Klart med RR träning på Tisdagskvällar !!

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Learning by doing ....... som det heter och nåt som jag lever efter :tummenupp Kan dock göra ont ibland.
Det är bara att jaga Johan så ska du se att du tar han den posör åkaren :hihi

Last edited:

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar..
Träning på mittsverige 7/5.

Hoppas att det kommer mycket förare i morgon på träningen,
NRS kommer att ordna så att klubbens funktionärer får lite mer träning på bla,besiktning,starter ,flaggning osv.
så det kommer troligen att bli små korta race som liknar en riktig tävling, så mycket som möjligt, som är bra för oss förare också med bla start träning.
Det ryktas även om lite korv försäljning , så ta med era nära o kära.
Hoppas att vi aktiva förare kommer ,så att det blir något av det här!

mvh marcus lindström #47

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Det här behöver jag egentligen inte skriva för ni vet ändå att jag hade varit där bara jag haft möjlighet. Missar sällan ett banevenemang om jag har möjlighet att närvara. Dessutom skulle jag VERKLIGEN behöva träna starter efter den urusla start som jag gjorde igår på Sviestad. Tog dock igen några placeringar i esset direkt efter startrakan och fixade till slut tillbaka min kvalplacering även på racet.

Hela rapporten finns på N-TRADE RACING webben.

Se till att närvara ni som kan... och som Marcus säger.... Det är imorrn som alla ni känner skall komma och kolla. Sponsorer, släkt och vänner, ja så många som möjligt. Knäck Onsdagskvällspublikrekordet :)

Det blir en höjdarkväll och ni kommer ha kul. Jag avundas er.

Lev o må

/ Kenneth

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Kan ju säga att banan var väldigt skitig idag på grund av rallycross i helgen så det vart lite lungnare körning idag :mad: kanske bra ibland :D

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
#47 ss600 skrev:
Hoppas att det kommer mycket förare i morgon på träningen,
NRS kommer att ordna så att klubbens funktionärer får lite mer träning på bla,besiktning,starter ,flaggning osv.
så det kommer troligen att bli små korta race som liknar en riktig tävling, så mycket som möjligt, som är bra för oss förare också med bla start träning.
Det ryktas även om lite korv försäljning , så ta med era nära o kära.
Hoppas att vi aktiva förare kommer ,så att det blir något av det här!

mvh marcus lindström #47

Vilken kanonkväll det blev! Kanonväder och bra med hojar på banan, kul för en som aldrig kört en tävling att få prova lite lätt hur det känns. Hoppas det går att få till fler tillfällen i sommar med liknande upplägg :tummenupp
Nu är man otroligt sugen att prova på att köra i Karlskoga i slutet på månaden...

//Lars

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Är bara nyfiken om det är någon Tisdagsträning nästa vecka? Det står i alla fall inget i bokningslistan på motorpark.se. Det är väl tänkt att alla är nere på bikeweek men jag ville kolla utifall jag åker ned sent till Karlskoga den veckan.
Dessutom har jag ju missat så många träningar p.g.a semesterresan :(

Last edited:

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Nå´n som vet om det är någon träning nästa vecka? Verkar inte vara bokat enligt banans hemsida eller datumen som är uppskrivna på NRS sida.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Pratade med Tommy K igår på körningen och han sa att det var träning nästa Tisdag.
Du skulle ha varit med igår, perfekt före för dig. Körde ett halvt varv innan himlen öppnade sig. Tuffade runt lite på det blöta underlaget när jag ändå var där och det gick inte undan kan jag lova.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Abloy skrev:
Pratade med Tommy K igår på körningen och han sa att det var träning nästa Tisdag.
Du skulle ha varit med igår, perfekt före för dig. Körde ett halvt varv innan himlen öppnade sig. Tuffade runt lite på det blöta underlaget när jag ändå var där och det gick inte undan kan jag lova.

Ja det var verkligen en kanonkväll igår :tummenupp

Största delen av bantiden hade man en kvast i näven och städade undan sand och gammla däckrester efter bilarna som kört där några dagar innan.

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Abloy skrev:

Tyckte du sa nå´t om att inte köra fler gånger på regn med gatdäck förra gången jag träffade dig där? :)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Lars_Jo skrev:
Tyckte du sa nå´t om att inte köra fler gånger på regn med gatdäck förra gången jag träffade dig där? :)

Sa jag verkligen så :va Tur att minnet är svagt, gäller att glömma fort och ta nya tag igen om man är helt talanglös :hihi

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
hur mycke fick ni köra??

dom såg INTE ut att vilja gå därifrån dom med gocart!!!

fick regn en bit norrut....(slapp ni???)

hur är kedjan nu Abloy :)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
obruT skrev:
hur mycke fick ni köra??

dom såg INTE ut att vilja gå därifrån dom med gocart!!!

fick regn en bit norrut....(slapp ni???)

hur är kedjan nu Abloy :)

Många frågor, här kommer svaren :tummenupp

De körde till klockan sex, tydligen så har vi banan från klockan sex men får nyttja den från fem om inget annat är bokat. Vi körde lite startträning på rakan i väntan och sen visade jag lite äkta posörskrap inne i depån.

Inget regn på banan, bara lite stänk, körde upp en tank så det blev en hel del åkning, sen att det gick långsamt är en annan sak. På vägen hem så hade jag däremot rikligt med regn.

Kedjan mår bra växer och blir längre för var da
:hihi

Hjälp nu RJ att få ordning på Rettan så att jag slipper köra cirklar runt honom nästa år ;)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping