klara inte teoriprovet idag...

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
jag hade teoriprov i morse och jag lyckades få ICKE GODKÄNT och det värsta var att jag var en poäng ifrån att klara det...
Jag hade säkert läst igenom båda teoriböckerna typ 3ggr och det kändes rätt så bra igår. Men idag på väg till vägverkets kontor kändes det pirrigt och jag sa till min brorsa (som skjutsa mig) att det säkert kommer komma en massa konstiga frågor på mitt prov som kommer vara asasvåra trots att jag har pluggat mycket.

När vi väl kom fram så gick jag fram och anmälde mig och skulle sedan ta min bild. jag gick in i fotoautomaten gjorde som man skulle och var bara ett knapptryck ifrån att vara klar... och vad händer då ... JOO automaten stänger av.. skärmen blir helt svart. säger till henne som jobbar där... hon säger åt mig att prova igen när jag säger att den verkar funka..

Sätter mig där igen och allt verkar gå fint.. är nästan klar och den stänger av IGEN.... sen säger hon att jag inte behöver ta bilden..

jag går in i väntrummet och strax kommer hon och säger att maskinen funkar nu.. äntligen kan jag ta min bild... sen får jag vänta ett tag och till slut kommer jag in i teorisalen... känns nervöst... jag sätter mig på min plats och påbörjar provet.

Rätt som jag hade så märker jag efter ett tag att det börjar komma en massa riktigt svåra frågor med flera alternativ som skulle kunna vara rätt. Trots detta så är jag klar och jag har cirka hälften av tiden kvar...
jag börjar gå igenom mina svar och börjar undra om det verkligen är rätt och börjar ändra flera svar... så håller jag på tills det är 4 minuter kvar.... avslutar provet... ser på skärmen... suckar högt... 51 poäng... 1 poäng ifrån godkänt.... om jag inte skulle ha börjat göra en massa ändringar skulle jag säkert ha klarat provet... blir så jävla förbannad....

Nu så bokade jag nytt prov och fick inte någon tid förräns 22 september känns förjävligt... ska fan ringa dit varje dag och fråga om någon har avbokat sin tid...

OM jag inte klarar det nästa gång så tror jag att jag skiter i att ta MC kort...
Hur fan kan man inte klara det om man pluggat som fan... hela dagen är förstörd...

Ville bara få det ur mig.......:mad:

Joakim_Lilja

Bidrar till växthuseffekten
Gick med
30 May 2006
Hoj
GasGas 450sm -04
synd. bättre lycka nästa gång... jag hade bara 52p när jag skrev :D men de fixar du nästa gång. nu vet du juh hur det e :tummenupp

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
vill inte vara taskig men om man misslyckas så är det uppenbart att man inte pluggat tillräkligt, eller så har du tok pluggat dem sista dagarna så inte ett skit har fassnat i huvudet synd, lycka till nästa gång:pannkyss

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Rift skrev:
2361903 vill inte vara taskig men om man misslyckas så är det uppenbart att man inte pluggat tillräkligt, eller så har du tok pluggat dem sista dagarna så inte ett skit har fassnat i huvudet synd, lycka till nästa gång:pannkyss

Asså om du skulle ha sagt det där till mig en mot en... asså jag skulle säkert ha slagit sönder dej... asså jag har pluggat under en tid över en månad.. jag har läst igenom böckerna läst igenom noga asså verkligen sånt som jag inte förstod direkt. jag trodde faktiskt att jag skulle klara det.. några dagar innan provet så bläddra jag igenom boken och kolla om jag behövde läsa mer.. men varje gång jag börja läsa så kändes det bara: Jag vet ju det här redan.
Det här är faktiskt det första IG jag fått... någonsin i mitt liv :D

Det känns så jävla drygt att man måste få IG på just det här....

Det finns ju liksom asmånga frågor som datorn kan slumpa ut åt en... kanske du fick en massa lätta och tyckte att det var jättelätt... men alla har inte sån tur.. minst hälften av min frågor var typ asvåra med typ 5 alternativ och många av svaren kunde typ ha varit rätt, kändes det som..

Last edited:

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Visst är det så att många alternativ kan vara rätt, men det är bara ett av dem som är helt korrekt.

Surt sa räven, det går över. Du klarar det nästa gång, det är bara att bita ihop. :tummenupp

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Rift skrev:
2361903 vill inte vara taskig men om man misslyckas så är det uppenbart att man inte pluggat tillräkligt, eller så har du tok pluggat dem sista dagarna så inte ett skit har fassnat i huvudet synd, lycka till nästa gång:pannkyss

det där är inte sant, vissa frågor är logik och inte instuderingsfrågor faktist...

men jag lider med dig, jag var lika närvös som dig mina 2 första gånger (ja, jag bommade 2ggr) 47 och 49 fick jag då, efter andra gången (11juli) så gick jag och bokade direkt nytt prov, fick den 4 september så jag tog den, glider hem, farsan lackar totalt på tiden ringer upp och får ett så kallat "högkostnadsprov" á 220kr redan den 15 juli :) då tänkte jag bara "skitsamma, så länge jag klarar det någon gång" och vipps, när jag tog det lungt fick jag 61...

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
Fuzzman skrev:
2362515 det där är inte sant, vissa frågor är logik och inte instuderingsfrågor faktist...

men jag lider med dig, jag var lika närvös som dig mina 2 första gånger (ja, jag bommade 2ggr) 47 och 49 fick jag då, efter andra gången (11juli) så gick jag och bokade direkt nytt prov, fick den 4 september så jag tog den, glider hem, farsan lackar totalt på tiden ringer upp och får ett så kallat "högkostnadsprov" á 220kr redan den 15 juli :) då tänkte jag bara "skitsamma, så länge jag klarar det någon gång" och vipps, när jag tog det lungt fick jag 61...

Du tror inte jag har förstått det? även jag har gjort provet, men det hela handlar om att man ska läsa trafiken på rätt sätt och då måste du ta dina kunskaper som du fått i boken/böckerna och se det logiska osv.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Ger dig ett tips.. gå aldrig tillbaka o ändra svar..

ladda ner ett frågeprogram som är liknande som provet.. det är fan 100 gånger bättre än boken..

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Ripa skrev:

Påminer VÄLDIGT mkt om mitt prov, fick också 51, problem med fotot, inte automatens fel, men korten blev dock inte godkända, så jag fick ta om de(grymmt lång kö), sen när jag kom i i salen, så skulle man ju lämna leg o sånt, sen fick man en dator, så var det en massa jönsar som satte sg vid fel dator m.m, sen kom det en massa "test"frågor, som var till för att man skulle fatta hur det fungerade, SEN satte själva provet igång, gick bra de första frågorna, så efter en stund så hjör jag att en skrivare börjar rassla, jaha, då var första klar, typ 10 min, sen gick nästan alla inom 10-15 min, blev skitstressad och kollade på provklockan, jaha, halva tiden, hade en del frpgor kvar, tatt det väldigt lungt, men nu hade frågorna blivit helt cp!! hel skumma som jag inte förstod frågan eller nått..så när det vara typ 10 minuter kvar så var jag klar, kollade igenom lite frågor som jag hade varit osäker på, sen på andra...så när det var några minuter kvar(typ 3) så var det bara jag och 1 annan kvar..tänkte på de rågorna jag i princip gissat på, (1-3st) valde "lämna in" och såg 51! lugten gick helt ur mig, hade inte varit ett dugg nervös eller nått, inte förrän prov"ledaren" sa till MINST hälften av alla som lämnade in " blablabla, du får ringa imorgon igen.." (kan säga att jag satt precis brevid honom/skrivaren)

Sen nått som störde mig var att jag fick totalt svara på 72 frågor varav 70 under provtiden!!:mad: det var någontng med att de skulle testa nya frågor till kommande "upplaga", det är ju inget fel med det, men man hade ju kunnat få extra tid till dem, eller fått reda på vvilka 5 det var..så igentligen ´hade jag över 52 rätt men 5 frågor räknades inte..!:confused:

Var ocskå tvungen att skriva av mig "lite"..!!

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
HannesH skrev:
2362685
Sen nått som störde mig var att jag fick totalt svara på 72 frågor varav 70 under provtiden!!:mad: det var någontng med att de skulle testa nya frågor till kommande "upplaga", det är ju inget fel med det, men man hade ju kunnat få extra tid till dem, eller fått reda på vvilka 5 det var..så igentligen ´hade jag över 52 rätt men 5 frågor räknades inte..!:confused:

Var ocskå tvungen att skriva av mig "lite"..!!

Så är det för alla och det ska vara så.

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Synd där, förstår iofs inte hur man kan få så många fel med så mycket plugg. Du kanske har en dålig instuderingsteknik? Ett tips som någon hade nämnt är att göra massa övningsprov på datorn.. då lär du dig hur frågorna ställs :)

Ring på återbudstider varje dag så kan du få göra provet väldigt snart igen!

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
stoooffe skrev:
2362733 Så är det för alla och det ska vara så.

jo, men det känndes lite dummt att de säger att man har en viss tid på sig att göra 65 frågor, men så är det 70.
Men det är bara hjag som inte vill inse att jag hade tränat FÖR lite, hade knappt tränat något och tog de hur lungt som helst + att jag vill ha nått att skylla på, då jag vet att jag hade rätt på 2 frågor, men det sistajag gjorde var att ändra de..:mad::tummenupp

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
HannesH skrev:
2363037 jo, men det känndes lite dummt att de säger att man har en viss tid på sig att göra 65 frågor, men så är det 70.
Men det är bara hjag som inte vill inse att jag hade tränat FÖR lite, hade knappt tränat något och tog de hur lungt som helst + att jag vill ha nått att skylla på, då jag vet att jag hade rätt på 2 frågor, men det sistajag gjorde var att ändra de..:mad::tummenupp

Jag fick reda på att jag skulle göra 70 frågor.

Jaja hursomhelst.
Hoppas du kollade igenom de frågorna du hade fel på och lär dig vilket svar som var rätt så att du inte gör fel på samma fråga/frågor en gång till. :tummenupp

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
stoooffe skrev:
2363400 Jag fick reda på att jag skulle göra 70 frågor.

Jaja hursomhelst.
Hoppas du kollade igenom de frågorna du hade fel på och lär dig vilket svar som var rätt så att du inte gör fel på samma fråga/frågor en gång till. :tummenupp

Ja de gjorde jag, de två första frågorna, sen orkade jag inte med mer, för de två första frågorna som visades, var de frågorna som jag "igentligen" visste men hade blivit lurad av formuleringen och på så vis kissuppfattat frågan..blev så irriterad plus att jag var stressad..

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Välkommen i 51 poängsklubben:(
Gjorde det misstaget som någon ovan sa, att man inte skulle gå tillbaka till en fråga och ändra svaret om man var osäker på dem. Men det gjorde man ju iaf:huvet

Men lycka till på ditt "omprov":tummenupp

Finnepinnen

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 250 -98
fan jag misslyckades idag också fick 44 :( var iofs en chansning började plugga i måndags då jag fick tiden då :p

Jag fick dock tid den 24 augusti

Last edited:

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Fy fan va surt å få 51 rätt.. Jag tyckte också att frågorna va mkt svårare när man skrev på vv än va dom var när man träna i skolan. Jag var helt säker på att ja kugga tills ja tryckte på avsluta och fick se att det stod 52 rätt och godkänd :)

Det är bara att ta nya tag! fast de e iofs lätt för en annan att säga:D

//isse

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende