Klottrare slagen o förnedrad

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Macho Woman skrev:
Jag vet att jag är jobbig nu, men spelar det verkligen så stor roll om det sitter några streck på bussen. Måste den lackas om?


En ny turistbuss kostar 2.500.000 - 4.500.000 kr då är det ju roligt om den får se ny och fräsch ut.
Sen kanske strecken liknar en svastika eller bildar ord som f**k off eller VAM, då är det ju inte så roligt att köra runt med den.
Har man tur så kan man polera bort färgen, d.v.s om man ser det i tid. Får det sitta över natten så kan det vara tuffat att polera bort färg utan att det syns i lacken.

Om du hade köpt/haft en ny bil/båt/mc så hade du nog gärna sett att den fick vara ny så länge som möjligt!
Eller?
 
Last edited:

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Tror nog att det är väldigt många här som inte hade kunnat behärska sig om ert hus hade blivit nerklottrat, det kostar MYCKET pengar att ha en bil för att ta bort allt klottret som du själv ska stå för, kanske detta har pågått flera gånger eller bara 1 gång, det vet vi inte ju.

Så tänk er själva, en snubbe som kommer varannan helg och sprayar ner din fasad och du blir jäkligt irriterad och betalar dem som tar bort det med pina men när du får göra det för den 3e gången så blir man lite mer irriterad, det hade tråkigt nog jag blivit iallafall.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Macho Woman skrev:
Jag vet att jag är jobbig nu, men spelar det verkligen så stor roll om det sitter några streck på bussen. Måste den lackas om?

Om ngn "taggar" på din hoj... Gör det dig ngt????
Om inte så finns det nog MÅNGA som vill...

.../Yoshi
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Yoshi_gixxeRR skrev:
Om ngn "taggar" på din hoj... Gör det dig ngt????
Om inte så finns det nog MÅNGA som vill...

.../Yoshi

Min hoj är inte så ny och fin, så det var ingen bra ställd fråga om du vill få det svar du önskar dig.

Ja, jag vet att jag överdriver nu, men jag tycker det är kul att ifrågasätta materialistiskt tänkande ibland.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Macho Woman skrev:
Jag vet att jag är jobbig nu, men spelar det verkligen så stor roll om det sitter några streck på bussen. Måste den lackas om?

Varför skall någon sätta streck på bussen? Hur svårt kan det vara? Vill du sätta streck på en buss, köp en! Då kan man göra vad man vill. Det handlar inte om materialistiskt tänkande, det handlar om vanligt hyfs. Ingen filosofi, inga livsåskådningsfrågor, bara vanligt, grundläggande hyfs.

Är det inte ditt, håll tassarna bort. Lätt!
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Frågan är ju vad man tar sig till med klottrare, småtjuvar mfl. Eftersom polisen inte har något intresse av att visa sig när ovan nämnda brott begås så har jag en viss förståelse för att folk reagerar på ett elr annat sätt.

Det kanske var femtionde gången den killen var där och klottra, vem vet?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
http://www.trion.se/ Företag som tillverkar klotterborttagningsprodukter. Men kanske framförallt: Klotterskydd. Kanske det fungerar på bussar med? :tummenupp

I spalten till höger på deras startsida finns det en hel del att läsa om klotter.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Finns några man verkligen har svårt för i detta samhälle,klottrare,folk som sabbar busskurer o liknande och demostranter som demonstrerar för att få kasta lite sten o liknande är några av dom.
straffet ska alltid vara att betala allt man förstört + minst 6månader i fängelse kan sträcka mig till 2 månader för dom som är under 20.
 

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
skåneland
Hoj
honda crf450
Holger skrev:
Finns några man verkligen har svårt för i detta samhälle, ... demostranter som demonstrerar för att få kasta lite sten o liknande är några av dom....


vad-han-nu-heter som blev skjuten i gbg-kravallerna :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top