kluring...

sandstream

Guest
Den som står ensam på sin sida muren kan lätt avgöra vilken färg hans mössa har eftersom han kan se de andra 3.

I = mur som man ej kan se över eller runt

Mao kan man se rakt igenom den!

Shaggy

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
På väg...
Killen näst längst fram mot muren kan hojta till OM killen bakom honom inte gör det. Isf kan han dra slutsatsen att han inte har samma färg som killen närmast muren (isf hade ju killen längst bak skrikit som i scenario 1)

/Shag

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Shaggy skrev:
Killen näst längst fram mot muren kan hojta till OM killen bakom honom inte gör det. Isf kan han dra slutsatsen att han inte har samma färg som killen närmast muren (isf hade ju killen längst bak skrikit som i scenario 1)

/Shag

Rätt !

Tycket faktiskt det där är en ganska fiinurlig lösning. Kräver sin man minsann !

Nån som har fler roliga knep och knåp ?

(Men kom inte dragande med den om prsäterna och infödingarna i kanoten....)

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Starstriker skrev:
Rätt !

Tycket faktiskt det där är en ganska fiinurlig lösning. Kräver sin man minsann !

Nån som har fler roliga knep och knåp ?

(Men kom inte dragande med den om prsäterna och infödingarna i kanoten....)

dom fick ju inte prata, räknas att hojta inte som å prata???

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
ja har en till, men den är ganska lätt.

det är ett rum med en lampa i, utanför rummet finns tre strömbrytare.

du får trycka på strömbrytarna så många gånger du vill, hur du vill och i vilken ordning som hellst. men när du öppnar dörren och går in i rummet, så ska du vara 100% säker på vilken knapp som är till lampan...

du kan inte på något sätt se in i rummet förens du har öppnat dörren.
endast en av knapparna är till lampan.

Last edited:

Shaggy

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
På väg...
Jag menar "hojta" i meningen att skrika till vakterna, han väntar helt enkelt ut killen bakom sig. Lösningen bygger ju så klart på att killen bakom inte är stum, allmänt utvecklingsstörd, har dödslängtan eller hellre dör själv än låter nån av killarna som rövknullat honom i 20 år gå fri... :D

/Shag

Shaggy

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
På väg...
Förmodligen är de andra strömbrytarna till för andra lampor i rummet man står i. Den brytaren som inte påverkar en lampa där borde därför vara kopplad till en lampa innanför dörren?

/Shag

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Shaggy skrev:
Förmodligen är de andra strömbrytarna till för andra lampor i rummet man står i. Den brytaren som inte påverkar en lampa där borde därför vara kopplad till en lampa innanför dörren?

/Shag

nepp, dom andra två är bara där för att dom e fula.

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Har en liknande soldaterna vid muren. Denna kanske är lite lätt?

Det är 3 gubbar som står på ett led. Alla har på sig vars en hatt. Alla tittar åt vänster => att han längst till höger (A) kan se de båda framför sig, han i mitten (B) se han längst till vänster och han som står längst till vänster (C) ser ingen.

Det finns 5 hattar. 3 av dem är i guld och 2 är i silver.
Gubbarna har alltså vars en hatt på sig.
Dom blir tillfrågade: "Vilken färg har du på hatten?"

A svarar: "Jag vet inte"
B svarar: "Jag vet inte"
C svarar att han vet vilken färg han har på hatten.
Hur kan C veta det?

Shaggy

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
På väg...
Han kanske kan ha den första intryckt typ 5 min, sen har han den andra intryckt 5min och slutligen den sista innan han går in i rummet. Är lampan släckt och kall var det den första, är den släckt och varm var det den andra och lyser den den tredje?

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Shaggy skrev:
Han kanske kan ha den första intryckt typ 5 min, sen har han den andra intryckt 5min och slutligen den sista innan han går in i rummet. Är lampan släckt och kall var det den första, är den släckt och varm var det den andra och lyser den den tredje?

nåt sånt, men strunta i å tända första lampan... tänd bara lampa två i typ 5-10min så den blir varm

Shaggy

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
På väg...
heinz_p skrev:
Har en liknande soldaterna vid muren. Denna kanske är lite lätt?

Det är 3 gubbar som står på ett led. Alla har på sig vars en hatt. Alla tittar åt vänster => att han längst till höger (A) kan se de båda framför sig, han i mitten (B) se han längst till vänster och han som står längst till vänster (C) ser ingen.

Det finns 5 hattar. 3 av dem är i guld och 2 är i silver.
Gubbarna har alltså vars en hatt på sig.
Dom blir tillfrågade: "Vilken färg har du på hatten?"

A svarar: "Jag vet inte"
B svarar: "Jag vet inte"
C svarar att han vet vilken färg han har på hatten.
Hur kan C veta det?

Var är de två hattarna som inte används och ser gubbarna dom?

sandstream

Guest
Shaggy skrev:
Jag menar "hojta" i meningen att skrika till vakterna, han väntar helt enkelt ut killen bakom sig. Lösningen bygger ju så klart på att killen bakom inte är stum, allmänt utvecklingsstörd, har dödslängtan eller hellre dör själv än låter nån av killarna som rövknullat honom i 20 år gå fri... :D

/Shag

Vart stod det att det fanns vakter? Det stod att de inte fick prata med varandra så den lösning suger mer än valfläsk :huvet

Mitt svar (som ignorerades) var ju rätt angående soldaterna eller kan ni bevisa motsatsen :confused:

Shaggy

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
På väg...
sandstream71 skrev:
Vart stod det att det fanns vakter? Det stod att de inte fick prata med varandra så den lösning suger mer än valfläsk :huvet

Mitt svar (som ignorerades) var ju rätt angående soldaterna eller kan ni bevisa motsatsen :confused:

Vad fan yrar du om, trög eller? Den som visste skulle ju tala om för dom andra att han/hon gjorde det. Sen var dom fångar som skulle avrättas, har dom inga vakter antar jag att de drar, vem ska de annars berätta det för????

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Shaggy skrev:
Vad fan yrar du om, trög eller? Den som visste skulle ju tala om för dom andra att han/hon gjorde det. Sen var dom fångar som skulle avrättas, har dom inga vakter antar jag att de drar, vem ska de annars berätta det för????

:rofl :rofl :rofl

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...