KM knudan

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
det går att anmäla sig nu.... :squid

Hyllinge MS inbjuder till klubbmästerskap för motorcyklar den 21 september.

Vi kommer att köra mellan kl. 09.00-17.00 till en kostnad av 500:-/person.
Detta klubbmästerkap kommer att bli en enklare variant än normalt då vi saknar tidtagning pga annat engagemang.

Vi kommer att dela upp förarna i följande kategorier:

Licens - snabba och lite långsammare.
Amatör - två grupper.

(Reservation för ändringar pga antal förare).

Någon form av enklare tävling kommer att genomföras.

Vi har valt att inte ha en traditionell anmälan utan du som vill vara med, skicka ett mail till godke@algonet.se och berätta vad du heter, cykelmärke- och kubik och vilken typ av licens duhar.

OBS! Ange vilken grupp du vill köra i, gäller licensierade förare.

Frågor? Antingen till telefonnr. 0418-503 98 Eva eller email godke@algonet.se.

VÄLKOMNA!

Eva Gödke
Tävlingsledare

PS! Hela dagen är vikt för MC!!!!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Låter ju kanonbra, jag bokar in mig asap :tummenupp

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
GSXR1100R skrev:
Låter ju kanonbra, jag bokar in mig asap :tummenupp

Tycker mer att det låter som ett stort skämt, ingen tidtagning, snabb, långsam! vem bestämmer det. Det är rena bananrepublik regler. Det blir väl kanske mer som ett träningspass och det är iof sig bra. Det skall bli roligt att stå sidan om för att inspektera spektaklet.

Mvh//ZF

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att det låter kul, f-n va ni gnäller, 500 för en heldag på Knudan med ENDAST motorcyklar är ju kanon, tidtagning har man ju på sin laptimer.

baronen

Friherre
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jamen vafandå....NÄ!
Anmäld!

Även om det suger fett utan tidtagning osv så får man ju köra en heldag på bana för en 5-hundring o de e ju ganska ok. :tummenupp

Men nu e ju jag bara en glad amatör, så vem bryr sig :crash

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
GSXR1100R skrev:
Jag tycker att det låter kul, f-n va ni gnäller, 500 för en heldag på Knudan med ENDAST motorcyklar är ju kanon, tidtagning har man ju på sin laptimer.

Men varför utlysa en tävling???? - det kunde likaväl endast vara träning!. Men tävling är det inte, under tävling skall alla köra under lika villkor.

B. Republik.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Zilversurfer skrev:
Men varför utlysa en tävling???? - det kunde likaväl endast vara träning!. Men tävling är det inte, under tävling skall alla köra under lika villkor.

B. Republik.

:fakta

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Zilversurfer skrev:

B. Republik.
Tränvling kanske :crash skitsamma bara man får köra, är man sugen på riktig rookie tävling så får man väl ta sig upp till Sviestad istället.

Hyllinge har väl begränsat med resurser och tidtagningen är väl uthyrd till någon annan klubb eller nått.

Jag hoppas att många kommer till Knudan trots att det saknas tidtagning, detta är ju en bra träning inför ERF.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
GSXR1100R skrev:
Tränvling kanske :crash skitsamma bara man får köra, är man sugen på riktig rookie tävling så får man väl ta sig upp till Sviestad istället.

Hyllinge har väl begränsat med resurser och tidtagningen är väl uthyrd till någon annan klubb eller nått.

Jag hoppas att många kommer till Knudan trots att det saknas tidtagning, detta är ju en bra träning inför ERF.

Du missar hela poängen, det har varit utlovat KM sedan Januari 03 i deras kalender. Att då skylla på att tidtagningen är uthyrd tycker jag är dåligt. Jag klagar sällan på HMS då det inte är lätt att driva en klubb " nästan " idiellt. Hade dom haft Tidtagningen hade ett helt normalt KM drivas igenom.

ZF

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Snickesnack Surfarn.

Denna dag finns det två "B-tävlingar" i Sverige att välja på och en av dem är "officielt sanktionerad" medan den andra är enklare tävling vilket antagligen skapat en prioritering-situation.

Naturligtvis är det skit-tråkigt att ni förlorar tidtagningen men någonstans måste det prioriteras. Transpondrar är SKITDYRA så att klubbarna inte kan hålla sig med egna är inte speciellt konstigt...

Men allvarligt! Det enda ni får problem med är kvalet/griden... Ett rejs är ett rejs.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ni som vill åka tidtaget kan ju komma och köra på sviestad istället ;)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Zilversurfer skrev:
Du missar hela poängen, det har varit utlovat KM sedan Januari 03 i deras kalender. Att då skylla på att tidtagningen är uthyrd tycker jag är dåligt. Jag klagar sällan på HMS då det inte är lätt att driva en klubb " nästan " idiellt. Hade dom haft Tidtagningen hade ett helt normalt KM drivas igenom. Du ska ju ändå inte köra, du har väl inget som funkar ännu :crash

ZF

Jag kan hålla med om att det är lite oproffsigt att göra en sådan här miss, jag har anmält mig iaf och kommer att ha sketsköj.

Undrar hur man ska få till gridden utan tider? tävlingen ska väl gå att genomföra ändå iof.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Chrille skrev:
Snickesnack Surfarn.

Men allvarligt! Det enda ni får problem med är kvalet/griden... Ett rejs är ett rejs.

Det enda....hmmmm, så vitt jag vet kan det inte bli en tävling utan grid. Sen att vissa tävlingar prioriteras, det skall inte göras av företaget som hyr ut tidtagningen, om den varit bokad är det först till kvarn. Däremot kan det vara så att HMS inte har prioriterat, vilket jag tycker är märkligt då tidtagningar har varit på tidigare KM iår.

Ett till problem är; vem är snabb och vem är långsam.

Aja skiter nu i detta då jag inte skall köra, jag hade nog iof gjort det om min hoj vore klar. Det blir bra träning för dom som skall köra.

Ha det //ZF

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Zilversurfer skrev:
Det enda....hmmmm, så vitt jag vet kan det inte bli en tävling utan grid. Sen att vissa tävlingar prioriteras, det skall inte göras av företaget som hyr ut tidtagningen, om den varit bokad är det först till kvarn. Däremot kan det vara så att HMS inte har prioriterat, vilket jag tycker är märkligt då tidtagningar har varit på tidigare KM iår.

....

Det bör väl vara Svemo som ska prioritera detta och att prioritera Sviestad framför Knudan anser jag vara självklart då det delas ut uppklasningspoäng på Sviestad(Tänk på det Brink om det inte är klart än) och att den är lika öppen för alla.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Håller med Zilver.

Det är ju tidtagningen med kval, startuppställning, ordentligt race man vill ha (och den träningen som kommer med dessa moment).

Ni kan inte allvarligt mena att ni har lika mycket ut av en BikeEvents dag som en racedag med kval- och racetider?

I så fall är det märkligt att det rusas till sekretariatet när tiderna kommer.....

Visst går det en B-tävling i Linköping men med släpet upp dit och 1,6 liter/mil gör det en VISS ekonomisk skillnad för oss här nere i södern.

//B.Esviken

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Chrille skrev:
Det bör väl vara Svemo som ska prioritera detta och att prioritera Sviestad framför Knudan anser jag vara självklart då det delas ut uppklasningspoäng på Sviestad(Tänk på det Brink om det inte är klart än) och att den är lika öppen för alla.

Det är AHG Timekeepning som håller med tidtagningen inte SVEMO, så det är inte SVEMO som "bestämmer" vem eller var tidtagning skall ske.

ZF

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jalle skrev:
Håller med Zilver.

Det är ju tidtagningen med kval, startuppställning, ordentligt race man vill ha (och den träningen som kommer med dessa moment).

Ni kan inte allvarligt mena att ni har lika mycket ut av en BikeEvents dag som en racedag med kval- och racetider?

I så fall är det märkligt att det rusas till sekretariatet när tiderna kommer.....

Visst går det en B-tävling i Linköping men med släpet upp dit och 1,6 liter/mil gör det en VISS ekonomisk skillnad för oss här nere i södern.

//B.Esviken

Ragga tag på en buss och dela på reskostnaden. Knutstorp är en rolig bana, men en riktig b-tävling är fanken roligare än att åka oklockat, bland cyklar som inte är i ens egens klass..

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Zilversurfer skrev:
Det är AHG Timekeepning som håller med tidtagningen inte SVEMO, så det är inte SVEMO som "bestämmer" vem eller var tidtagning skall ske.

ZF

Jag tror och hoppas att Svemo kan säga till Eva att släppa tidtagningen till ett större evenemang. Så måste det ju nästan vara, men jag tycker verkligen inte att det är rätt åt er. Synd att det blivit som det är.

Men vad gäller kval och dylikt så kan ni ju visa att den största anledningen till det här är att ha kul. Berätta hur ort ni kör på de inledande tävlingarna och låt varje led lottas för sig. Visst finns det alltid ynkliga kräk som ljuger i de här lägena men på det stora hela så funkar det nog bra...

Synd att det blir så här men att klaga på klubben som hamnat i en omöjlig situation hjälper ingen. Men visst hade jag också varit besviken.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Berätta hur ort ni kör på de inledande tävlingarna och låt varje led lottas för sig. Visst finns det alltid ynkliga kräk som ljuger i de här lägena men på det stora hela så funkar det nog bra...

Jag startar EFTER Åsa i vilket fall som helst :skrämd

Brink är redan uppklassad 600SS nästa år?

Gridden kan nog göras som Chrille förselår, snabbaste laptimertider startar i första leden.

F-n va jobbigt att jag måste vara så j-a positiv hela tiden... jag vill ju åxå gnälla. :mad:

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...