Knutstorp 11/8

Teejay

..
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ett par stycken
Då kör vi på som vanligt fast lite lugnare. Ta med regnställ och massa andra saker som håller dig varm och torr. (inte sprit.. :tungan )

Se till att inte blåsa bort i helgen så ses vi på Måndag! :yoparty

Har en fråga ang. måndag, de har ju snackat om storm igen nästa vecka, på söndag ska det blåsa typ 10-12 meter/sek.. Hur blir det på måndag om det verkligen blir storm?
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Då kör vi på som vanligt fast lite lugnare. Ta med regnställ och massa andra saker som håller dig varm och torr. (inte sprit.. :tungan )

Se till att inte blåsa bort i helgen så ses vi på Måndag! :yoparty

Regnställ är inhandlat och det är givetvis ändå inte fel att behöva köra i regnet, ska ju lära sig då också men roligare med torrt underlag :tummenupp

Men enligt smhi idag så ser det ändå rätt lovande ut för måndag, men sen kan de ändra sig 800 ggr som alltid :huvet
 

Teejay

..
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ett par stycken
Sweet, better safe than sorry.
Håller med dig helt och full, det är bra som tusan att köra i regn men fasen så mycket roligare på torrt. Får hoppas vi slipper krypa i gummikläderna och att vi får nöjet att slita upp en uppsättning däck istället.
Regnställ är inhandlat och det är givetvis ändå inte fel att behöva köra i regnet, ska ju lära sig då också men roligare med torrt underlag :tummenupp

Men enligt smhi idag så ser det ändå rätt lovande ut för måndag, men sen kan de ändra sig 800 ggr som alltid :huvet
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Regn gör mig inte så mycket att köra in men storm :näsblod så jag håller tummarna att det inte blåser lika mycket som det gjorde innan i veckan på måndag.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
...finns risk att jag inte kommer pga ej fungerande kamera.... :(
 

_Benny_

lite snabbare än tidigare
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Staffanstorp
Hoj
Honda X-11 -02
Om det är ngn som vill samåka så tänkte jag stanna till på Statoil, Lund södra för att tanka vid 6:30
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
sådärja då var frukosten nere i magen, bara att ge sig av. ses där :)
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Ett stort tack till alla instruktörer för dagens körning, var skit kul!!!!
Tack till moder natur också för det fina vädret :tummenupp :tummenupp
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
tack för idag, nice som fasen. Skulle jag vilja tillägga något så är det nog att instruktörerna borde bedöma den individuella körningen lite mer. Upplever mycket av "ni kör bra" och "ni ska tänka på" istället för _du borde tänka på_, annars superduper :tummenupp

JKay jag antar att du var en av dem som strosade runt med kamera? Tyckte jag såg ditt namn på tröjan :) blev det några kort?
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Kanon dag och jäklar vad man lärde sig mycket :) jag tyckte vår instruktör i grön grupp var bra och fick även under ett varv stor hjälp med spårvalet så att jag kunde ta kurvorna mycket bättre. Var stor skillnad på hur man körde när man började och när vi slutade.
 
Last edited:

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Tack för ännu en lyckad BKK.

Nu är det bara till att nöta på det ni har lärt er och jag hoppas att vi ses nästa år. :tummenupp
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
tack för idag, nice som fasen. Skulle jag vilja tillägga något så är det nog att instruktörerna borde bedöma den individuella körningen lite mer. Upplever mycket av "ni kör bra" och "ni ska tänka på" istället för _du borde tänka på_, annars superduper :tummenupp


Frågade du instruktörerna; "Vid nästa pass, skulle du vilja hålla ögonen lite extra på mig?"

Frågar du så, så får du extra blickar.
 

Teejay

..
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ett par stycken
Mer bilder från den 11'e

Mors alla glada!
Vår allas JKay har laddat upp lite bilder (hur många som helst) på http://bilder.smcskane.com
Ha en go höst allihop så ses vi nästa år om ni inte skall upp till Falkenberg. :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top