Knutstorp heldag idag 1st som körde?...!

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Har kikat runt i bandagstrådarna från SMC, banåkning, Actionpics m.fl, ganska många ggr och undrat varför i helv* ingen lägger in SAMTLIGA bankörningar därnere under bandagskalendern... Kanske läge för att hitta på nåt nytt system att lösa det på generators?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Dagen var inte med bilar,endast MC.

Ja, vad ska man säga. Gör man ingen reklam så kommer ingen... Testdag för hms medlemmemmar är ju fint?
Det är ett jättebra sätt att få många deltagare har jag hört, en arrangör som väldigt sällan har mc, gör ingen mer reklam än på sin egen hemsida och skriver så lite info och sen kan man dessutom läsa endast för hms medlemmar....

Nja, syftet är väl kanske uppnått, hms styrelse kommer anse att det inte finns mc intresse och inte göra nåt för mc framöver, förmodligen det de ville uppnå med dagen.

Tex, varför gjorde inte du den här tråden innan träningsdagen? Då hade det garanterat kommit fler. Nu känns det mest löjligt att undra varför ingen kom när man inte gör reklam.

Hur visste du om dagen?

Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ja, vad ska man säga. Gör man ingen reklam så kommer ingen... Testdag för hms medlemmemmar är ju fint?
Det är ett jättebra sätt att få många deltagare har jag hört, en arrangör som väldigt sällan har mc, gör ingen mer reklam än på sin egen hemsida och skriver så lite info och sen kan man dessutom läsa endast för hms medlemmar....

Nja, syftet är väl kanske uppnått, hms styrelse kommer anse att det inte finns mc intresse och inte göra nåt för mc framöver, förmodligen det de ville uppnå med dagen.

Tex, varför gjorde inte du den här tråden innan träningsdagen? Då hade det garanterat kommit fler. Nu känns det mest löjligt att undra varför ingen kom när man inte gör reklam.

Hur visste du om dagen?

Novemberkåsan är likadan, den enda marknadsföring den får är ett tiosekundersomnämnande i Sportnytt EFTER att den är över.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Novemberkåsan är likadan, den enda marknadsföring den får är ett tiosekundersomnämnande i Sportnytt EFTER att den är över.

;) enda skillnaden är att novemberkåsan är återkommande på ungefär samma tid varje år och har lite mer info än "test endast för medlemmar i novemberkåsa stugförening" typ..

Om kåsan kördes på lite olika tider och kanske inte ens varje år vore behovet av mer reklam större för att locka deltagare.

Men jag tycker liknelsen mellan sportnytt och sporthoj är rätt bra ;)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Har kikat runt i bandagstrådarna från SMC, banåkning, Actionpics m.fl, ganska många ggr och undrat varför i helv* ingen lägger in SAMTLIGA bankörningar därnere under bandagskalendern... Kanske läge för att hitta på nåt nytt system att lösa det på generators?

Sen finns Rachid med Highsider som gjort en kalender med all information som han fått kännedom om,
http://www.highsider.se/kalender.aspx

/Marcus

Edit: Såg just att den inte räckte längre än till 1 Juni , synd :(

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
;) enda skillnaden är att novemberkåsan är återkommande på ungefär samma tid varje år och har lite mer info än "test endast för medlemmar i novemberkåsa stugförening" typ..

Om kåsan kördes på lite olika tider och kanske inte ens varje år vore behovet av mer reklam större för att locka deltagare.

Men jag tycker liknelsen mellan sportnytt och sporthoj är rätt bra ;)

Jag gled mer över åt att peka på motorsportssveriges oförmåga att informera om evenemang utanför den Inre Cirkeln.
Deltagare är inte Kåsans problem, däremot hade den nog mått bra av mer publik.

Bara exempel Helge. Bara exempel.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Sen finns Rachid med Highsider som gjort en kalender med all information som han fått kännedom om,
http://www.highsider.se/kalender.aspx

/Marcus

Edit: Såg just att den inte räckte längre än till 1 Juni , synd :(

Och 1 juni i en verksamhet som drar igång runt 1 maj är inte så lång framförhållning.
Jag tror forumformen är den enda som funkar för sånt här så vem som helst kan gå in och skriva och puffa.

Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Många olika
hyllingems

Hur visste du om dagen?

Du är otroligt löjlig,Hms ville såklart att så många som möjligt skulle komma,på hemsidan stod medlemmar 1000.- icke medlemmar 1400.-, jag löste medlemskort till grabben för 100,- således fick jag bandagen för 1100,-.

Visst har Hms misslyckats med info om bandagen,hoppas dom gör om och gör bättre!

Jag brukar surfa runt på alla hemsidor för att se om det finns bandagar,jag har ingen som helst skyldighet att informera andra,som man bäddar får man ligga!

Knutstorp är sveriges roligaste bana, nu fick vi en bandag för oss själv med massa testande,ambulans,banpersonal mm var på plats,kändes som man hyrt hela banan själv för 1100,-,Hms kunde valt skicka hem oss, men tålmodigt med humöret uppe lät dom oss köra hela dan.
Jag personligen har inget emot om vi är ensamma nästa gång också,känslan var massiv!Så vänta ingen tråd om bandag från oss nästa gång Hms har ett event!

Micke

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Visst har Hms misslyckats med info om bandagen,hoppas dom gör om och gör bättre!

Jag brukar surfa runt på alla hemsidor för att se om det finns bandagar,jag har ingen som helst skyldighet att informera andra,som man bäddar får man ligga!

Knutstorp är sveriges roligaste bana, nu fick vi en bandag för oss själv med massa testande,ambulans,banpersonal mm var på plats,kändes som man hyrt hela banan själv för 1100,-,Hms kunde valt skicka hem oss, men tålmodigt med humöret uppe lät dom oss köra hela dan.
Jag personligen har inget emot om vi är ensamma nästa gång också,känslan var massiv!Så vänta ingen tråd om bandag från oss nästa gång Hms har ett event!

Micke

Vad är det du vill säga här egentligen? Först säger du "Visst har Hms misslyckats med info om bandagen,hoppas dom gör om och gör bättre!" för att sedan säga att "Så vänta ingen tråd om bandag från oss nästa gång Hms har ett event!"
Vad menar du? Att HMS ska, eller inte ska, informera bättre?:va

Smagatusk

Guest
Har pratat med vissa ganska högt uppsatta personer inom HMS som sagt att de vill avsluta sitt arbete inom HMS. Just för att det inte finns några som bryr sig längre och för att det inte finns nåt gehör.

Var själv medlem ett par år som licensförare men insåg att det var pengar i sjön (eller i fickan på nån?) när det inte blev nåt banköra av överhuvudtaget.

Licenskursen var ju ett skämt för den delen. :död

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Jag tog saken i egna händer å snickrade ihop denna sidan: bandagar.com

Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Många olika

Hur visste du om dagen?

Vad är det du vill säga här egentligen? Först säger du "Visst har Hms misslyckats med info om bandagen,hoppas dom gör om och gör bättre!" för att sedan säga att "Så vänta ingen tråd om bandag från oss nästa gång Hms har ett event!"
Vad menar du? Att HMS ska, eller inte ska, informera bättre?:va

Jag menar så klart ,att jag (privatperson) inte kommer att informera er som inte är angelägna nog att hitta bandagar,vill man köra bana får man vara aktiv,inte bara sitta här på sporthoj och snacka skit!

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Jag menar så klart ,att jag (privatperson) inte kommer att informera er som inte är angelägna nog att hitta bandagar,vill man köra bana får man vara aktiv,inte bara sitta här på sporthoj och snacka skit!

Ännu ett informationsfientligt inlägg, dessutom är det snarare HMS som borde skriva här.
Sporthoj är den kanal jag använder för att hitta banarrangemang, skulle jag ordna en egen och lägga den på default.nu finge jag nog räkna med väldigt få deltagare.

Kneedrag

Guest
Det kostar inget att lägga in en tråd om bandag här på sporthoj ( utom en garanterad plats för swedie på bandagen, villket han är värd )

Eftersom det här är sveriges största mc-forum med mycket medlemmar. Finner jag det underligt att man inte lagt in en tråd här om banåkning på knutstorp med hyllinge ms. Men lägger in en tråd att det inte kommer folk????

Det är urbota korkat. Något annat är det inte.

:confused::va

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Såvida du inte heller råkar vara officiell talesman eller liknande för HMS så har du heller ingen skyldighet att informera. Folk informerar om bandagar här (i Racingforumet) av ren hygglighet, besitter man inte sådan så behöver man ju heller inte informera andra. Din tråd har uppnått syftet - att visa på att HMS misslyckats med sin marknadsföring. För jag antar att det var det du ville få fram? Varför då gnälla på de som inte visste att det var en bandag?

EDIT: Jag säger inte heller att HMS är skyldiga att informera här men, som GixxerTina säger, att inte utnyttja gratisreklam när det går är bara dumt.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Hmmmmmm, nu blev det lite kul här... Du orkar skriva 4 stycken inlägg om att vi hojåkare är slappa och dåliga för att vi inte kommer till HMS (i princip) oannonserade träningar, men du orkar (vill) inte inte skriva "TJOHO - Träning på Knudan!" nästa gång det är träning!!!!

Det var kul tycker jag!:rock Tack för det!:rofl

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...