Jag har inte påstått att CBR600F är en dålig hoj, för det är den inte.
Klubbidén är rätt dålig, tycker jag däremot.
VARFÖR ska man ha en klubb för en cykel som främst körs (och tappas) av tjejer som är nybörjare på hoj? För att det ska bli lättare att få tag på delar? För att få en klubbrabatt på försäkringen? För att bevara det fåtal hojar som finns kvar?
Jag vill påstå att det är skitlätt att hitta delar, den är billig att försäkra och vanlig som fan. Jämförelsen med Volvo 240 är inte prestanda- eller utseenderelaterad.
Jag tänker inte hindra någon att starta en CBR-klubb, men försök har gjorts förr och fallit platt till marken. Hur kul är det med en klubb för världens vanligaste hoj om man bara lyckas skrapa ihop 14 medlemmar?
Kör med era CBR600-or och njut av det. En klubb tror jag inte kommer att ge särskilt mycket. Bevisa gärna motsatsen.
*kramizar*