Kneg i Norge.

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Nån som varit iväg och knegat på detta ställe? Bra lön? Läst lite runt detta jobb och det verkar vara tuffa dagar men är lönen rätt så kan man nog slita ganska hårt. :tuttar

www.lossekompaniet.no

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Det måste väl finnas något bättre jobb du kan få? Ett starkt tips är att ta truck-kort och kör truck nattetid på något av lagren runt gardermoen.. Där kan du tjäna stora pengar. Det är sjukt bra betalt på obekväma tider.

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Tycker de är en jungel att söka jobb i norge... Fattar ibland inte ett skit vad dom skriver i annonserna!!

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Tycker de är en jungel att söka jobb i norge... Fattar ibland inte ett skit vad dom skriver i annonserna!!

Har också hört att norrmän är riktigt lata.
Jag har 7-8 polare som är i Norge och jobbar och det dom får gjort på en dag tar 2 dar för en norrbagge.

Det är väl också därför det är så lätt att få jobb som svensk i Norge, dom vet att vi jobbar och vill göra ett bra jobb.

Helt sjuka löner på en del ställen. Har en polare som jobbade i affär här hemma och sen körde taxi på kvällen för att få in lite extra cash, han fick väl ut runt 15.000kr i månaden. Fick jobb i i Norge som ställnings byggare och plockar ut runt 20-30.000 svenska kr i månaden.
Då jobbar han bara Mån-tors.

Sen har du ju två skattefria månader där också. December och Juli eller vad fan det är.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Trådjacking :)

Nån som vet något om elektrikerjobb i norge då??
Jag har tittat runt som fan, men hittar inget konkret.
Tips om arbetsplatser och lite info om löner bitte?

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Har också hört att norrmän är riktigt lata.
Jag har 7-8 polare som är i Norge och jobbar och det dom får gjort på en dag tar 2 dar för en norrbagge.

Det är väl också därför det är så lätt att få jobb som svensk i Norge, dom vet att vi jobbar och vill göra ett bra jobb.

Helt sjuka löner på en del ställen. Har en polare som jobbade i affär här hemma och sen körde taxi på kvällen för att få in lite extra cash, han fick väl ut runt 15.000kr i månaden. Fick jobb i i Norge som ställnings byggare och plockar ut runt 20-30.000 svenska kr i månaden.
Då jobbar han bara Mån-tors.

Sen har du ju två skattefria månader där också. December och Juli eller vad fan det är.

Halv skatt i dec och skattefria semesterpengar är det. Är inte samma sug efter folk i Norge längre, vet många som fått sticka hemåt nu, mest folk i byggsvängen då.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Tack tokhojen :)
det gick snabbt som fan också
fast... det blir ju inte såååå mycket mer för mig i norge då.
Inte så att det är värt allt resande och hassel även fast det är 37.5/vecka.

Last edited:

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Tack tokhojen :)
det gick snabbt som fan också
fast... det blir ju inte såååå mycket mer för mig i norge då.
Inte så att det är värt allt resande och hassel även fast det är 37.5/vecka.

trodde elektriker skulle ha bättre betalt.. men mitt tips är att kolla runt lite, kanske är nån som betalar mer..

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Ja jo jag har också hört att det skulle vara väldigt bra betalt i norge, men det beror väl på vart man kommer och vad man kommer ifrån.
Sen kanske det är jävligt tufft att säga att man varit och norge och tjänat feeeta cash eller något bland elektriker....

räknade med lägsta lönen (på annonsen) och högsta (gissade) skattenivån jag hittade på en annan sida.

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Letar!
Halv skatt i dec och skattefria semesterpengar är det. Är inte samma sug efter folk i Norge längre, vet många som fått sticka hemåt nu, mest folk i byggsvängen då.

Stämmer, halv skatt på det du jobbar i november (utbet. i dec, så du har pengar till julen) och ~11% av det du tjänar året före år får du utbetalt i juni som semesterpengar. Om du säger upp dig kan du välja att ta ut feriepengarna men då skattat har jag för mig.

Dessutom får du som svensk dra av minstefradrag och skattar lite, kanske 16-20% första två åren. Jag fick närmare 40 lappar förra året, då med minstefradrag och lite andra tillägg. :tummenupp

trodde elektriker skulle ha bättre betalt.. men mitt tips är att kolla runt lite, kanske är nån som betalar mer..

Det är garanterat bättre betalt för en utbildad elektriker i Oslo än 160 spänn timman.. En norsk kompis tjänar iallafall dubbla det + div tillägg. Tror han kör service nu.

Har inte hört nåt om just Lossekompaniet men jag har många polare som jobbat i Ålesund som tjänat riktigt bra. Kan höra när jag kommer till Oslo om 1v om just det stället.

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Har inte hört nåt om just Lossekompaniet men jag har många polare som jobbat i Ålesund som tjänat riktigt bra. Kan höra när jag kommer till Oslo om 1v om just det stället.

Det får du gärna göra eller om det finns något annat bra betalt jobb som inte kräver utbildning. Är det något speciellt man ska tänka på att göra innan man drar iväg?

erst

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Mmm!
Bott i Oslo sen 2007 så har lite koll vart fall.

Elektrikerjobb är betydligt bättre betalt. Vet flera som ligger på 220-300NOK per h.

Finns väl massa jobb där du kan tjäna stora pengar, allt handlar om vad du leverar. Du sätter dina begränsningar själv, på väldigt många ställen finns det stora möjligheter att jobba mycket extra.

Annars är sälj, finans och försäkringsbranschen i Norge bra betald, sky is the limit ;)

Det du ska tänka på är väl att ta med dig pass, så att du med engång kan fixa skattekort och bankkonto. Skattekortet kan ta lite tid att få första gången, så börja med det. Du ska fylla i arbetsgivare på söknaden står det, men det är bara klämma dit vilken bemanningsfirma som helst. Det kollas aldrig.

Annars finner du det du söker på www.finn.no

Lycka till, lurer du på något så säg till så ska jag hjälpa till så gott jag kan.

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Bott i Oslo sen 2007 så har lite koll vart fall.

Elektrikerjobb är betydligt bättre betalt. Vet flera som ligger på 220-300NOK per h.

Finns väl massa jobb där du kan tjäna stora pengar, allt handlar om vad du leverar. Du sätter dina begränsningar själv, på väldigt många ställen finns det stora möjligheter att jobba mycket extra.

Annars är sälj, finans och försäkringsbranschen i Norge bra betald, sky is the limit ;)

Det du ska tänka på är väl att ta med dig pass, så att du med engång kan fixa skattekort och bankkonto. Skattekortet kan ta lite tid att få första gången, så börja med det. Du ska fylla i arbetsgivare på söknaden står det, men det är bara klämma dit vilken bemanningsfirma som helst. Det kollas aldrig.

Annars finner du det du söker på www.finn.no

Lycka till, lurer du på något så säg till så ska jag hjälpa till så gott jag kan.

Tackar för den infon! Ska ta och kolla på finn.no!

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
Ålesund där den första länken är ifrån är en av norges vackraste städer :) Bott där i 3 år, kom dock hem för 4 år sen. Lossing är tungt jobb och kan vara relativt osäkert. Styrs väldigt mkt av väder och vind och fiskelyckan. Ibland blir det jätte mkt jobb med arbete dygnet runt och sen kan man stå utan jobb en längre tid och får driva runt. Bästa är nog att ha ett jobb med fasta arbetstider med möjlighet till övertid :)
Lycka till!:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...