Klotade nyss

Dominator-Rocks

Guest
En pajad kåpa, trasigt handtag och diverse repor, och något snett styre



Kan lägga upp bild sen, men det vart mer på mig än på hojen



Jo jag får göra det :) dum som jag var så körde jag bara med ryggskyddet och hjälm, jag ville svalka mig lite, men det gick som det gick. Hade i allafall dom 2 viktigaste skydden

Nu har jag lärt mig det iaf, nästa gång så kör jag med ALLA skydden




Jag är ganska säker på att jag inte har några andra skador än dom så inni helvetes svidande såren



Jag tror att det enda men jag kommer få blir ärr, men jag får nog åka in imorgon eller så. Vill ju inte missa valborg :)

Seså sup dig full nu! Har du fortfarande apont på fredag så kan du gå till läkaren då!


Tänk bara på att om det är djupa öppna sår som måste sys så är det försent i morgon. (Talar av egen erfarenhet)
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
efter du gjort rent och smörjt in med nån mjukgörande kräm så virar du in områdena med gladpack..........och har på det tills imorgon bitti iaf, hjälper till att hålla infektioner borta
 

BlueBull

Guest
Enda anlededningen att söka ikväll vore att komma över lite smärlindrande... men en panodil kan du ta hemma! :D
Se istället till raggfaktorn. Du kommer helt VA händelsernas centrum i säkert en kvart, å kanske få kompisens lillasyrra att leka doktor på förfesten... :rolleyes:
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Nu har jag lärt mig det iaf, nästa gång så kör jag med ALLA skydden

Jag tror att det enda men jag kommer få blir ärr, men jag får nog åka in imorgon eller så. Vill ju inte missa valborg :)

så är det,.. man lär sig på sina egna misstag, andras är bara till för nöjes skull =)

o är inställningen att du inte vill missa valborg så är det nog inte såå illa, fast känner du dig sämre imon så kan du ju ta dig till sjukan då istället, så botar de både baksmällan o tvättar rent såren samtidigt =)

Tur att det inte gick "värre" när det väl hände,
Hoppas du kan åka hoj igen snart, såren kommer garanterat att stelna till om du inte smörjer dem sen =)
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Äh fan, åk in med dig nu. Du är ute igen i tid för att korka upp till grillningen. Väldigt mycket värt om det blir krångel med något senare.

Jag vurpade på midsommarafton för ett par år sedan. For in och tänkte att nu får jag jävlarimig sitta i dagar och vänta på alla som fylletrillat omkull.

Icket då. Kom in nästan direkt och fick min tumme så fint röntgad så. Sedan berättade röntgensköterskan för mig att det oftast är ganska lugnt på högtidskvällar, fram till att folk börjar ramla hemåt. Kanske är så illa att de flesta på akuten inte är värre däran än att de kan vänta på att festen slutar... alternativt att folk först märker att de mår dåligt när vinglet börjar ersättas av kebabsug. :)
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag har fixat kompresser och bandagerat allt nu, jag åker in till sjukan om jag skulle känna att något allvarligt var fel. Men jag tror jag hade tur i oturen, kunde ju lika väl ha brutit något.

Tack för alla tips osv :)

Ha en trevlig valborg allihopa :)
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Äh fan, åk in med dig nu. Du är ute igen i tid för att korka upp till grillningen. Väldigt mycket värt om det blir krångel med något senare.

Jag vurpade på midsommarafton för ett par år sedan. For in och tänkte att nu får jag jävlarimig sitta i dagar och vänta på alla som fylletrillat omkull.

Icket då. Kom in nästan direkt och fick min tumme så fint röntgad så. Sedan berättade röntgensköterskan för mig att det oftast är ganska lugnt på högtidskvällar, fram till att folk börjar ramla hemåt. Kanske är så illa att de flesta på akuten inte är värre däran än att de kan vänta på att festen slutar... alternativt att folk först märker att de mår dåligt när vinglet börjar ersättas av kebabsug. :)

Ni har det bra i Linköping i så fall.
I Eskilstuna är medelväntetiden på akuten 6 timmar. :näsblod
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Gick du i backen hårt? i så fall är det sjukan som gäller. Inre blödningar är inte att leka med.
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag har fixat kompresser och bandagerat allt nu, jag åker in till sjukan om jag skulle känna att något allvarligt var fel. Men jag tror jag hade tur i oturen, kunde ju lika väl ha brutit något.

Tack för alla tips osv :)

Ha en trevlig valborg allihopa :)

kan säga kompresser o skit suger =) det fastnar i såren överallt, använd gladpack som sagt, funkar bättre.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
kan säga kompresser o skit suger =) det fastnar i såren överallt, använd gladpack som sagt, funkar bättre.

Sprutar det inte för mycket blod har jag helst inte ett skit på. Luft är det bästa. Men det är ju klart, om man ålar runt i en kloak kanske man vill skydda det lite...
 

rogzal

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Täby
Hoj
Tl 1000 R
heelt sjukt att de första du gjorde va å skapade en tråd om din vurpa,va hände med sunt förnuft
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Klorhexedin är fint när det blivit infekterat,kan även användas i förebyggande syfte men inte nödvändigt.

Vanligt vatten och tvål,helst flytande då det växer mycket gottit på dom fasta.

Känner du den minsta antydan till illamående(lite svårt att avgöra på valborgsmäss kanske)ÅK IN!

Henrik
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
lägg en kompress med sprit på mot såren så behöver du inte dricka nåt under kvällen ;) (hoppas det inte är så alvarligt och krya på dig)
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
heelt sjukt att de första du gjorde va å skapade en tråd om din vurpa,va hände med sunt förnuft

Inte direkt, det var ungefär 20-25 minuter efter. Sunt förnuft.. antar att jag lämnade det hemma när jag for iväg med bara ryggplatta och hjälm.

Gick du i backen hårt? i så fall är det sjukan som gäller. Inre blödningar är inte att leka med.

Halvhårt, jag tappade andan. Men jag landade klockrent på ryggskyddet

Nu ska jag iväg till majbrasan i alla fall (tar bil, lämnar hojen hemma)
 
Last edited:

kawahasse

Åka hoj.
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Motala
Hoj
-04 Duke
Kan vara bra att få det dokumenterat på sjukhus, ärr kan får man pengar för på försäkringen, kan bli några tusen!
Får du ont i nacken så se till att åka upp inom 3dygn annars är det kört vid en eventuell tvist med försäkringsbolagen! (talar av erfarenhet!)
Kläder får du ut pengar för på fritidsolycksfallsförsäkringen som man oftast har en via hemförsäkringen, hjälmen går på trafikförsäkringen!!

Chocken kan göra att man inte känner andra skador, och du kommer garanterat vara riktigt mör i kroppen dom närmaste dagarna.
Sup INTE!!
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
e det bara skrubbsår så e det viktigaste att få rent skulle jag säga...noggrant rent!

Fixade mina blessyrer med Scotch-brite å tvål/vatten. Svider väl lika mkt som när en hårdhänt doktor fixar till det å du sparar tid å pengar :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top