag också att det var kullerstenen som var hal i regnet. Samma grej har hänt igen. Det hade regnat igen, och jag startarde upp bladen, och den började kasa på stenen. Fast nu parkerar jag den alltid åt andra hålet, så inte stödet kan dra ihop sig. Och ser till att stödet står i en skarv mellan två stenar och inte kan glida över den.Eller var det kullerstenen som blev hal av regnet, och som fick stödet att glida på marken ett par centimeter, för att sedan haka tag i skarven mellan stenarna och därmed fälla ihop stödet tillräckligt för att den ska börja välta.
Panik i ögonen, fniss. Stackars polare och stackars hoj.kommer tillbaka och ser han bredvid hojen med panik i ögonen (Han e inte riktigt guru på att mecka)..frågar"va e de nu då?"
Dagen efter jag tog kortet var jag ute o körde, kommer ner för en backe fram till ett T-kors. Skall svänga vänster, inga bilar - lägger ner lite lätt till vänster o ska möta med gasen.
Motorn varvar men hojen reser sig inte. Galet nära att lägga den ner men lyckas få ut benet. Stog lite folk på trottoaren och undrade vad i helvete jag höll på med. Pinsamt som fan vill man bara bort. Hursomhellst hade jag lyckats få i friläge istället för 1an. Säkert hyffsat vanligt nybörjarfel
Har ni inga avlopp i Falköping? Slänga ut genom fönstret?
Jag hade på allvar slagit in dörren hos kärringen!! Båda kärringarna för den delen!!
/C
Haha, det där med att lyckas lägga i friläge istället för 1:an, har hänt mig ett par tre fyra gånger
Ok, skönt att man inte var ensam då!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |