Knutstorp 2010-08-26 *** Du som ska/vill köra, läs här ***

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Jag kör inte fort, tabbar mig i dom flesta kurvor, men jag har jääävligt roligt! Så här ser det ut innanför hjälmen -> :D

http://vimeo.com/14472941

Såg ju fint ut det där. :tummenupp

Sjukt ledsen på mig själv att jag inte tog ledigt i torsdags. Så stört sugen på att köra. Inte blev det bättre av att se BoTT:en igår heller. :näsblod

robban K-e

Radical Riders
Gick med
30 May 2004
Hoj
CBR 600F 2011
Här är några av problemen med att acceptera efterbokningar:
1.Väderbokningar. Är du beredd att betala 2000:- i medlemsavgift för att vi ska kunna täcka upp förluster p.g.a. att folk inte dyker upp vid dåligt väder? Lägg i så fall en motion om detta till årsmötet.
2.Kösystem. Om en körning blir överfull måste de som kommit sist nekas plats. Förväntar du dig att styrelsen ska vara på plats klockan fem på morgonen för att hålla ordning på kön?
3.Sen ankomst. Någon måste ta emot anmälningar större delen av dagen. Redan nu får styrelsen väldigt lite tid på banan, vi får nog svårt att hitta någon som är beredd att sitta i styrelsetältet hela dagen utan att ens få en chans att köra.

Sedan har vi de logistiska problemen. Jag tänker inte gå in på dem i detalj här, men som föreningens kassör kan jag försäkra dig om att det är en hel del jobb med det.

Situationen på Knutstorp igår var lite speciell. Dels hade vi så få anmälda att vi ansåg att vi kunde öppna upp för efterbokningar utan att riskera att körningen blev överfull (det blev 15 st efterbokningar), dels ville vi ”rädda vad som räddas kunde” för att minska förlusten.
Erfarenheterna från igår tycker jag bekräftar att det system vi har idag fungerar utmärkt.

Om det inte är fullbokat, kunde inte då den som vill köra ha ett färdigt ifyllt formulär med sig att bara lämna in vid registreringen, med medlemsnr m.m och som betalas i efterhand "via nätet" med ett tillägg på ex.antal kr?(så pass högt att det inte påverkar förhandsbokningar) så föreningen får in så mycket som möjligt när det inte är fullt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning