Klassiken: Tips om hoj.

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Är själv väldigt nöjd med bekvämligheten vid långkörning på min hoj.
Bra effekt/försäkringskrona också.
 

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Min Italienska älskarinna
Bee skrev:
Ja säg det, vet bara att jag körde millen och kär på plats....med den funkar inte riktigt vid lång resan

Falcon funkar på långresa också, du kan inte jämföra den med millen. Då komforten är bättre på Falcon, du sitter inte lika extremt på den. Men den är inget roligt att köra med den i stan, då tar handlederna stryk. Men allt beror på vad man är van vid.
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Holger skrev:
köp hellre en busa än en blackbird fast vet inte hur man sitter på busan på blackbird sitter man bra men dom är tungkörda.

Vad svamlar du om?

/B
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Bj.O.rn skrev:
Vad svamlar du om?

/B

Han säger ju att man hellre ska köpa en Blackbird än en Blackbird, fast han har inte provat Busan men vet att Blackbirden är som Busan fast lättare att Busa med i Blackbirden som är tungkört.
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
McB skrev:
Han säger ju att man hellre ska köpa en Blackbird än en Blackbird, fast han har inte provat Busan men vet att Blackbirden är som Busan fast lättare att Busa med i Blackbirden som är tungkört.

nu har jag slutat fatta någonting alls..

/B
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Morsan och farsan kom precis hem från en 9-dagars-tripp i Norge knappt märkbart slitna, på en VFR 750... :)

Men det är ju ingen räserbajk precis. Mysigt ljud dock! :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC02163lågkvalite.jpg
    DSC02163lågkvalite.jpg
    99.7 KB · Visningar: 108

Marten72

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2003
Ort
München
Hoj
Aprilia RSV R 03
Stoppp!!

Aprilian funkar jattebra för langkörning! Körde 170 mil non-stop förra aret. Sla det med era Gold-Wings och BMW. Till slut blir man ett med sin maskin!! :yoparty

En twin ar mycket bättre att aka langt pa, inga kroppsdelar som domnar bort dar inte!!

Marten
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Lite svår läst tydligen även om det inte är det för mig,kan skriva om det för er som har problem.
blackbird har jag kört och man sitter kanon på den men den är en tungkörd cykel,hayabusan ska visst vara bättre att svänga med än hondan men den har jag inte kört så vet inte hur den är att sitta på.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Bee skrev:
hmmm, har aldrig tagit r1 som ett alternativ...men å andra sidan så har jag inte kört den...
men visst, jag ska iväg till en mc-handlare och prova den....vore kanska ball om de funkade.

Någon som vet något om tl1000r/s, är de något att tänka på?

Jag åkte 45 mil med bara tankstopp på min tlr med damen och packning. När vi kom fram så kunde jag fortsatt lika långt till utan större problem. Åker kanon skönt på den.
Tilläggas bör kanske att jag har högre kåpglas på den.
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Holger skrev:
Lite svår läst tydligen även om det inte är det för mig,kan skriva om det för er som har problem.
blackbird har jag kört och man sitter kanon på den men den är en tungkörd cykel,hayabusan ska visst vara bättre att svänga med än hondan men den har jag inte kört så vet inte hur den är att sitta på.

Men då ska man väl egentligen inte uttala sig?

/B
 

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Min Italienska älskarinna
Marten72 skrev:
Stoppp!!

Aprilian funkar jattebra för langkörning! Körde 170 mil non-stop förra aret. Sla det med era Gold-Wings och BMW. Till slut blir man ett med sin maskin!! :yoparty

En twin ar mycket bättre att aka langt pa, inga kroppsdelar som domnar bort dar inte!!

Marten

:tummenupp :banana :Bugar :fakta :squid :bow Så är det med en twin!
 

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Bee skrev:
EN R ja..är det bara jag eller är de inte extrema att sitta på..

Det beror på hur lång el. kort du är.
Den är för stor för mig, jag är bara 1,66, det är därför jag säljer den. :(
Trivs annars bra med twin. :tummenupp
 

rike

Alla bikers är mina kompisar!
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Arjeplog
Hoj
Triumph Explorer, ET 340 -83,
Bee skrev:
Då har man precis slagit sig till ro efter enliten tur i Norges underbara land.
Startade hemma i småland och tog mig genom vår härliga land och in i Norge, på min gixxa 600. Dagarna gick och milen tickade.....sen efter ett 150-200 mil var jag hemma igen, väldigt nöjd och glad. MEN VILKEN VÄRK JAG HADE...hela min kropp var förstörd.(speciellt vissa parti :arsele )

Kom fram till en sak, jag måste byta hoj!!

Jag har suttit och grunnat nu ett bra tag på vilken de ska bli. Jag var inne på en cbr1100xx ett tag, men sedan läste jag i ett test att det varnas för kåpskrap, då har de varit hårt körda...vadå??? tar kåpan i innan knät??? :kocko

Så ni har väl listat ut frågan nu vilken hoj är okej att köra långt med??
Jag söker ju inga hojar som guld vinge, utan man vill ju hålla sig inom sporthojarna.. jag är 190cm....ca90kg

tackar

Tjena.

Det finns en kanonhoj som passar till både racing o touring - VFR 800! Lägg vantarna på en Viffer så börjar solen genast skina. Själv har jag tourat europa runt flera gånger på både gixxrar och gamla gsxkryssare, men Viffern är den bästa hittills. Rekommenderas!!!
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
SENSEI skrev:
Jag åkte 45 mil med bara tankstopp på min tlr med damen och packning. När vi kom fram så kunde jag fortsatt lika långt till utan större problem. Åker kanon skönt på den.
Tilläggas bör kanske att jag har högre kåpglas på den.

Men vafan. 40-50mil är väl inget att skryta med? En touringmaskin är nånting man kan knäcka 500mil på en vecka eller nånting sånt. Dvs en Europaresa.
Ska man bara till nästa landskap i Sverige så går det utmärkt på en 125 (det ger iofs blodsmak röven men ändå).
 

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Uppsala & Stockholm
Hoj
Ducati 900 SSie
soppatorsken skrev:
Men vafan. 40-50mil är väl inget att skryta med? En touringmaskin är nånting man kan knäcka 500mil på en vecka eller nånting sånt. Dvs en Europaresa.
Ska man bara till nästa landskap i Sverige så går det utmärkt på en 125 (det ger iofs blodsmak röven men ändå).
Äh, vaffan. 500 mil på en vecka har jag kört med en Monster 600. Inga problemos. Min poäng: Det beror helt på vem man är.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top