Knutstorp heldag idag 1st som körde?...!

Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Många olika
Hyllinge ms hade heldags träning på knutstorp i perfekt väder,och vi var dom enda som körde(1st mc)!.

Ambulans samt all tänkbar personal var på plats,kändes som man hyrt banan själv!

Min fråga,alla vill köra Knutstorp,och när då hyllinge ms friar så är det ingen som kommer,nog inte stor chans dom vill göra om det,synd då det är sveriges roligaste bana(i mitt tycke).

Håller allt intresse för motorsport dö ut,man kan verkligen undra!

micke

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Annordnar man en bandag kanske man ska göra lite reklam för det? skriva in i bandagskalendern på sporthoj tex, skapa en bandags-tråd etc.

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Hänger inte med, vart kunde man läsa eller få reda på om detta ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det är väl ganska typiskt för motorsport i Sverige? Man klagar på att ingen kör, men vägrar berätta något utanför den innersta kretsen. Dyr läxa för klubben dock...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
http://www.hyllingems.nu/index.asp?S=1&D=3167

Där fanns info.. Men eftersom hyllinge vanligtvis inte anordnar mc körning "kanske" det hade varit läge för llite mer reklam... Det lär inte va många som surfar in på den hemsidan för att det kanske anordnas nåt, tyvärr.

Gör om, gör rätt hyllinge

Edit: dessutom var det några år sen A/B, amatör licens försvann... Elit, senior och bas heter det, tänk på nya licensåkare som inte vet vad a/b & amatör betyder ;)

Last edited:

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Detta är väldigt tråkigt, jag hade gärna kommit ner och kört, bor i Varberg.. men som sagt tidigare. Om man inte vet om att det är körning så är det inte lätt ???

Blir det fler körningar i år ???

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag valde bort att åka dit pga att det kostade 1400 kr (Filip Backlund tar 1200 kr en vecka senare) samt att dagen var tillsammans med bilar. OFTA är bil/MC en dålig kombo; bilar har en tenens att dra upp grus på banan OCH läcka olja.

Men håller med, det var bara tur att jag visste om dagen den 1/8, råkade få höra dt av en kompis som råkat få reda på det.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Har inte hört ett skit och jag har ändå letat.

Hur var tanken att man skulle hittat den? Googlat på "banåkning v31 i södra Sverige"?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det stod på HMS hemsida. Läser inte alla den varje morgon?:rofl

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det stod på HMS hemsida. Läser inte alla den varje morgon?:rofl

Det är ju det...
Som juniorbanrookie som inte känner till affärsmodellen vore det fint att knacka in ringknutstorp.se och se vad som finns istället för ett arrangörsnamn. Eller att gilla banorna på fejsbok. Eller... tadaaa: kolla här.

Hemsidor trodde jag försvann för några år sedan, de lämpar sig oftast bara för att publicera resultat.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Håller med föregående talare, är min favvobana nr 1!!!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Som sagts - man borde gjort bättre reklam för sig genom att t ex lägga upp information här på forumet i god tid innan samt lyfta tråden när det närmar sig. Hyllinge MS är dock förenligt med träning inför tävling både när det gäller bil och mc sedan tidigare. Vem hoppades man nå? Vanliga banåkare som normalt sett kör med SMC eller någon annan arrangör i gatgrupper eller licensåkare? Arrangerar Hyllinge en bandag för gatåkare krävs det att man är extra tydlig om det.

Sitter på ett tåg nu så jag har inte tittat på hemsidan själv. Så se det jag skrivit som en allmän reflektion på varför man inte fått fler deltagare.

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
avsaknad av information
begränsad endast till licensierade förare

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ser nu att tråden är i racingforumet, så man kan bortse från ett par av mina synpunkter antar jag. Ledsen för det.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Kanska man ska bygga en hemsida typ bandag.se där folk kan lägga in nya bandagar? :) :banana

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Typiskt svensk RR att gå ut och ifrågasätta förarnas engagemang istället för att titta sig i spegeln och fundera på vad man gjorde för fel då så få kom och körde.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning