Klubb för Honda Cbr 600

Status
Ej öppen för fler svar.

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Mattias skrev:
VARFÖR ska man ha en klubb för en cykel som främst körs (och tappas) av tjejer som är nybörjare på hoj? För att det ska bli lättare att få tag på delar? För att få en klubbrabatt på försäkringen? För att bevara det fåtal hojar som finns kvar?

Vi startade upp en Triumph Bonneville klubb, nya Bonnevillen, och skrapade ihop 70 medlemmar. Sedan visade det sig att ingen orkade göra något och då stod vi där med vår fina hemsida.

Problemet var att vi egentligen inte hade något klart mål från början, bara en vag idé om att klubb=kul.

Jag tror mer på Ingnite MC konceptet med fest först sedan klubb.

Triumph Bonneville Club Sweden

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Tror att CBR600 blir för litet som klubb, men en CBR600/900/1000 klubb kan kanske vara vettigt?
Bara min tanke..

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
CeBeÄrr 600
HanneZ skrev:
Vad är syftet med klubben?

Att du ska kunna ifrågasätta den..?

Iofs så tror jag inte heller riktigt på idén men du måste ju kunna hålla med om att det är en trevlig tanke. En egen tråd kan vi säkert sätta ihop iallafall.

HanneZ

Guest
Hazel skrev:
Att du ska kunna ifrågasätta den..?

Iofs så tror jag inte heller riktigt på idén men du måste ju kunna hålla med om att det är en trevlig tanke. En egen tråd kan vi säkert sätta ihop iallafall.
Årets sämsta syfte

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
HanneZ skrev:
Jag visste inte ens att de fanns någon hoj som heter GSX600. GSXR, GSXF etc. däremot vet jag att det finns

:D

Oj förlåt! Men ska vi vara sådana så har du också fel, du glömde bindsträcket. "GSX-R 600" :mattias

HanneZ

Guest
t020013 skrev:
Oj förlåt! Men ska vi vara sådana så har du också fel, du glömde bindsträcket. "GSX-R 600" :mattias
Nu gjorde du fel igen! Det finns en bokstav på slutet också! GSX-R 600W t.ex.

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
HanneZ skrev:
Nu gjorde du fel igen! Det finns en bokstav på slutet också! GSX-R 600W t.ex.

Tackar! Tänka att man fått lära sig så mycket idag. Nu åker vi snart på bäng för att vi inte håller oss till ämnet.

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Nu får Du faktiskt ge Dig. Jag frågade om någon visste om en klubb för CBR 600 för att det skulle vara roligt att få kontakt med folk med samma hoj. Man kan via en klubb utbyta kunskaper m.m om just den hojen vilket underlättar för oss som inte är allt för meck-kunniga.

:7peta Lämna min tråd är Du snäll & gnäll nån annanstans, jag uppskattar inte sådana utsvävningar Du gjort här eftersom Du inte ens brytt Dig om att svara på den fråga jag ställde i tråden. :kocko

/Maria

Mattias skrev:
Jag har inte påstått att CBR600F är en dålig hoj, för det är den inte.

Klubbidén är rätt dålig, tycker jag däremot.

VARFÖR ska man ha en klubb för en cykel som främst körs (och tappas) av tjejer som är nybörjare på hoj? För att det ska bli lättare att få tag på delar? För att få en klubbrabatt på försäkringen? För att bevara det fåtal hojar som finns kvar?

Jag vill påstå att det är skitlätt att hitta delar, den är billig att försäkra och vanlig som fan. Jämförelsen med Volvo 240 är inte prestanda- eller utseenderelaterad.

Jag tänker inte hindra någon att starta en CBR-klubb, men försök har gjorts förr och fallit platt till marken. Hur kul är det med en klubb för världens vanligaste hoj om man bara lyckas skrapa ihop 14 medlemmar?

Kör med era CBR600-or och njut av det. En klubb tror jag inte kommer att ge särskilt mycket. Bevisa gärna motsatsen.

*kramizar*

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Maria1980 skrev:
Nu får Du faktiskt ge Dig. Jag frågade om någon visste om en klubb för CBR 600 för att det skulle vara roligt att få kontakt med folk med samma hoj. Man kan via en klubb utbyta kunskaper m.m om just den hojen vilket underlättar för oss som inte är allt för meck-kunniga.

:7peta Lämna min tråd är Du snäll & gnäll nån annanstans, jag uppskattar inte sådana utsvävningar Du gjort här eftersom Du inte ens brytt Dig om att svara på den fråga jag ställde i tråden. :kocko

/Maria

Hähä, jag har visst svarat på din fråga och tycker själv att jag utförligt har gett en förklaring till varför en CBR600-klubb inte fungerar.

Det här forumet är en utmärkt plats att fråga om mektips. Man kan till och med fråga mig, men din stolthet hindrar dig säkert från att göra det nu.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Maria1980 skrev:
Man kan via en klubb utbyta kunskaper m.m om just den hojen vilket underlättar för oss som inte är allt för meck-kunniga.
/Maria

Jag har svårt att tänka mej att du får tag i mer kompetenta mekare i en nystartad klubb än här på sh.se. Honda, suzuki, yamma osv. De är ju alla motorer och med tanke på att just cbren är en dussinhoj, så har nog de flesta här inne kommit kontakt med en liknande någon gång...

Ja, ja... Whatever... Starta en klubb om intresse finns. Skulle bara vilja veta vad som händer om jag byter hoj... Måste jag leta nya vänner då eftersom min nästa hoj INTE kommer vara en cbr, eller ens en honda?!

/FW

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Maria1980 skrev:

/Maria

Ja, han är knäpp. Anmäl honom till en moderator! :mad:

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Trist!
När man ställer en seriös fråga är det tyvärr alltid ngn. som kommer med sina menlösa inlägg,är det för att man kör 600 och är tjej eller?

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mirran skrev:
Trist!
När man ställer en seriös fråga är det tyvärr alltid ngn. som kommer med sina menlösa inlägg,är det för att man kör 600 och är tjej eller?

Nej det har jag jävligt svårt att tro.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vill vara med o bråka!

Att starta en klubb är tyvärr inte alltid det smartaste, iaf inte om en hoj som inte så många har. Fast, det skulle kunna skapa en skön gemenskap o nya vänskapsrelationer kan skapas.

Troligen har du förstått nu att ingen vet av någon sådan här klubb, och inte heller vet eller vill svara på hur man skapar en sådan.

Bäst är väl kanske o söka via VV's register över hojar vilka som äger just Honda 600a hojar... o sen kontakta dom var o en... fast det kanske inte går.

Svåraste är att få intresset att fortsätta hos de medlemmar du värvat, i längre än 24 timmar...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
varför duger inte sporthoj som klubb eller duger det inte med folk som inte har en cbr? Ni kan väl bara ha en egen tråd ifall ni nu ska vara så speciella :7peta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept