E85 konverterade hojen och får den att gå mycket bra i övre registret. Tappar fästet på 4 áns växel vid det låga laddtrycket. (Behov av att peta upp finns ej) Problemet är runt 5k rpm då den vill hosta. Problemet med nålarna är att dessa går ej att sänka. Vissa CV 36or har nål med 1 spår (importhoj.) Kollade med märkningen, fugge vs nål vs servicemanualboken ( Inget Haynescrapp, den riktiga gröna) Det stämmer enl. lista.
Kammarna är 109/109 8:1 komp 37 gr tändning
Tomgång ligger strax över 1,5k stabilt. Nysynkad brygga. Dock vid avdrag från mellan till botten går den ca: 3 sek runt 3-4 k rpm innan den sjunker till normal tomgång, gällen endast vid åkning. Torrgasning funkar den.
Flottörhöjd ca: 1 mm högre än normal. Jag tror att lågfarten kan vara för stor.
#150 huvud, #60 låg samt 1 varv bränsle/luft-skruven. Grundtryck BTR 0,15 bar
Tacksam för fler ideér. Tar så förbannat med tid och krångel att ta av plenum/gasare.
Skall upp i bänk efter midsommar, lite lång tid dit tycker jag......
Kammarna är 109/109 8:1 komp 37 gr tändning
Tomgång ligger strax över 1,5k stabilt. Nysynkad brygga. Dock vid avdrag från mellan till botten går den ca: 3 sek runt 3-4 k rpm innan den sjunker till normal tomgång, gällen endast vid åkning. Torrgasning funkar den.
Flottörhöjd ca: 1 mm högre än normal. Jag tror att lågfarten kan vara för stor.
#150 huvud, #60 låg samt 1 varv bränsle/luft-skruven. Grundtryck BTR 0,15 bar
Tacksam för fler ideér. Tar så förbannat med tid och krångel att ta av plenum/gasare.
Skall upp i bänk efter midsommar, lite lång tid dit tycker jag......