Klumpig som ett kylskåp (knäskrap)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Efter December var jag nere på 57kg å 183, nu e jag phetlobba på 64,7 med samma längd, har aldrig vägt så här mycket.

Me like some fätt!!!

*snabb rakt fram*
pansarvagnen skrev:
182cm 60kg... :va

gosse du är ju undernärd för bövelen!
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
skrapar du fotpinnen är något riktigt fel :p
kan du sitta som en skräddare så är du vig så det räcker o blir över... testa att häng mer nästan så högra knävecket är på sadeln om du vill skrapa vänster puck... skrapar du inte då så vette fan!?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
pansarvagnen skrev:
182cm 60kg... :va

gosse du är ju undernärd för bövelen!
Just rub it in biiiiatch! :7peta
Jag är en sån där "äta-jättemycket-men-inte-gå-upp-i-vikt-kille"
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
alla skrev:
Varför ska man knäskrapa då :va
Wohooo. Najs.

Javisst, va spelar det för roll egentligen? Det är meningslöst att slanga oxå, men jefligt roligt. Nu kan jag ju nästan det och knäskrapa...

Hohoho.... Lite mör man är idag, men vaffan :)

Tack skorpan för viktiga tips!

:banana
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Sällan har Kent A skrapat!

Sällan har Kent Andersson skrapat knäppuckar på bana men ändå blivit världsmästare 2 gånger om!

Dvs. det är inte så viktigt att skrapa knäåuckar för att köra fort! Och nog måste det vara roligare att köra fort än att skrapa puckar!?

Skrapar man puckar OCH kör fort så är väl pckskrapning mera en sorts bonus! Samtidigt också en kostnad! Vad kostar nya puckar?

// Niklas
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Avarage skrev:
Sällan har Kent Andersson skrapat knäppuckar på bana men ändå blivit världsmästare 2 gånger om!

Dvs. det är inte så viktigt att skrapa knäåuckar för att köra fort! Och nog måste det vara roligare att köra fort än att skrapa puckar!?

Skrapar man puckar OCH kör fort så är väl pckskrapning mera en sorts bonus! Samtidigt också en kostnad! Vad kostar nya puckar?

// Niklas
Ähhh, va kostar nytt däck? Vad kostar bensin? Försäkring? Tänker man så är det ju trökigt allting... Jag skrapar för att jag gav mig fan på att göra det. Vips...

Jag har inte sagt att det går fortare med knäskrap, är bättre eller nått. Bara en rolig grej, just som bakhjulsåk, framhjulsåk eller vad det vara månde. Att det ser lite fräsigt ut (tycker jag) gör väl inte saken sämre. Äsch, knäskrap är sköj, kanske meningslöst, men men.
 

Skorpan

Guest
Avarage skrev:
Sällan har Kent Andersson skrapat knäppuckar på bana men ändå blivit världsmästare 2 gånger om!

Dvs. det är inte så viktigt att skrapa knäåuckar för att köra fort! Och nog måste det vara roligare att köra fort än att skrapa puckar!?

Skrapar man puckar OCH kör fort så är väl pckskrapning mera en sorts bonus! Samtidigt också en kostnad! Vad kostar nya puckar?

// Niklas
vem bryr sej :rolleyes:
det finns folk som inte vill köra för att soppa är dyrt,köper hårda plastdäck o inget grepp bara för att dom håller 15643673 mil,skenförsäkrar för att dom inte har råd....listan kan göras lång
sen finns det dom som pyntar o så har dom roligt oxå :hihi :)
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Fräckt, ja visst!

hållundan skrev:
Ähhh, va kostar nytt däck? Vad kostar bensin? Försäkring? Tänker man så är det ju trökigt allting... Jag skrapar för att jag gav mig fan på att göra det. Vips...

Jag har inte sagt att det går fortare med knäskrap, är bättre eller nått. Bara en rolig grej, just som bakhjulsåk, framhjulsåk eller vad det vara månde. Att det ser lite fräsigt ut (tycker jag) gör väl inte saken sämre. Äsch, knäskrap är sköj, kanske meningslöst, men men.

Det håller jag med om. Men ibland verkar det som om jag antingen har missuppfattat diskussionen eller att det är JÄTTEVIKTIGT att skrapa puckar!

Har en kul liten anektdot från klubben för kanske 10 år sedan.

Kom in en kille (vi kan kalla honom Nils) som varit medlem i något eller några år. Hade köpt sprillans ny Ducce med tillhörande skinställ. Hojan hade kanske gått 100 - 200 mil och knäpuckarna var redan ordentligt skrapade.

En av de äldre gardet av medlemmarna kom in, vi kan kalla honom Erik. Erik har kört RR i lika många år som jag är gammal, eller något liknande. Och har således klart för sig att det krävs erfarenhet för att bli snabb. Riktigt snabb!

Erik frågar Nils, som sitter i soffan:
- (E) Du kört fort va?
- (N) Tjae, ibland kör jag väl ganska fort!
- (E) Du kör djävligt fort va?

Nils skruvade på sig men föll snart till föga och svarade:
- (N) Ja...jo, ibland kör jag riktigt fort!

Erik som bara hade väntat på tillfället slog spiken i kistan och svarade:
- (E) Ja, baklänges ja, för du har slipat puckarna åt fel håll! :rofl

Nils reste sig upp ur soffan och lommade ut till bågen. Kom inte tillbaks till klubben för än 2 år senare. Nu med en något lägre profil! :hihi

// Niklas
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jo du, det är inte lätt... Jag gör det inte för att glänsa eller nåt. Bara för att ha skoj. Vaffan, kan du köra hoj, kan du skrapa. Så är det la.

:hej
 

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sala
Hoj
R1 - 05
Avarage skrev:
Sällan har Kent Andersson skrapat knäppuckar på bana men ändå blivit världsmästare 2 gånger om!

Dvs. det är inte så viktigt att skrapa knäåuckar för att köra fort! Och nog måste det vara roligare att köra fort än att skrapa puckar!?

Skrapar man puckar OCH kör fort så är väl pckskrapning mera en sorts bonus! Samtidigt också en kostnad! Vad kostar nya puckar?

// Niklas


349:- på lelles
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
kaZmur skrev:
Just rub it in biiiiatch! :7peta
Jag är en sån där "äta-jättemycket-men-inte-gå-upp-i-vikt-kille"

Lyckost :D Hade jag varit sådan hade jag lagt löpardojjorna på hyllan :D
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Bara för att du väger så lite måste du luta ännu mer för att fixa knäskrap än om du vägt 20 kilo mer.

\Masonit
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
byfånen skrev:
182cm lång, 60kg.


:rofl
Kul att du tycker min vikt är så rolig, jag blir alltid lika glad när jag får dessa kommentarer, tack!
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
kaZmur skrev:
Kul att du tycker min vikt är så rolig, jag blir alltid lika glad när jag får dessa kommentarer, tack!

Nä vi smala tycker bara sånt är kul. Det är ju bara tjocka som kan må dåligt av sin vikt. :rolleyes:

\Masonit
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top