Klart med RR träning på Tisdagskvällar !!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Abloy skrev:
Hjälp nu RJ att få ordning på Rettan så att jag slipper köra cirklar runt honom nästa år ;)
Varför kunde inte banan legat i Umeå istället, det är orättvist att ni får köra så mycket och vi stackare som har + 20 mil till banan (enkel väg) bara har råd att komma och gästspela ibland.
Som det ser ut just nu på R1 fronten kan du köra cirklar, åttor, fyrkanter, romber m.m runt mig. Det är ju bara bra om du blir snabb då kanske jag kan få lite draghjälp. Som plåster på såren har jag tröstköpt en crosshoj, nått roligt skall man väl ha... :tummenupp

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
RJ skrev:
Som plåster på såren har jag tröstköpt en crosshoj, nått roligt skall man väl ha... :tummenupp

Trevligt med cross, vill också ha men jag är lite mer inne på någon form av lv-regad enduro.

Hoppas att du hittar felet på din cykel så du hinner åka lite mer i år, än är det mycke kvar av säsongen. :tummenupp

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Vad är det som hänt med din hoj RJ?
Hoppas det löser sig och att det inte kostar skortan.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
norrlansguld skrev:
Vad är det som hänt med din hoj RJ?
Hoppas det löser sig och att det inte kostar skortan.
Det började på tokroligtkörningen. När hojen är uppe i arbetstemp börjar den rycka från 6000 rpm och uppåt. Själv har jag hållit på över en vecka och hittar inga fel, nu är den bortlämnad och de hittar inte heller några fel. Den går kanon på tomgång och upptill 6000 rpm. Alla säger att det är ett litet skitfel, men vad?
Följande har jag gjort:
-bytt stift
-bytt 2 tändspolar, har haft dem på cyl. 1-2, 2-3, 3-4
-mätt upp flera kontakter och givare
-tagit isär och smort upp flertalet kontakter
-provat med ett annat batteri
-kollat alla säkringar
-provat med en annan databox
-tagit kompressionsprov
Inget visar fel, inga felkoder, gjort självdiagnostest på hojen varm och kall, ingenting. Förmodligen är det något elektriskt, men vad?
Någon som vill köpa av mig hojen, jag vill köra inte bara skruva.
:3freak

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Eftersom mina däck har sett bättre dagar och numera bara lämpar sig för lugn touring, fick jag en idé att testa om jag orkade köra upp en hel tank i ett sträck.

Fick köra i 58 minuter innan rödlampan räddade mig och lät mig gå i depå, laptimern kastade in handduken efter tio varv, ungefär samtidigt som jag vanligtvis brukar åka in och vila om jag håller för mig ett högt tempo.

Ikväll borde ha blivit strax över 50 varv och runt tio mil, var lite jobbigt att titta ner på trippmätaren efter 7 mil och inse att de är tre mil eller 15 varv kvar med värkande knän.

Bifogar en bild på min pulskurva, tyvärr är det något som stör ut mätaren, kanske är det sändaren till laptimern:va, där av pikarna i pulskurvan

Bifogat

• pulskurva.JPG
    pulskurva.JPG
    39.8 KB · Visningar: 63

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Pulskurva? Jag kommer inte ihåg att jag såg "Clinica Mobile" däruppe ikväll? :)

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Abloy skrev:
Eftersom mina däck har sett bättre dagar och numera bara lämpar sig för lugn touring, fick jag en idé att testa om jag orkade köra upp en hel tank i ett sträck.

Fick köra i 58 minuter innan rödlampan räddade mig och lät mig gå i depå, laptimern kastade in handduken efter tio varv, ungefär samtidigt som jag vanligtvis brukar åka in och vila om jag håller för mig ett högt tempo.

Ikväll borde ha blivit strax över 50 varv och runt tio mil, var lite jobbigt att titta ner på trippmätaren efter 7 mil och inse att de är tre mil eller 15 varv kvar med värkande knän.

Bifogar en bild på min pulskurva, tyvärr är det något som stör ut mätaren, kanske är det sändaren till laptimern:va, där av pikarna i pulskurvan

he he...162 i snitt på midlanda :tummenupp

sen att det var slag och inte km/h är ju en helt annan sak

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
obruT skrev:
he he...162 i snitt på midlanda :tummenupp

sen att det var slag och inte km/h är ju en helt annan sak

Inte riktigt, om vi räknar bort pikarna på 235, men jag är nöjd med 150 i snitt och en varvtid på 47 sekunder.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
World SBK
World Championship Assen Netherlands 1st Leg (13:00)
Imorgon kl 1200 på eurosport

Results Assen - Superpole

1 C. Vermeulen (AUS) Honda 2:04.179
2 J. Toseland (GBR) Ducati 2:04.899
3 T. Corser (AUS) Suzuki 2:05.005
4 N. Haga (JPN) Yamaha 2:05.078
5 K. Muggeridge (AUS) Honda 2:05.256
6 A. Pitt (AUS) Yamaha 2:05.304
7 Y. Kagayama (JPN) Suzuki 2:05.434
8 S. Martin (AUS) Petronas FP1 2:05.560
9 P. Chili (ITA) Honda 2:05.691
10 L. Lanzi (ITA) Ducati 2:05.936
11 I. Clementi (ITA) Kawasaki 2:06.036
12 C. Walker (GBR) Kawasaki 2:06.401
13 G. Vizziello (ITA) Yamaha 2:06.454
14 N. Abe (JPN) Yamaha 2:06.532
15 B. Bostrom (USA) Honda 2:07.624

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
World SBK
World Championship Assen Netherlands 1st Leg (13:00)
Imorgon kl 1200 på eurosport

Results Assen - Superpole

1 C. Vermeulen (AUS) Honda 2:04.179
Firebladen rular MEGAfett :yoparty Han kör dock en lite nyare modell än jag. Det är nog därför som jag inte kör samma tider som honom :)

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Hur gick det pöjkar från Karlskoga??
Ban-dag och årsmöte den 18 sept. start 09.00. Hoppar nog träningen på tisdag.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
750-R skrev:
Hur gick det pöjkar från Karlskoga??
Ban-dag och årsmöte den 18 sept. start 09.00. Hoppar nog träningen på tisdag.

För er som har tillgång till internet kan som vanligt läsa min racerapport på N-TRAD RACING webben :tummenupp

Mvh

/ Kenneth

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Det gick väl inte så lysade för min del, började med avåkning och mekning under dom två träningspassen på fredagen.

Sedan kom första kvalet på lördagen och jag hade ju inte hunnit få in något flyt innan, men nu känndes det bra fick tiden 1,13,9 vilket var drygt 3 tiondelar sämre än sist jag kvalade där, men allt känndes bra och jag siktade på att göra en klar förbättring tills kval två.

Gick ut på kval två och allt känndes bra, men på varv två eller om det var på varv tre så vurpade jag i snabbvänstern med ett brutet revben under vänster skulderblad som följd.

Lappade ihop hojen på kvällen och byggde upp en kraftig överdos av ipren under söndagen så att det skulle gå att köra racet ändå, vilket jag gjorde och slutade på 13:e plats vilket jag ändå är hyffat nöjd med efter omständigheterna.

Thomas!

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
norrlansguld skrev:
....... Lappade ihop hojen på kvällen och byggde upp en kraftig överdos av ipren under söndagen så att det skulle gå att köra racet ändå, vilket jag gjorde och slutade på 13:e plats vilket jag ändå är hyffat nöjd med efter omständigheterna.

Thomas!

Synd att du kraschade men bra kört utifrån omständigheterna. Med den vilja och inställningen som du tydligen besitter kommer de med all säkerhet att gå bra nästa år :tummenupp

Krya på dig så ses vi på banan på Söndag :pannkyss

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Mycke vilja

norrlansguld skrev:
Lappade ihop hojen på kvällen och byggde upp en kraftig överdos av ipren under söndagen så att det skulle gå att köra racet ändå, vilket jag gjorde och slutade på 13:e plats vilket jag ändå är hyffat nöjd med efter omständigheterna.

Thomas!

Vilken kämpa glöd kul att höra att det gick bra för dig . :pannkyss
Bara att ladda till nästa år då :va

( :huvet Fan att inte jag tänkte på ipren :huvet ) :hihi

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!