Klotade nyss

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Hej jag klotade nyss och jag är helt jävla uppskrapad, vad ska jag göra åt skrubbsåren? fan jag kan inte tänka klart

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Om jag hade klotat hade jag nog tagit en sväng till sjukan eller så hade jag supit till riktigt ordentligt eftersom att det är valborg......:näsblod

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Det är nog inte mer än att försöka hålla det rent och så lite desinficering på. Skrubbsår gör JÄVLIGT ont!

Tråkigt...hoppas du klarade dig bra i övrigt! :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är det bara skrubbsår så skratta dig lycklig.
Ta fram en flaska med nåt starkt och rengör såren. Drick resten.

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
gör rent såren och ta dig till sjukan och kolla så att du inte är mer skadad

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag drar till durschen och häller på sprit, det är hela vänsterarmen, ena benet, foten och 2 fingrar som råkat värst ut, ryggskyddet räddade min rygg

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur gick omkullkörningen till? Finns det risk att du är skadad (utöver skrubbsåren) ?

Är det enbart skrubbsår så är väll det bästa att lufta dom så mkt som möjligt, brukar läka snabbare då. Har det kommit skit i såren så kan man ta en tandborste och skrubba med, gör ont som fan men funkar bra.

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag tvål med tvål och vatten, jag tror inte det är något annat än skrubbsåren, jag landade rakt på ryggskyddet och armen när det hände, jag ska skriva vad som hände sen

Jag måste tänka igenom vad som gick snett

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
nej, jag skulle slanga och gick ner snett på något sätt. So fort jag gick ner så släppte framhjulet och jag slog en volt och landade på ryggen och gled/rullade en bit

Dominator-Rocks

Guest
Jag hade rengjort så gott jag kunde med nån form av "tvättsprit" sen duschat sen spritat såren igen sen spritat insidan av mig själv med "dryckesprit"

:tummenupp

nej, jag skulle slanga och gick ner snett på något sätt. So fort jag gick ner så släppte framhjulet och jag slog en volt och landade på ryggen och gled/rullade en bit

Håll inte så hårt i styret nästa gång!

Krya på dig :pannkyss

Last edited:

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
åk till sjukan så fixar dom förband och sånt. Det gjorde jag när jag klotade, va egentligen där för en annan sak men så sa doktorn när han fick syn på såren att jag skulle få lite hjälp av med att plåstra o mig. Så en sjuksköterska fixade gjorde rent såren och sånt och det gjorde inte alls lika ont som när jag gjorde det själv. fick nån konstig kräm på också som gjorde så det läkte snabbare.
Gå till Sjukan!

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Jag tvål med tvål och vatten, jag tror inte det är något annat än skrubbsåren, jag landade rakt på ryggskyddet och armen när det hände, jag ska skriva vad som hände sen

Jag måste tänka igenom vad som gick snett

Förrutom dåligt fungerande skydd..... hur/var :confused:

Krya på dig.
Säger samma sak som alla andra, tvätta såren väl och låt dom luftas. Har du minsta fundering om något mer kan blivit skadat så ta dig till akuten. Bättre att ta det säkra före det osäkra även om det tar lite tid. Förhoppningsvis kan dom ge dig lite gel (glömt namnet) som påskyndar läkningen.

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Mycket skrubba mkt sprit på och sen köper du aloevera å smetar på så att det läker fort och fint, håller sig mjukt utan att spricka, göra ont och bli fult :)

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag tycker inte om sjukhus så jag undviker helst dom så gott jag kan.

Tack för alla tips och så.

Jag ska ta och rengöra en gång till och sen försöka få tag på aloevera och eventuellt ta lite dryckesprit

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Jag tycker inte om sjukhus så jag undviker helst dom så gott jag kan.

Tack för alla tips och så.

Jag ska ta och rengöra en gång till och sen försöka få tag på aloevera och eventuellt ta lite dryckesprit

Rengör med klorhexedin (stavning) och smeta på krämen. Kommer svida som fan men hellre det än blodförgiftning.Men låten läkare i af kolla på skrapningen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln