Klart med RR träning på Tisdagskvällar !!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Vad tråkigt att det inte verkar fungera med en säsongsavgift. Hade lätt löst en sådan om det inte vore för att metropolen Flurkmark ligger ca 23 mil från banan, enkel väg...
Själv tar jag licens nu till helgen och min tanke är att komma och gästspela på 2-3 träningar. En 5-hundring låter lite mycket för några timmar en kväll, 300 kan väl vara lagom. Jag tillhör väl den "allmänhet" som någon skrev om, har alltså inga tävlingsambitioner. Visst kan man tycka det är dyrt med RR eller i mitt fall kan vi kalla det för bankörningar men säg den sak som inte kostar. Det hela handlar om prioriteringar.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ja, den som inte har råd med Roadracing kan börja spela Frisbeegolf eller göra nåt annat som är billigare. Det finns ingen som har påstått att Roadracing är billigt att hålla på med. När det gäller säsongskortet så är det en KANONLÖSNING. Vi kan aldrig komma undan billigare är 125:-/kväll. Synd att inte så många som vi hoppades på nappade på erbjudandet. Med lite tur är det nog någon till som hakar på. Sedan håller jag med Olle och tycker att vi kan skjuta på träningarna lite under Maj och sedan chansa lite på sen bokning framöver så går det nog ihop.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Härnöante skrev:
KennethN skrev:
Ja, den som inte har råd med Roadracing kan börja spela Frisbeegolf eller göra nåt annat som är billigare.

Du är tecknad, Kenneth. Ska se efter om jag kan fixa en ny hjärna åt dig på ebay. Det handlar inte om hur mycket pengar man kan lägga på sin utrustning och säsongskort mm utan om hur kul man kan ha för en normal peng! Alla satsar inte på en proffskarriär som du med motivlack och allt :rolleyes: , de flesta med licens kör nog aldrig ens en tävling. Rätta mig om jag har fel men jag tycker du tar dig vatten över huvudet mellan varven.

Mvh ante fattig plattkastare :crash .
Tack.
Jag tar mig alltid vatten över huvudet och lever alltid över mina tillgångar, men man lever bara en gång och Sundsvallsbanken har mycket pengar att låna ut till låg ränta :) Man hämtar bara en ny batch om 50000 och sen är man på banan igen. Proffskariären har jag dock lagt på is men jag har alltid jävligt roligt jämt och det tänker jag fortsätta att ha. Sponsorer som ger en fina rabatter är också ett mycket bra komplement till en bra bankkontakt.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Dyrt!!??

RJ skrev:
Vad tråkigt att det inte verkar fungera med en säsongsavgift. Hade lätt löst en sådan om det inte vore för att metropolen Flurkmark ligger ca 23 mil från banan, enkel väg...
Själv tar jag licens nu till helgen och min tanke är att komma och gästspela på 2-3 träningar. En 5-hundring låter lite mycket för några timmar en kväll, 300 kan väl vara lagom. Jag tillhör väl den "allmänhet" som någon skrev om, har alltså inga tävlingsambitioner. Visst kan man tycka det är dyrt med RR eller i mitt fall kan vi kalla det för bankörningar men säg den sak som inte kostar. Det hela handlar om prioriteringar.

Klart det handlar om prioriteringar....!
- Men som Kenneth skrev....125:-/kväll....
- OlleB + vi andra från Bollnäs har också en bit att åka, 212km enkel resa,
men vi löser det med flera hojar på ett bilsläp/stor släpvagn och dieseldragare.

OM det kostar 300:-/kväll och du fram till Sept kommer att åka 10kvällar...så
blir det dyrare än om du slantar ett säsongskort.
Och med ett sånt kan du åka ALLA de planerade kvällarna.

Jag vet med mig att jag INTE kommer att åka alla kvällar...men jag har möjligheten att åka,
sen chansar jag också på att nästa säsong blir det fler
som kommer att köpa...och då blir priset på säsongskortet LÄGRE!

KentW
Licensierad motionär.

Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Härnöante skrev:
KennethN skrev:
Det handlar inte om hur mycket pengar man kan lägga på sin utrustning och säsongskort mm utan om hur kul man kan ha för en normal peng!
Mvh ante fattig plattkastare :crash .

Klart det handlar om hur KUL man kan ha.........!
- En/Ett par kvällar på krogen......
- Röka i 10veckor.......
- Burna upp ett bakdäck inför "fjortisar"...
- ....Fler förslag...?

Det är en ganska stor slant på en gång...men hur många skulle röka om man
skulle betala/per säsong....?
Ett säsongskort på Mittbanan kostar 6.85/dag.
Att åka dit och hem för oss i Bollnäs kostar....500:-/gång.

Allt handlar om prioriteringar.......även för mig.

KentW
Licensierad motionär

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Kent W skrev:
Klart det handlar om prioriteringar....!
- OlleB + vi andra från Bollnäs har också en bit att åka, 212km enkel resa,
men vi löser det med flera hojar på ett bilsläp/stor släpvagn och dieseldragare.
KentW
Licensierad motionär.
Den som ändå hade någon att dela reskostnaden med. Intresset för bankörning i norrlands största stad Umeå verkar vara lika med noll. Tråkigt men sant. :( Som ett exempel kan nämnas fredagens bankörning, av 29 anmälda var 3 från Umeå. Tärnsjö med 2-3000 invånare hade 10... :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Kent W skrev:
- Röka i 10veckor.......
- ....Fler förslag...?

KentW
Licensierad motionär

Jag håller med dig fullt ut Kent. Det är bara en fråga om prioriteringar och hela livet är en enda stor jävla prioritering. Folk kan tycka man är en idiot som lägger ned över 100000 på en säsong motorcykelkörning. ( Borträknat då investeringskostnad för själva hojen och racebuss eller släp etc ) utan bara omkostnader som däck, resor, banavgifter för träning och tävling, licensavgift, resekostnader, boende, försäkringar, bensin till hojen, skyddsutrustning, verktyg, reservdelar mm. Men slår man ut allt det roliga per dag så är det under 300:-/dag och med en bra finansiering så löser sig det mesta. Man får helt enkelt bara prioritera bort allt annat :) Har man dessutom 20% rabatt där man handlar så är det i slutändan 20000:- som det handlar om och som man kan köra ännu mer bana för :)

Oldman

Guest
Hmmmm!!

Kent W skrev:
- Röka i 10veckor.......
- ....Fler förslag...?

KentW
Licensierad motionär
Klart det handlar om prioreterin!!! Jag och min fam prioreteria våra barn och vårt hus först.

Barn kostar mycket pengar liksom huset och underhåll av hus och bil.

Vad menar du med att man burnar upp bakdäck för fjortisar!? Har du varit och tittat på någon stuntuppvisning förövrigt? Kan lova dig att det drar otroligt mycket folk! Kan lova dig att det är som en enda stor folkfest.

Åk till Lunda flygraka i sommar så ska du få se något som är roligt både får fjortisar och vuxet folk som älskar att se när man leker upp sitt bakdäck plus en massa stunt på det.

Skälv är jag både snus och rökfri och nästan nykterist och går mycket sällan på krog.

Oldman med fam kan inte prioreter bort kostnaderna för våra två barn och hus! Kan ni!! Så är det hur bra som helst.

Skälv sålde jag mina utställnigsbilar? 1958 och 1959 års model av Cadillac! Det blev min och fam priortering.

Mvh Oldman.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldman skrev:
Klart det handlar om prioreterin!!! Jag och min fam prioreteria våra barn och vårt hus först.

Barn kostar mycket pengar liksom huset och underhåll av hus och bil.

Vad menar du med att man burnar upp bakdäck för fjortisar!? Har du varit och tittat på någon stuntuppvisning förövrigt? Kan lova dig att det drar otroligt mycket folk! Kan lova dig att det är som en enda stor folkfest.

Åk till Lunda flygraka i sommar så ska du få se något som är roligt både får fjortisar och vuxet folk som älskar att se när man leker upp sitt bakdäck plus en massa stunt på det.

Skälv är jag både snus och rökfri och nästan nykterist och går mycket sällan på krog.

Oldman med fam kan inte prioreter bort kostnaderna för våra två barn och hus! Kan ni!! Så är det hur bra som helst.

Skälv sålde jag mina utställnigsbilar? 1958 och 1959 års model av Cadillac! Det blev min och fam priortering.

Mvh Oldman.

Har också hus och familj.......två utflugna pojkar....men dom kostar forfarande pengar.
Burna upp bakdäck var bara ett ex. på sånt vissa prioriterar....la ingen ytterligare synpunkt på det.
Är också rök och snusfri....sen en massa år tillbaka....va tänkte man på egentligen som eldade upp pengarna.

DET som jag retar mig på....är att det finns de som gladeligen ställer sig upp och skriker "Jag ska me.....!"
Men sen när det kommer till kritan inte gör det ändå....Mycket snack och lite verkstad.

KentW

Oldman

Guest
Kent W skrev:
Har också hus och familj.......två utflugna pojkar....men dom kostar forfarande pengar.
Burna upp bakdäck var bara ett ex. på sånt vissa prioriterar....la ingen ytterligare synpunkt på det.
Är också rök och snusfri....sen en massa år tillbaka....va tänkte man på egentligen som eldade upp pengarna.

DET som jag retar mig på....är att det finns de som gladeligen ställer sig upp och skriker "Jag ska me.....!"
Men sen när det kommer till kritan inte gör det ändå....Mycket snack och lite verkstad.

KentW
Låter bra de :tummenupp

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Två bilder från kvällens träning :tummenupp

Bifogat

• licensträning.jpg
    licensträning.jpg
    93.5 KB · Visningar: 69
  • licensträning_1.jpg
    licensträning_1.jpg
    133.2 KB · Visningar: 60

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
KUNGLIGT !
Roligt att det blev lite bra väder också. Tyvärr så kunde jag inte närvara ikväll och kan nog heller inte närvara nästa vecka. Förhoppningsvis veckan därpå så man får lite mil på hojen innan Falkenberg.

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
KennethN skrev:
Här är hela listan fram t.o.m idag på de som har betalat.
Det saknas 8 !!! st för att vi skall bli de 20 som skulle träna i sommar.

1. Backlund Johan
2. Brodin Johan
3. Brodin Olle
4. Johansson Dick
5. Johansson Peter
6. Kvist Tommy
7. Lindström Marcus
8. Nilsson Kenneth
9. Persson Henrik
10. Sedin Mikael
11. Södermark Thomas
12. Westin Kent

Ni som står på denna lista. RING era kamrater som ni vet skall köra i sommar och uppmana dem att betala in pengarna.

Har betalat in pengarna ikväll, hoppas nu bara att det blir en kanonsommar med fint väder på tisdagkvällarna!

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Lars_Jo skrev:
Har betalat in pengarna ikväll, hoppas nu bara att det blir en kanonsommar med fint väder på tisdagkvällarna!

Kul, då ses vi på banan :tummenupp

Det började fint i Tisdags med sol och varmt, jag tror att det kommer att fortsätta i samma stil.

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Dubbdäck säljes, kan levereras till tisdagsträningen. :tungan Jo en fråga bara kommer banan att sandas till tisdag? :ätapiller

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
750-R skrev:
Dubbdäck säljes, kan levereras till tisdagsträningen. :tungan Jo en fråga bara kommer banan att sandas till tisdag? :ätapiller

Vi träffas kl 1600 på banan. Ta med spade och spett, det senare kan behövas om det visar sig att det är käle i sandfållorna. Vi kommer att dela upp oss i grupper och kastar ut sand på banan från sandfållorna.

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Abloy skrev:
Vi träffas kl 1600 på banan. Ta med spade och spett, det senare kan behövas om det visar sig att det är käle i sandfållorna. Vi kommer att dela upp oss i grupper och kastar ut sand på banan från sandfållorna.

Kannoooon! tar med ett x-tra spett så det går lite snabbare att börja köra. :tummenupp

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
När jag vaknade i morse och det snöade så kändes banåkning som en ren utopi, när jag sedan mötte en plogbil så var saken klar, men ack så fel jag hadde. Nu blev det istället en kanonkväll på banan med Norrlansguld och två bollnäsfantomer.

YZF750

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF750R -95
Hallå allihop,
mitt garageprojekt verkar skita sig så nu tänkte jag åka lite i stället.
Hur har det blivit med årskortet, kan man betala för hela året eller gäller nån annan lösning.

Är det träning alla Tisdagkvällar som gäller nu?

/Mats

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
YZF750 skrev:
Hallå allihop,
mitt garageprojekt verkar skita sig så nu tänkte jag åka lite i stället.
Hur har det blivit med årskortet, kan man betala för hela året eller gäller nån annan lösning.

Är det träning alla Tisdagkvällar som gäller nu?

/Mats

Prata med Tommy Kvist på NRS, det är han som bokar och donar med licensträningarna.

Genom att vara lite kall och boka banan sent vissa tisdagar så hoppas vi få ihop till i stort sätt varje Tisdag, tävlingskalendern styr vilka Tisdagar som bokas sent. Borde inte vara några problem att lösa årskort, kör man enstaka gånger så kostar det 300 kr.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning