Knutstorp 2010-08-26 *** Du som ska/vill köra, läs här ***

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
och vi som bokade i förväg och tog risken med vädret......

får vi pengarna tillbaka och slippa betala som de andra gör som hoppa över körningen om det pissregnar på morgonen !!!!!!!!!!!!!!!!!

tror att det räcker med en gissning.....

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
OK. Så...

Är man icke medlem och sparat årsavgiften får man rabatt (poäng tillbaks).

Skiter man i att boka får man lägre pris (som icke medlem) och kan bestämmer på dagen om vädret ser bra ut.

Det här verkar inte alls stämmer med de diskussioner om betalning på plats man har läst innan.

Jag vet att banan måste betalas och att det är inte bra med 32 pers. men är det här hur man ska behandla de som är medlem och följer de gällande reglerna :confused:

Se de från den ljusa sidan du vill väl ha några på banan du kan jaga:)
De e så tråkigt o köra helt själv ju:gnissla.
Men du ska nog inte bli ledsen för mycket trots allt, tråkigare om körningen ställs in :brinnerup

nu ska jag ut o börna ehh.. byta däck:banana

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Om man vill köra lite mera än vanligt. Hur gör man då? Om det nu kanske inte blir så väldigt mycket folk,kan man köpa sig mer plats?
Kanske köra båda snabb grupperna?

Eller ska vi köra med öppen depå :) :tummenupp

//Henrik

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Om man vill köra lite mera än vanligt. Hur gör man då? Om det nu kanske inte blir så väldigt mycket folk,kan man köpa sig mer plats?
Kanske köra båda snabb grupperna?

Eller ska vi köra med öppen depå :) :tummenupp

//Henrik

Vi kan diskutera det på plats. Prata med oss i anmälningen om detta.
Öppen depå är nog inte troligt dock eftersom vi har olika regler i olika grupper.

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Varför inte ta mer betalt för de som anmäler sig på plats (som Fiver gör) och låta folk som vill föranmäla sig göra en delbetalning istället för att tvinga folk att betala hela avgiften i förväg?

Som det har varit tidigare har Sydskånes inte släppt in någon ej föranmäld på banan trots att plats funnits, och hänvisat till att det är för mycket logistik att låta folk betala på plats.

När det nu är dålig uppslutning går det plötsligt bra att anmäla sig på plats? Rimmar illa i mina öron.

Ja, jag är bitter (efter att ha suttit i depån två bandagar på Knutstorp med Sydskånes eftersom det regnade).

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
Tackar för en väldigt bra dag..:tummenupp
Mycket bantid å fint väder,kan inte bli bättre.
Får försöka hinna med en dag till så man inte glömmer det man lärde sig idag..:tummenupp

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Varför inte ta mer betalt för de som anmäler sig på plats (som Fiver gör) och låta folk som vill föranmäla sig göra en delbetalning istället för att tvinga folk att betala hela avgiften i förväg?

Som det har varit tidigare har Sydskånes inte släppt in någon ej föranmäld på banan trots att plats funnits, och hänvisat till att det är för mycket logistik att låta folk betala på plats.

När det nu är dålig uppslutning går det plötsligt bra att anmäla sig på plats? Rimmar illa i mina öron.

Ja, jag är bitter (efter att ha suttit i depån två bandagar på Knutstorp med Sydskånes eftersom det regnade).

Hej Tony,
När du ändå sitter och är bitter, vad sägs om att ta reda på vad föreningsverksamhet är.
Jag ska ge dig en kort beskrivning.
En förening bygger på dess medlemmar. Utan medlemmar ingen förening. Vi har en förening, ifall du missat det. Vi har också medlemmar. Medlemmar som betalar 500 kronor i medlemsavgift varje år.

På vilket sätt tycker du att det är fel att vi försöker rädda medlemmarnas pengar genom att jobba extra mkt efter en körning där vi har väldigt lågt deltagarantal och föreningen går back med en stor summa?

Ni som klickat gilla på detta inlägget kan ställa er samma fråga.

Finns det fler synpunkter på det här så är jobbet som kassör säkert öppet för er om ni frågar snällt...

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Hej Tony,
När du ändå sitter och är bitter, vad sägs om att ta reda på vad föreningsverksamhet är.
Jag ska ge dig en kort beskrivning.
En förening bygger på dess medlemmar. Utan medlemmar ingen förening. Vi har en förening, ifall du missat det. Vi har också medlemmar. Medlemmar som betalar 500 kronor i medlemsavgift varje år.

På vilket sätt tycker du att det är fel att vi försöker rädda medlemmarnas pengar genom att jobba extra mkt efter en körning där vi har väldigt lågt deltagarantal och föreningen går back med en stor summa?

Finns det fler synpunkter på det här så är jobbet som kassör säkert öppet för er om ni frågar snällt...

Hej på dig själv. Jag är väl medveten om vad föreningsverksamhet är. Jag är själv medlem i Sydskånes och jag är mycket tacksam för att du med flera jobbar ideellt för att driva föreningen framåt. Du känner inte mig, men hade du gjort det hade du vetat att jag står längst fram i "om det är så jävla dåligt så kom hit och gör det bättre själv istället för att gnälla"-kön.

Med det sagt tycker jag fortfarande att det rimmar illa att vända kappan efter vinden när det gäller bokningsförfarande beroende på hur många intressenter det är till en specifik körning.

Att hävda logistikproblem som orsak till att inte acceptera ej föranmälda till bankörningarna, för att sedan öppna upp för ej föranmälda när det är dålig uppslutning, känns inte okej.

Jag hoppas du har förståelse för detta. Jag avböjer jobbet som kassör, men tack för erbjudandet :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fakk, jag klickade gillar på Tony_M's inlägg men jag var bara nyfiken på vem som haft åsikter om detta. Raderar härmed mitt "gillar" :näsblod

SES

what happened ??
Gick med
30 Jul 2010
Hoj
Big Blue Triple
Hej,

Jag var en av de första som borjade klaga om det här men det var innan jag hade tänkte genom det lite. Det är självklart att man gör undantag i speciella fall som detta. Normalt är det alltid bra uppslutning till SSEMSEs körningar och de vanliga regler passar och gör livet mindre besvärliga för de som jobbar hårt så att vi kan komma ut på banan.

Tackar igen för en underbar dag med mycket körning. :tummenupp

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Hej på dig själv. Jag är väl medveten om vad föreningsverksamhet är. Jag är själv medlem i Sydskånes och jag är mycket tacksam för att du med flera jobbar ideellt för att driva föreningen framåt. Du känner inte mig, men hade du gjort det hade du vetat att jag står längst fram i "om det är så jävla dåligt så kom hit och gör det bättre själv istället för att gnälla"-kön.

Med det sagt tycker jag fortfarande att det rimmar illa att vända kappan efter vinden när det gäller bokningsförfarande beroende på hur många intressenter det är till en specifik körning.

Att hävda logistikproblem som orsak till att inte acceptera ej föranmälda till bankörningarna, för att sedan öppna upp för ej föranmälda när det är dålig uppslutning, känns inte okej.

Jag hoppas du har förståelse för detta. Jag avböjer jobbet som kassör, men tack för erbjudandet :)

Att vi fick ta till drastiska metoder på just denna körningen för att försöka rädda så mycket som möjligt av "era" pengar innebär att vår kassör m.fl får x antal extra timmar som måste läggas ner på SSEMSE.

Vi har under året 11 körningar på Knutstorp och 14 körningar på Sturup.
Skulle vi ha möjligheten att varje gång kunna erbjuda betalning på plats innebär det enormt mycket extra arbete.
Vi lägger redan idag ner en hel del timmar helt ideellt på SSEMSE, både vi i styrelsen, men även instruktörer och depåcheferna.
Eftersom även vi har familj, arbete och allt annat som ska hinnas med så måste vi begränsa arbetet för att överhuvudtaget orka med att driva runt föreningen.

Beslutet att göra som vi gjorde nu var för att försöka snygga till siffrorna för just denna körningen. Alternativet är att strunta i det och ta förlusten om ni medlemmar tycker vi gjort fel.

Detta är min personliga åsikt så kommentarer och kritik ska landa på mig och inte föreningen

Paul.E

Paul.E
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
xt600 gsxr750 husqvarna610 vtr1000 xr650 cr250 ktm640 husa650 r6 z750 zx6r zx6rr banhoj
Tackar för en helt underbar dag i det fina vädret.
Hoppas att db kommer att hållas så vi får fortsätta med detta.
Tack än en gång för ert jobb :)

heueh

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1, Honda CB1000R

Här är några av problemen med att acceptera efterbokningar:
1.Väderbokningar. Är du beredd att betala 2000:- i medlemsavgift för att vi ska kunna täcka upp förluster p.g.a. att folk inte dyker upp vid dåligt väder? Lägg i så fall en motion om detta till årsmötet.
2.Kösystem. Om en körning blir överfull måste de som kommit sist nekas plats. Förväntar du dig att styrelsen ska vara på plats klockan fem på morgonen för att hålla ordning på kön?
3.Sen ankomst. Någon måste ta emot anmälningar större delen av dagen. Redan nu får styrelsen väldigt lite tid på banan, vi får nog svårt att hitta någon som är beredd att sitta i styrelsetältet hela dagen utan att ens få en chans att köra.

Sedan har vi de logistiska problemen. Jag tänker inte gå in på dem i detalj här, men som föreningens kassör kan jag försäkra dig om att det är en hel del jobb med det.

Situationen på Knutstorp igår var lite speciell. Dels hade vi så få anmälda att vi ansåg att vi kunde öppna upp för efterbokningar utan att riskera att körningen blev överfull (det blev 15 st efterbokningar), dels ville vi ”rädda vad som räddas kunde” för att minska förlusten.
Erfarenheterna från igår tycker jag bekräftar att det system vi har idag fungerar utmärkt.

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Med tanke på klimatet för motorbanor idag (buller, tillstånd..) och kostnaden för banhyror etc så är jag väldigt tacksam att det finns folk som jobbar ideellt för att man ska kunna komma och köra till vettiga priser.
Alla vet ju vad som gäller med förbetalning, priser osv och tycker man det är värt det så betalar man in, kommer och kör och får en kanondag på banan, gillar man det inte så kör man ngn annanstans.
Alt så engagerar man sig i föreningen och erbjuder sig att tillsammans med några kompisar sköta drop-in problemen som nämnts ovan, har vi några frivilliga?
Att man tar till en sån här åtgärd för att rädda föreningens ekonomi är väl bättre än att föreningen går i konkurs och det inte blir några körningar alls?

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Såååå jäkla rolig dag! Tack alla! :yoparty

Var det någon som plåtade?
Jag har en hjälmkamerafilm från några 1,22-varv om någon är intresserad av att se hur det går till längst bak i gul grupp :gnissla

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning