Klotat pga av VV!!!

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
pini skrev:
2138517 men man kan ju alltid skicka dom som ska kontrollera ¨skyltning å så å säga de att skyltningen på snabbelbilen är bristfällig repor å sånt på varnignskyltarna kan bli rätt så sköna böter
grundbeloppet på sådana böter är 5000:-
då slipper man ju se den bilen en stund
synd inte vägverket har lust å nyttja kallasfalt lite mer de binder sej bättre än oljegrus de går bra å häva det i hål i vägen

finns frilansande kontrollanter

kallasfalt är ju lika illa det ibland, fast det blir inte lika mycket lika snabbt det är väl kanske det som är fördelen.... kallasfalt har ju en förmåga att "grusa" sig om det blir mycket trafik på den...

BTW: har en väg här hemma som dom dom "asfallterade" om med såkallat oljegrus men det blev inget vidare (går att sparka bort sten med skorna) vet flera som har fått ersättning av VV för att byta rutor på bilen pga stenkott så det är inte omöjligt att få ersättning...

osterkraft

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
CBR600F -91
I fredags vid tretiden var jag med trafikskolan och körde just i de trakterna. En bit efter Tungelsta hann vi ifatt ett VV-fordon :1pajas som både sprinklade vatten och sopade. Känns som om det var någon form av "lättare" schemalagt underhåll. Eller extrainsatt?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fist Woman skrev:
2138928Jag har åkt hoj i snart 30 år och jag aldrig sett medvetet utlagt grus på vägbanan utan att det funnits varningsskyltar.
Det här är min åttonde säsong och jag har VARJE säsong sett detta oljegrus utan att det funnits någon skyltning.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Davidk skrev:
2136860
körde om en bil precis efter jag svängt in släpper på gasen när jag ser en skarp kurva lite längre fram.
Det visade dig att det var tjälskador som dom reparerat och det låg 1cm grus och kära över hela vägbanan samt i kurvan efteråt.

Huva... provkör fartsträckorna innan ni drar på, det brukar jag göra så slipper man överraskningar (inte älgar dock) :3freak

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024