Explorer58
Ny medlem
Är det lättare att göra knäskrap i en kurva om man kör fort eller långsamt? I hög fart blir kurvan vidare och i låg fart blir kurvan snävare, men vilket är enklast eller minst riskabelt?
Själv lärde jag mig knäskrapa i 270-graderstunneln som går ner från Statoil i Hammarby Ingen risk att man krockar med mötande iafFotokurvan är lättare än Fredells-rondellen
Precis, å efter ett tag så skrapar man mindre å mindre, i takt med att det går fortare å man vet nerlägget utan att känna efter. Beror nog lite på hojen också, jag upplevde att jag skrapade mindre med R1'an än med Gixxern.Det e "enna" en svår fråga som göteborgarn sa. Jag föreställer mig att det borde vara lättare i en långsam kurva. I snabba kurvor skrapar jag själv nästan aldrig i. Men smaken är ju som baken.
Ja, det är oroväckande många, på alla typer av hojar, som hänger fast fötterna i klackarna på fotpinnarna. Varför? Det blir obekvämt, man har ingen känsla för vad hojen gör, svårare att flytta sig på hojen och man blir stelare i kroppen.Tänk bara på att ha fötterna rätt så att inte dom tar i marken först för det kan orsaka att du i värsta fall kraschar eller får jäkligt ont om fötterna viker sig under fotpinnen.
Ja, det är oroväckande många, på alla typer av hojar, som hänger fast fötterna i klackarna på fotpinnarna. Varför? Det blir obekvämt, man har ingen känsla för vad hojen gör, svårare att flytta sig på hojen och man blir stelare i kroppen.
De kanske får ut benen längre?
Lättare att skrapa med tårna på pinnen i min mening, men det kanske är individuellt.
De kanske får ut benen längre?
Lättare att skrapa med tårna på pinnen i min mening, men det kanske är individuellt.
Jag måste ha tårna nära fotpinnen annars skrapar tårna först i....stora fötter orginal fotpinnar
Jag måste ha tårna nära fotpinnen annars skrapar tårna först i....stora fötter orginal fotpinnar
Ja, det är oroväckande många, på alla typer av hojar, som hänger fast fötterna i klackarna på fotpinnarna. Varför? Det blir obekvämt, man har ingen känsla för vad hojen gör, svårare att flytta sig på hojen och man blir stelare i kroppen.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |