Klubb för Honda Cbr 600

Status
Ej öppen för fler svar.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Mattias skrev:
Inte för att jag vill vara den som är sån, men CBR600 är väl inte särskilt exotisk eller spännande? Det blir ju som Volvo 240-klubben, liksom. Visst är det en skitbra hoj, men den sätter ju inte eld i brallorna direkt.

Det klubbas för mycket, helt enkelt.

Höhö, det gör väl inte direkt HD's heller. :fyllisar

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Im In

Ja e me då? Om det inte kostar nått , har fullt upp med att försäkra skiten :D

mvh Mar

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Trist när inga ansluter.. :arsele
Ja, jag har ju pojkvän, men tackar som frågar ! :banana

Ravetrancer skrev:
exakt, jävla idiotfanskap som skriver upp sig o tjafsar om en Yamaha R klubb, sen när jag fixat o grejat o betalat domän o skit för 2 år, då e det knappt nån där.

FÖRBANNAT DÅLIG STIL!!!!!!!!!!!!!

Maria: har du pojkvän?;)

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Cbr 600 är riktigt snygga & bra hojar! Men jag ser att Din cbr är över 10 år gammal så då vet Du kanske inte vad vi andra har mellan benen när vi kör ;)

91:ans kaross är ju kanske i klass med 240-klubben men tittar Du på en nyare Cbr 600 så är de att jämföras med helt andra fordon än en sunkig 240 :7peta

/Maria

Mattias skrev:
Inte för att jag vill vara den som är sån, men CBR600 är väl inte särskilt exotisk eller spännande? Det blir ju som Volvo 240-klubben, liksom. Visst är det en skitbra hoj, men den sätter ju inte eld i brallorna direkt.

Det klubbas för mycket, helt enkelt.

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Maria1980 skrev:
Cbr 600 är riktigt snygga & bra hojar! Men jag ser att Din cbr är över 10 år gammal så då vet Du kanske inte vad vi andra har mellan benen när vi kör ;)

91:ans kaross är ju kanske i klass med 240-klubben men tittar Du på en nyare Cbr 600 så är de att jämföras med helt andra fordon än en sunkig 240 :7peta

/Maria
*suck*

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Mirran skrev:
Cbr 600 sätter väl verkligen fart i brallorna,eller hur. :hihi

Kanske inte din rosa/turkos/blåa av äldre variant gör det men min & många andras cbr 600:eek:r gör det garanterat! :banana :banana :banana

Men smaken är som baken, tur att det finns olika hojar att välja på :)

Last edited:

HanneZ

Guest
Själv ser jag ingen skillnad på en cbr från -97 o en från -91. Annan lack kanske. Lika hemska former för de...

E22

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
HanneZ skrev:
Själv ser jag ingen skillnad på en cbr från -97 o en från -91. Annan lack kanske. Lika hemska former för de...
:banana :banana :banana som vissa skulle uttrycka det *ASG*

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
CeBeÄrr 600
E22 skrev:
:banana :banana :banana som vissa skulle uttrycka det *ASG*

E22, allvarligt talat! Kan inte du ta o dra till en annan tråd om du nu har problem med CBR. Ta din äckliga ZX6a och starta en egen tråd... :fatta!

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag vet varför folk jämför CBR med 240 det är för att den är en pålitlig slitvarg som (nästan) aldrig går sönder.

Kolla också hur många gånger CBR förare har vunnit pokaler i tävligssammanhang jömfört med typ ZX6 och GSX600.

(Visst är det kul att vara lite omogen ibland, min hoj är bättre än din osv....)

För att inte glömma ämnet.... finns det verkligen nån som skulle vilja ta tag och starta en CBR klubb? Oftast blir det mycket snack i dessa samanhang.

E22

Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Hazel skrev:
E22, allvarligt talat! Kan inte du ta o dra till en annan tråd om du nu har problem med CBR. Ta din äckliga ZX6a och starta en egen tråd... :fatta!
hahah,ja jag vara bara tvungen & kolla in din sida...jooo det stämmde..du är inte så gammal & mogen som jag trode.VAAAAaaa får man inte ha lite roligt nu för tiden???

HanneZ

Guest
t020013 skrev:
Jag vet varför folk jämför CBR med 240 det är för att den är en pålitlig slitvarg som (nästan) aldrig går sönder.

Kolla också hur många gånger CBR förare har vunnit pokaler i tävligssammanhang jömfört med typ ZX6 och GSX600.

(Visst är det kul att vara lite omogen ibland, min hoj är bättre än din osv....)

För att inte glömma ämnet.... finns det verkligen nån som skulle vilja ta tag och starta en CBR klubb? Oftast blir det mycket snack i dessa samanhang.
Jag visste inte ens att de fanns någon hoj som heter GSX600. GSXR, GSXF etc. däremot vet jag att det finns

:D

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
E22 skrev:
hahah,ja jag vara bara tvungen & kolla in din sida...jooo det stämmde..du är inte så gammal & mogen som jag trode.VAAAAaaa får man inte ha lite roligt nu för tiden???

Just nu är jag väldigt nära att (för-)banna dig. Men jag nöjer mig med en varning, okej?

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Maria1980 skrev:

/Maria
Jag har haft fyra CBR600 av varierande årgångar, så nog vet jag vad det är. En halvful hoj som är bra till allt utom att stoppa smågrejor i. Den bultade sadeln är det enskilt största felet med den. Det, och det faktum att den är rätt trist som leksak betraktat.

stifmaister

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
CBR 600
Mattias skrev:
Jag har haft fyra CBR600 av varierande årgångar, så nog vet jag vad det är. En halvful hoj som är bra till allt utom att stoppa smågrejor i. Den bultade sadeln är det enskilt största felet med den. Det, och det faktum att den är rätt trist som leksak betraktat.

:va ingen av de cyklar jag pillat på är så lätt manuvrerad och busvänliga som en CBR600 (bland sport hojar / inte streetfighter eller motard). Men du kanske bara vill köra fort rakt fram? Ruskigt stabil och skit kul cykel på banan me!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har inte påstått att CBR600F är en dålig hoj, för det är den inte.

Klubbidén är rätt dålig, tycker jag däremot.

VARFÖR ska man ha en klubb för en cykel som främst körs (och tappas) av tjejer som är nybörjare på hoj? För att det ska bli lättare att få tag på delar? För att få en klubbrabatt på försäkringen? För att bevara det fåtal hojar som finns kvar?

Jag vill påstå att det är skitlätt att hitta delar, den är billig att försäkra och vanlig som fan. Jämförelsen med Volvo 240 är inte prestanda- eller utseenderelaterad.

Jag tänker inte hindra någon att starta en CBR-klubb, men försök har gjorts förr och fallit platt till marken. Hur kul är det med en klubb för världens vanligaste hoj om man bara lyckas skrapa ihop 14 medlemmar?

Kör med era CBR600-or och njut av det. En klubb tror jag inte kommer att ge särskilt mycket. Bevisa gärna motsatsen.

*kramizar*

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...