kluring...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Shaggy skrev:
Är det mitt i öknen borde han ju kunnat skyffla ihop en fin sandhög att klättra upp på. Annars kanske han inte hängde sig runt halsen utan runt fötterna eller midjan?

/Shag

han hängde runt halsen.

hur kom sanden ut sen då???
ingen sand.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
EN annan

Mellan Tyskland och Schweiz finns en bro.
På tyska sidan finns en tysk vakt som har sitter i ett litet vaktskjul.
Han sitter i skjulet i två minuter, sen går han ut och spanar över bron i två minuter. Han har order att skjuta alla som försöker lämna Tyskland.

Det tar exakt tre minuter att springa över bron, och du står på den tyska sidan och vill till Schweiz.

Hur gör du ?

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Starstriker skrev:
Han sitter i skjulet i två minuter, sen går han ut och spanar över bron i två minuter. Han har order att skjuta alla som försöker lämna Tyskland.

Det tar exakt tre minuter att springa över bron, och du står på den tyska sidan och vill till Schweiz.

Hur gör du ?

springer uta fan när han går in i skjulet, när man har sprungit i 1min å 40sek, klättrar man över kanten å hänger där i lite mer ön två min sen klättrar man upp igen å springer sissta biten!!

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
Starstriker skrev:

Hur gör du ?

När han går in i skjulet springer du mot Schweiz i 2 minuter. När vakten sedan tittar ut går du tillbaka mot Tyskland för att återigen springa från Tyskland när han går in i kuren igen.

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
sepahewe skrev:
När han går in i skjulet springer du mot Schweiz i 2 minuter. När vakten sedan tittar ut går du tillbaka mot Tyskland för att återigen springa från Tyskland när han går in i kuren igen.

smart!! nog säkrare än min lösning!!

c9h13no3

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
letar...
Klassiker, troligen har väl alla hört den. Men skadar väl inte att posta...

Du går i en labyrint och kommer fram till ett rum med två dörrar, den ena leder till frihet och den andra till ögonblicklig död.
I rummet finns även två bröder, den ena talar ALLTID sanning och den andra ljuger ALLTID. Båda av dem vet vilken dörr som leder till vad.

Du får ställa EN fråga till EN av dom för att få reda på vilken dörr du ska ta. Vad ska man fråga?

sepahewe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
c9h13no3 skrev:
Klassiker, troligen har väl alla hört den. Men skadar väl inte att posta...

Du går i en labyrint och kommer fram till ett rum med två dörrar, den ena leder till frihet och den andra till ögonblicklig död.
I rummet finns även två bröder, den ena talar ALLTID sanning och den andra ljuger ALLTID. Båda av dem vet vilken dörr som leder till vad.

Du får ställa EN fråga till EN av dom för att få reda på vilken dörr du ska ta. Vad ska man fråga?

"Vilken dörr skulle din bror peka ut som dörren till friheten?" Den utpekade dörren kommer då alltid att peka på döden.

c9h13no3

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
letar...
sepahewe hade rätt... anade att den var gammal... Nåja. Den här då:

En dotter är på sin mors begravning. På begravningen träffar dottern en man och dem finnar varandra direkt båda två, dottern lämnar sitt nummer och han lovar att han ska kontakta henne. Men senare inser mannen att han tappat bort lappen där han skrev upp hennes telefonnummer.

Senare blir dotterns syster mördad. Varför?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
sepahewe skrev:

Rätt svar! Måste hitta på någ som är lite klurigare

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kul tråd! :tummenupp Tyvärr är jag för trött å flummig idag för att själv deltaga...

sepahewe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Här kommer två klassiker. Lista ut vilken siffra som varje bokstav står för, två bokstäver får inte stå för samma siffra.

Code:
 SEND
+MORE
----------
MONEY

Code:
 CROSS
+ROADS
----------
DANGER

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
c9h13no3 skrev:
sepahewe hade rätt... anade att den var gammal... Nåja. Den här då:

En dotter är på sin mors begravning. På begravningen träffar dottern en man och dem finnar varandra direkt båda två, dottern lämnar sitt nummer och han lovar att han ska kontakta henne. Men senare inser mannen att han tappat bort lappen där han skrev upp hennes telefonnummer.

Senare blir dotterns syster mördad. Varför?

för att han vill träffa henne igen... :kocko

c9h13no3

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
letar...
Fluxir skrev:
för att han vill träffa henne igen... :kocko

Ja, många av oss tycker den är logisk. Men fick efter det att jag gav rätt svar på den höra att det är en gåta man ställer till psykopater. Det är tydligen inte normalt att tänka så... :rolleyes:

Du hade rätt alltså...

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
c9h13no3 skrev:
Ja, många av oss tycker den är logisk. Men fick efter det att jag gav rätt svar på den höra att det är en gåta man ställer till psykopater. Det är tydligen inte normalt att tänka så... :rolleyes:

Du hade rätt alltså...

är det inte normalt att tänka att han ville träffa henne igen??

c9h13no3

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
letar...
Fluxir skrev:
är det inte normalt att tänka att han ville träffa henne igen??

Det är tydligen inte normalt att förstå direkt att han mördade hennes syster.
Kolla själv! Tyckte själv det lät helt stört. Tyckte den var logisk när jag fick höra den första gången. Men 70% av dom man berättar den för fattar inte alls... :kocko

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Code:
 SEND
+MORE
----------
MONEY

S=9
E=5
N=6
D=7
M=1
O=0
R=8
Y=2

Code:
 CROSS
+ROADS
----------
DANGER

C=9
R=6
O=2
S=3
A=5
D=1
N=8
G=7
E=4

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
c9h13no3 skrev:
Det är tydligen inte normalt att förstå direkt att han mördade hennes syster.
Kolla själv! Tyckte själv det lät helt stört. Tyckte den var logisk när jag fick höra den första gången. Men 70% av dom man berättar den för fattar inte alls... :kocko

åfanken. d måste ja ju nästan börja fråga folk då... :dummer

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...