Klottrare slagen o förnedrad

Gabor

Guest
Jag tycker klottraren ska ha vård och omsorg och kärlek och nya leksaker eftersom han är en missförstådd och inte älskad människa. :kär
Han saknade förmodligen en " lokal", hade inget att göra, och behöver uppmärksamhet. :(
Vi ska ju vårda, inte straffa människor som gör fel...trodde vi började vara överens om det. :tummenupp
Världen blir ju mycket vackrare att leva i om alla älskar varandra.... :lol

Men hade han gjort något som kladdat på mitt hus eller sabbat hojen....
Inga vittnen: Sprayburks fingrarna av, en efter en, tills han begriper att det inte går att trycka på munstycket mera...... :fatta!

Sen måla, måla, måla......
 
Last edited:

Jimbo

JA HEJ DU
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
R1 -98
Coola Ola skrev:
Ja, det är det. Jag har inte heller förespråkat att man ska måla jättelika väggmålningar på stadshuset. Däremot tycker jag att graffiti i t.ex. gångtunnlar borde vara ett oerhört lågprioriterat brott. "Crews" som bombar spårvagnar eller bussar har jag inget till övers för.


Du ser dig gärna som en helyllekille med korrekta värderingar du va?
tycker man inte som du så tycker man fel?

Personligen så tycker jag det var riktigt att spöa upp satjäveln,
kommer han tillbaka får han ännu mer. rätt mängd våld löser våld, testa nån gång så får du se. Fast det är en väldigt fin balansgång som bara bemästras av folk norr om dalälven
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jimbo skrev:
Du ser dig gärna som en helyllekille med korrekta värderingar du va?
tycker man inte som du så tycker man fel?

Personligen så tycker jag det var riktigt att spöa upp satjäveln,
kommer han tillbaka får han ännu mer. rätt mängd våld löser våld, testa nån gång så får du se. Fast det är en väldigt fin balansgång som bara bemästras av folk norr om dalälven

Haha, detta inlägg var riktigt roligt! Det finns nog vettigt folk norr om dalälven också......

Att våld ofta försätter en i trubbel istället för att lösa problem och därför bör brukas ytterst sällan lär de flesta sig nån gång i övergången mellan mellan och högstadie.
 

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprillia Mana -08
Låt honom bara få använda vattenfärg från och med nu! Då kan han få utlopp för sin skaparglädje och eftersom vi bor i Sverige så regnar det bort inom 24 timmar. Och då kan han få börja om igen :banana
Han kommer att lessna inom en vecka, sluta köpa färg och skaffa en hoj istället!
 

Gabor

Guest
pajo skrev:
Låt honom bara få använda vattenfärg från och med nu! Då kan han få utlopp för sin skaparglädje och eftersom vi bor i Sverige så regnar det bort inom 24 timmar. Och då kan han få börja om igen :banana
Han kommer att lessna inom en vecka, sluta köpa färg och skaffa en hoj istället!

Bevare oss väl, han kanske är tysk och då kommer han på en arselstukad graffiti moppe
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
vadå är det bara jag som tycker att det var rätt att spöa och måla honom? det skulle då jag har gjort. utan att blinka. Är man 21 år och klottrar så behöver man få sig "ein borta baksida"
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
honkiie skrev:
vadå är det bara jag som tycker att det var rätt att spöa och måla honom? det skulle då jag har gjort. utan att blinka. Är man 21 år och klottrar så behöver man få sig "ein borta baksida"

Det smälle DIREKCT!!!! För sån är honkiie :)
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Samhällets avskum, sånna där "reclaim the city" osv...
Comi-bastards. Låt dom brinna, äckliga as att kosta pengar. :kulspruta

Jag tycker nog han förtjänade lite spö, måla ballen var mest roligt :)

Fresten får dom betala sjuka skadestånd, känner några från småskolan som åkt dit
flera hundratusen kr i böter, helt rätt som nån klappis sa "Skit skall skit ha"
 

lars1one

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FJ1200
NoicE skrev:
Samhällets avskum, sånna där "reclaim the city" osv...
Comi-bastards. Låt dom brinna, äckliga as att kosta pengar. :kulspruta

Jag tycker nog han förtjänade lite spö, måla ballen var mest roligt :)

Fresten får dom betala sjuka skadestånd, känner några från småskolan som åkt dit
flera hundratusen kr i böter, helt rätt som nån klappis sa "Skit skall skit ha"

jag o mina kompisar klottrade när vi var små.., ska vi ha förlorat synen o sånt?

alla vart bra människor....
 

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Hmm...varför ska brottslingar skyddas OCH inte deras offer :huvet
Tycker lite hederligt stryk :fatta! :näsblod är ett utmärkt del i straffet för klottrare SEDAN kan de dömas att betala hela saneringskostnaden för den skit de förosakat.
Det eviga jävla daltandet med brottslingar i Sverige gör mig illamående.
Men givetvis ska man inte överdriva, sparkar och våld mot ögon/könsorgan ska man aldrig tillåta.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
lars1one skrev:
jag o mina kompisar klottrade när vi var små.., ska vi ha förlorat synen o sånt?

alla vart bra människor....



1. Han var 21 år gammal.

2. Man blir inte blind av sprayfärg i ögonen, jag har provat.

3. Det heter "blev".
 

Mingves

Guest
mad_man_axel skrev:
Hmm...varför ska brottslingar skyddas OCH inte deras offer :huvet
Tycker lite hederligt stryk :fatta! :näsblod är ett utmärkt del i straffet för klottrare SEDAN kan de dömas att betala hela saneringskostnaden för den skit de förosakat.
Det eviga jävla daltandet med brottslingar i Sverige gör mig illamående.
Men givetvis ska man inte överdriva, sparkar och våld mot ögon/könsorgan ska man aldrig tillåta.
Sharialagar, kapa ett finger (sprayfingret) så det inte kan klottra mer.... :D
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Mingves skrev:
Sharialagar, kapa ett finger (sprayfingret) så det inte kan klottra mer.... :D

Det krävs 3 kapade fingrar för att man inte ska kunna hålla i burken.
Så det är lika bra att kapa vid armbågarna.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
lars1one skrev:
jag o mina kompisar klottrade när vi var små.., ska vi ha förlorat synen o sånt?

alla vart bra människor....

Hade du o "dina kompisar" fortsatt o klottrat om ni blev skadeståndsskyldig för all sanering???
Skulle ni tyckt det var värt att starta era vuxen liv med stora skadestånds krav... Kronofogde osv,osv???
Framför allt skäms du inte över att ha förstört egendom (både allmän o privat)med eran "konst"???

Vad skulle ha fått er o INTE klottra???


.../Yoshi
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Böter är ett ganska bra sätt å staffa klottrare.
Det brukar bli rätt saftiga böter.
Beror förståss på hur mycket klotter det handlar om.
Jag känner en kille som fick 150 lakan i böter.
Efter en sån incident så lugnar de garanterat ner sig
 

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
fan va ni svamlar...
Vadå aldrig fängelse och att vi e så fega...
en snubbe fick 2 års fängelse och extrema böter för "skadegörelse" medans hans polare dödade ett "barn" 13-14 år i ett bråk. han åkte dit ett par gånger för ditten o datten men betalade han nåt? satt i fängelse i 2 månader, !!!!!!!!! :kocko

ge "dom" ett korrekt straff istället, dom har förstört andras egendom, JA, och skattebetalarna betalar "SANERINGEN"!

fatta va alla skulle tjäna på att ge dom straff att ta bort det själva, hur dom gör det är skitsamma, bara det såg ut som innan, då pröjsar ju dom för saneringen och alla skattebetalare behöver inte bry sig...

Banka in det i dom där jävla "politikerna" !
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Är det bara jag som är konstig eller spelar det verkligen så stor roll om någon ritar streck någonstans? Jag hoppas verkligen att de som tycker att det är en rimlig anledning att slå någon omvärderar, om inte det här samhället ska gå käpprätt åt helvete. Ni som anser att lösningen våld löser våld är bra borde också fundera över hur bra det fungerar i länder med sharialagar, eller läsa någon av de tusentals forskningsrapporter som finns i ämnet. Våld eller hårdare straff leder ALDRIG till minskad kriminalitet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top