Klotade nyss

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Finns risk att man har ondare än vad som känns för tillfället pga adrelanin..

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Jag drar till durschen och häller på sprit, det är hela vänsterarmen, ena benet, foten och 2 fingrar som råkat värst ut, ryggskyddet räddade min rygg

Just fingrarna får du vara extra försiktig med. Fixa tubgas eller liknande att skydda som med och salva som håller det mjukt. Huden sträcks hela tiden just där och det kommer att göra ont så ända in i helvete annars.

Skulle du känna av fler skador sen så sväng in om sjukan :)

Ps glöm inte resten av skydden nästa gång.

jeppe79

Fan va snabbt det går ibland....
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
R1-07...R1-98 streetfighterbygge
Finns risk att man har ondare än vad som känns för tillfället pga adrelanin..

Å då vill jag vara en jobbig jävel å säga att adrenalinet gör så att man känner mindre smärta...vilken jobbig fan jag är....men även lite full...Valborg ju:D

Stymer

Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Adrenalinet brukar inte sitta i så länge inte på mig iaf... max en timma!

Iofs. Skrapsårsontet kan också dölja annat "värre" ont.. talar av egen erfarenhet..:crash . Jag gick inte heller till farbror doktor.. det lider jag ännu av 10år senare.:huvet :huvet

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Är det säkert att du klotat , har du inte bara ramlat i fyllan eller åkt på stryk och glömt det helt enkelt. Vi vill se foto på din "kraschade" hoj.:D

Dominator-Rocks

Guest
Iofs. Skrapsårsontet kan också dölja annat "värre" ont.. talar av egen erfarenhet..:crash . Jag gick inte heller till farbror doktor.. det lider jag ännu av 10år senare.:huvet :huvet

Jag har också ont pga av krascher, som jag inte har vart hos läkaren för, men jag tvivlar på att ett besök hade gjort någon märkbar skillnad.:va

Men jag avråder honom knappast från att åka dit!

Stymer

Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Å då vill jag vara en jobbig jävel å säga att adrenalinet gör så att man känner mindre smärta...vilken jobbig fan jag är....men även lite full...Valborg ju:D

Jo, det var det jag ville få fram med min lite slingriga ordföljd:)

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Tips - När man ramlar/klotar eller dylikt går man till doktorn och får det dokumenterat, så att man om möjligt i framtiden skulle få problem kan få ut ersättning på olycksfallsförsäkringen!!

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Nagelborste funkade fint för mig det fick ur gruset ur underarmarna, ena handen och axeln =P Men benflisorna som lostnat i axeln märktes inte direkt.. åkte 12 mil efter vurpen.... Åkte inte till läkare samma dag men borde gjort det! är som ny nu några år efter i vilket fall :D

en av underarmarna :näsblod

Bifogat

• ajaj.jpg
    ajaj.jpg
    38.9 KB · Visningar: 241
Last edited:

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Skit i skrubbsaren! Hur gick det med hojen!?

En pajad kåpa, trasigt handtag och diverse repor, och något snett styre

Är det säkert att du klotat , har du inte bara ramlat i fyllan eller åkt på stryk och glömt det helt enkelt. Vi vill se foto på din "kraschade" hoj.:D

Kan lägga upp bild sen, men det vart mer på mig än på hojen

Just fingrarna får du vara extra försiktig med. Fixa tubgas eller liknande att skydda som med och salva som håller det mjukt. Huden sträcks hela tiden just där och det kommer att göra ont så ända in i helvete annars.

Skulle du känna av fler skador sen så sväng in om sjukan :)

Ps glöm inte resten av skydden nästa gång.

Jo jag får göra det :) dum som jag var så körde jag bara med ryggskyddet och hjälm, jag ville svalka mig lite, men det gick som det gick. Hade i allafall dom 2 viktigaste skydden

Nu har jag lärt mig det iaf, nästa gång så kör jag med ALLA skydden

Jag är ganska säker på att jag inte har några andra skador än dom så inni helvetes svidande såren

Tips - När man ramlar/klotar eller dylikt går man till doktorn och får det dokumenterat, så att man om möjligt i framtiden skulle få problem kan få ut ersättning på olycksfallsförsäkringen!!

Jag tror att det enda men jag kommer få blir ärr, men jag får nog åka in imorgon eller så. Vill ju inte missa valborg :)

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Uppsök sjukan vafan, har du tur kanske du får en fin sjuksköterska som reparerar. :tuttar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln