Knäskrap

Knäpucko

Upp & iväg
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I ett hus
Hoj
Lånar
För oss lite kortare så är det ju näskrap eller fegkant på däcken som gäller. Får ju burka som en dåre för att slita puckar alt köra fortare.
Se det som en målsättning, att skrapaknä, istället för att fuska sig till det.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
:chips

this thread is worthless without youtube, ja vill se hur det gick till.

:rofl :hihi
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
HAHAHA, finns TS på riktigt?! :D:va

Påminner mig om när jag var yngre och åkte bräda. Då var det en kille som inte var så haj på det, han frågade en annan kille om han kunde göra några boardslides med hans bräda. Bara för att den skulle se skrapad ut :D

Sicket folk det finns!!!! :Bugar
 

s62679

Fort och fel
Gick med
16 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2009 Hypermotard 1100s
Tack för alla tipsen. Har inte riktigt bestämt mig för vilken metod som jag ska köra, fortsätt gärna att komma med tips. :tummenupp

Blir det bra så kommer jag att erbjuda färdigskrapade puckar via blocket alt. ett litet stånd utanför Rosenhill, allt inom en snar framtid.

H
Rickard
Sötälje - Söder om söder.
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Ska du ha ban eller gatskrapade puckar?
Du borde skaffa en rasp en typ av grov fil för trä det borde nog bli bra för gatskrapade lite finare för banslipade :rolleyes:
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Ska nog tilläggas för de som inte träffat Jkay att han nog kan skrapa armbågarna från en hoj utan lutning :tungan (eller är det jag som är kort :näsblod)

Aha, typ 2.07 cm lång eller nått liknande och kör på en Puch Dakota med knä o armbågsskrap i 30 blås!? :D

Har sett knäpuck på häcken sk. "skinkpuck" (måste det väl då heta?:tungan) men aldrig armbågspuckar även om den del RR-förare (speciellt en som för några år sedan körde RR250, kommer tyvärr inte ihåg namnet) som ibland är minst sagt nära (utan att vurpa).

// Niklas
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har ett par skrapade puckar du kan få köpa. 500pix ;)
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Ska man vara helt ärlig, så lär det verkligen finnas folk som menar allvar här "jag skulle inte bli förvånad"

Att det finns dom som måste ha skrap på puckarna men inte kan lägga ner hojen drar säkert puckarna mot asfalten mm bara för att se tuffa ut vid korvmojen nästa gång.

:Bugar
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Nää för du är inte lång nog... :rolleyes: :blah

För liten hoj :gnissla

:D hade också det "problemet" rätt länge tills för några år sedan.

Man kan göra det på minst två sätt, nå till gränsen för när man börjar kunna skrapa knäpuckarna, genom att chansa (om man är otålig :D) eller succesivt i lagom små steg tills det säger "skratch" :tummenupp

Vilket man väljer är upp till var och en men nog blir det både mindre dyrt och förmodligen också mindre ont om man kör den senare varianten!

Tips: Blicken har mycket med detta att göra hur skummt det än må låta enär vi har en tendens att vara tveksamma över hur mycket vi fn. lutar i relation till hur mycket det GÅR att luta (dvs. när släpper det pga. slut på anläggningsyta)!

Mvh!
// Niklas

Okej...jag får prova det med...:gnissla

Ska nog tilläggas för de som inte träffat Jkay att han nog kan skrapa armbågarna från en hoj utan lutning :tungan (eller är det jag som är kort :näsblod)

Kan jag inte alls det! Stel som en timmerfura i senor och leder innebär att jag inte når ner! punGt! :hihi
(Ja, det är du som är kort! ;) )

Nää Bullen...det är inte jag som är TS....

Aha, typ 2.07 cm lång eller nått liknande och kör på en Puch Dakota med knä o armbågsskrap i 30 blås!?

// Niklas

Naj...195... :näsblod
Dessutom är 30 blås för snabbt....:rodnar
 
Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Du har ju södertäljes knäskrapsdagis på tuvängen:

22 augusti
29 augusti
5 september
19 september
26 september

Åk själv ett par gånger så får du nog till dina puckar. Eller byt med någon som börjar få slut på sina....

Hitta till Tuvängen Ring
Norrifrån kan man köra E4/E20 till avfart från motorväg mot Rönninge/Salem och höger mot Söderby. Efter ca 300 meter vänster Bergaholmsvägen mot Vellinge. Följ Bergaholmsvägen ca 6,7 km till avfart vänster Tuvängen Ring.
Från E4/E20 avfart mot Södertälje N vid trafikplats Moraberg. Vid rondellen med McDonalds kör vänster mot Moraberg Industriområde.
Nästa rondell vänster och följ Morabergsvägen förbi Bilia och Beijer Bygg. I korsningen Morabergsvägen / Bergaholmsvägen (Ford) - tag höger och följ Bergaholmsvägen 1,6 km till avfart höger mot Tuvängen Ring.
GPS Lat: N 59º 12’ 45.00” Long: E 17º 39’ 57.00”
 

Bifogat

  • mini-IMG_0695.JPG
    mini-IMG_0695.JPG
    168.3 KB · Visningar: 73
  • mini-IMG_0696.JPG
    mini-IMG_0696.JPG
    84.5 KB · Visningar: 67

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Lättast är väl att ge dina nya till nån banåkare och ta deras slitna. Jag lovar att det finns åtminstone ett tjugotal såna i Stockholmstrakten som kan hjälpa dig med den saken. :tummenupp
i fix för lite mat på gyllne måsen å nån bärsa :D
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Du har ju södertäljes knäskrapsdagis på tuvängen:

22 augusti
29 augusti
5 september
19 september
26 september

Lånar tråden lite.
Låter kul, jag skulle gärna vilja prova. Finns det nån websida eller telenummer man kan avända för bokning eller är det bara att dyka upp...?
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Jag jobbar med att slipa ner puckar och gjort det snart i 6 månader.
Driver ett seriöst företag här i Helsingborg. Folk som stylar sina hojar? Varför kan man inte få lite mer pondus via sina "stylade" knäpuckar? Släng iväg ett PM så tar vi mer info där! :)

Mvh,
Kneepöcksolution!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Som någon skrev, varför inte se det som ett mål med körningen...?

Det är ju jäkligt beige med skrapade puckar, om man ser det som något hårt, om man själv inte kan skrapa...då blir det till att släpa fram sledgehammers skämskudde. :hihi

Däremot, gör man ingen affär av det, utan låter det hända när det händer, power to you...

/J - var i med knäna på gammelmillen, fegar med duccen. :hihi
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Knäskrapsdagis!:rofl Klockrent.

För undertecknad stämmer det... :tungan

Fast å andra sidan så kör en bekant brallorna av mig på Tuvängen utan skrap. I fjol på en Suzuki VZ800, nu på en Kawasaki Z750 från82, .:Bugar Så skrapade puckar är inte bevis på hög hastighet, som kanske påpekats tidigare.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top