Klotat pga av VV!!!

Davidk

Guest
Va ute en tur idag när det va så fint väder drog slingerbulten en runda sen nära jag kom till rosenhill fortsatte jag mot nynäshamn sedan efter nån mil in mot tungelsta på en liten väg.
körde om en bil precis efter jag svängt in släpper på gasen när jag ser en skarp kurva lite längre fram.
Håller rak kurs och hojjen går omkull och studsar ner i diket och flyger 150m som en handske upp å ner i diket till det tar stopp.
Det visade dig att det var tjälskador som dom reparerat och det låg 1cm grus och kära över hela vägbanan samt i kurvan efteråt.
Det vart bara skit av hojjen och min utrustning men jag klara mig med lite blåmärken och sträckingar som tur va
FYFAN för VV dom sak stå för varenda utgift för detta försäkringärende!!

Har dragit in lite bilder på gruset här nu från mobilen så ni får se underlaget!

Last edited:

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Kronan, en grön
Davidk skrev:
2136860 Va ute en tur idag när det va så fint väder drog slingerbulten en runda sen nära jag kom till rosenhill fortsatte jag mot nynäshamn sedan efter nån mil in mot tungelsta på en liten väg.
körde om en bil precis efter jag svängt in släpper på gasen när jag ser en skarp kurva lite längre fram.
Håller rak kurs och hojjen går omkull och studsar ner i diket och flyger 150m som en handske upp å ner i diket till det tar stopp.
Det visade dig att det var tjälskador som dom reparerat och det låg 1cm grus och kära över hela vägbanan samt i kurvan efteråt.
Det vart bara skit av hojjen och min utrustning men jag klara mig med lite blåmärken och sträckingar som tur va
Jobbigt :4skrika :huvet
Ska vi banka till dom på VV :fatta!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Fan va surt!! :huvet Dom la ut liknande grus/tjära på danvikstullsbron, dock inte i en kurva men det va läskigt endå!

Tror du att du kan få rätt mot vv?

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
Davidk skrev:
2136860 Va ute en tur idag när det va så fint väder drog slingerbulten en runda sen nära jag kom till rosenhill fortsatte jag mot nynäshamn sedan efter nån mil in mot tungelsta på en liten väg.

surt...är dom inte skyldiga att åtminstonde sätta ut varningsskyltar :va

Davidk

Guest
polisen tyckte det såg för jävligt ut inget uppmärkt grus överallt alltså man hade inte klarat den kurvan i 30 om jag ens hade hunnit så långt.
polisen tor kort på allt underlag mina märken av min kropp i diket att det inte va skyltat osv så att jag har ett starkt underlag emot dem.

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
trode dom hade/har skylldighet å sätta upp skylltar men tror fan dom slarvat bort dom för det ser förjävligt ut överallt häromkring oxå....

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Fy fan...vet precis hur det känns !

Likdant här i Göteborg men då har dom inte hunnit laga alla skadorna så jag drog ner i ett hål istället och flög omkull av det :mad:

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
2006 Zx6R
Antagligen åker VV dit så fort dom fått reda på den som hänt och "städar" upp... Det gjorde dom här hemma för 2 år sedan efter att en stackars kille körde ihjäl sig pga kvarglömt grus och annat skit. Sen ställer dom sig frågande... Vaddå vi har inte gjort nåt...

hordac

Guest
Det fanns ingen skylt som informerade om att det var lagningar osv?

Iaf ut och fota om du inte gjort det.

Edit, 5 inlägg på samma minut, strunta i mitt svar...

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Skyltar

Tänk på att skyltning är relativt. Om du svängt in mittpå vägen kan skyltar ha funnits i vägens början och slut. Dokumentera (om möjligt) hela vägsträckan för att undvika strul i efterhand. De har proffs som är anställda enbart för att slippa betala...

Davidk

Guest
hordac skrev:
2136886 Det fanns ingen skylt som informerade om att det var lagningar osv?

Iaf ut och fota om du inte gjort det.
ingenting, men allt är dokumenterat plus att jag tog egna bilder ifall polisen skulle lyckas att sjabbla sig med kameran

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
E det detta som kallas "Noll-visionen" :3freak

Synd på hojen, tur att du klara dig.

hordac

Guest
Davidk skrev:
2136892 ingenting, men allt är dokumenterat plus att jag tog egna bilder ifall polisen skulle lyckas att sjabbla sig med kameran
Okej! Lär nog inte vara nått problem att få VV att ta på sig skulden.

Motorcyklar kan omöjligen vara inräknade i nollvisionen...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast i grund och botten är du skyldig att anpassa hastigheten så att du kan reda ut oväntade situationer, det är halkigt hela vintern, men om jag kör av kan jag inte klaga på VV för att dom inte har sandat.

Men visst håller jag med om att dom SKA sätta ut skyltar, och att gruslagningar bara kan accepteras som en YTTERST tillfällig lösning, och att man KAN inte alltid köra som om utgången på nästa kurva är sandad.

Men man är egentligen SKYLDIG att aldrig köra fortare än att man hinner stanna om vägen är helt bortgrävd bakom nästa kurva, så att avkräva dom något ansvar är nog svårt.
Däremot kan man nog KRÄVA att dom skyltar NÄSTA gång dom saboterar en kurva. (sen att dom skiter i det nästa gång oxo, det kan man bli förbannad över, men fortfarande bara kräva bättring)

Jag förstår att det är surt, men du ska nog vara glad om dom står för en enda spänn, för dom kan alltid hävda att du körde för fort för att på ett säkert sätt hinna stanna inför ett eventuellt hinder, alltså körde du för fort.

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Jag känner igen problemet och jag kan inte förstå vad dom har emot att sätta ut skyltar.

Om dom har bestämt sig för att laga kälskador och dålig beläggning med den billiga snabelbilen, den som pytsar ut massa olja och sen dräller grus på, så kan dom väl kosta på sig att sätta upp en skylt!? Hur svårt är det? Vilken extrakostnad snackar vi om?
Nollvisionen?

Hallå!? :huvet

Om vv skulle sätta upp skyltar så skulle jag tycka att det var ok.
Visst, jag hatar att dom snålar och lagar med snabelbilen, men så länge dom slänger upp en skylt som varnar för att det ligger massa grus på vägbanan så är det acceptabelt.

VV: Släng upp skyltar för minsta lagning som medför överflödigt grus på vägbanan! Alt. städa efter er! Eller ännu bättre, lägg ny beläggning! :hihi

När jag ändå gnäller.. tänk över vajerräckena också! :fatta!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Samma sak varje år. Först sopas allt vinterns grus bort. Sedan drar VV och kommunerna ut med oljegruset. Och att det är oskyltat är snarare regel än undantag.

Tur för dig iaf att det gick bra och att polisen har varit där och dokumenterat.

Förbjud oljegruset! :mad:

Fast det kanske inte är så mycket bättre med potthål. Finns det ingen som pysslat med att lägga ut det där sattyget som vet om det verkligen ska behöva vara så att gruset ligger tills det blåst av vägen av trafiken? Eller skulle VV kunna åka ut och sopa bort det efter någon dag eller så?

Davidk

Guest
Det var 70km/h på den vägen den va grus över hela jävla vägen samt i kurvan som sagt jag släppte gasen och höll rak kurs och inte en skylt.
Samt alla som åkte förbi vid olyckan sa att det va samma sak varje år samt att en hojåkare gled förbi och sa att han höll på att äka åt helvete, jag ska dra dit imorrn och ta lite bilder så samtliga får se

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024