Knutstorp med Sydskånes Emse 5/8-6/8

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Jag har gjort ett extra litet fäste till laptimern så att du får på den på moppen:) så det blir spännande imorn:)

Jag står på Shell Berga beredd för avfärd 06:45 om det är någon som behöver sällskap till Knudan i morgon:)

Gott! Jag ska hona 70-cyllen ikväll så jag får lite extra skjuts ut på rakan imorgon. :D ses på shell! :)
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Att ens jämföra regn med torrt visar ju bara vilket dåligt inflytande A-traktorkillen har på dig...

Du kör bra så enkel är det, En liten kram till Sofiiiiiiii också:tummenupp

Att säga att vi körde i regn är en liiiiten överdrift. Till och med jag fick regndäcken att släppa pga att banan var så torr då ;)

Köra bra eller ej, jag fortsätter se mig som nybörjare :tungan Men dock en sjukt nöjd nybörjare :D
 

drd

Racemaster
Gick med
31 Jul 2011
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2007 Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Kan man åka upp och köra imorrn som vanlig dödlig löddebo som räjsat rookie 600 förr i världen men nu åker original Blackbird ?
 

BRL-67

BRL-67
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Påarp (HBG)
Hoj
Gsx 1400-06
ja det var en riktigt lyckad dag idag. Det trodde jag inte imorse när det spöregnade..sicken förtvivlan...men sen så började det ordna upp dig. Blev lite rädd vid första knäskrapet bara men sen så blev det skrap i nästan varje kurva och det va ascoolt :tuttar

sen blev det inte bättre med en tid på 1.16 :) det trodde jag inte...hoppas på att lite fler bilder dyker upp snart..jag vill se NU NU NU :banana

Jag har en del filmsnutar på mobilen med dej på, men kan inte lägga dom på sh, när vi syns kan du få dom:tummenupp
 

Zimono

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Låter som att de flesta av er har haft en ruggigt nice dag med massor av knäskrap. Ska bli kul att läsa efterdiskussionerna när morgondagens pass är över och se vem som klockas för snabbaste tiden. Lycka till med körningen. :tummenupp
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Lägger min röst på att antingen Riddick Eller Gtrpro är snabbast imorn!
Går upp 17.00 efter jag sovit för att läsa resultaten :)
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Kan man åka upp och köra imorrn som vanlig dödlig löddebo som räjsat rookie 600 förr i världen men nu åker original Blackbird ?

Bokningen för denna dag (Lördag) stängde i torsdags kl 11:00. Man behöver registrera sig på Sydskånes hemsida. Sedan är det bara till att boka sig och köra med sin Blackbird. Det finns fler som kör Blackbird :tummenupp

http://www.sydskanesemse.nu/
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Facit efter 2 soliga och svettiga dagar

Då var det dags igen. Det är körning med Sydskånes på vår hemmabana Knutstorp igen Fredagen 5/8 och lördagen 6/8. Kan vi få ihop en ny ROH Camp...

Eftersom jag inte gillar regn så lägger jag upp tråden denna gången. - Sebbe - misslyckades ju kapitalt med detta förra gången :tungan

Sol är alltså beställt till bägge dagarna.

Förra gången lämnade många frågor obesvarade...

VBK hävdade att han "Stekte" alla :va och påstod att hans nyinköpta laptimer
inte fungerade :D Och skulle han mot all förmodan bli omkörd av en 600 hoj så är det fotpinnarnas fel :D

- Sebbe - aka Kungen uppfattades som den i särklass snabbaste i ROH???

Kommer Ticke hinna skruva ihop sin japanska crapbike och kunna vara med :krama

När ska Bjurling få till sitt knäskrap????

Är det så att Sofiiiii igentligen är snabbare än Bjurling????

Och var blir Sofiiiiis knäskrap av?????

Blev Sofiii & Bjurling Stekta av vår undercover agent Vilse????

Kommer Das PB lära sin idol hur banan ska köras och visa att han har gått om Riddick och kör numera snabbare :gnissla


Det är många frågor som behöver besvaras :yoparty





Bokningen är öppen fram till 2011-08-03 11:00:00 respektive 2011-08-04 11:00:00.

http://www.sydskanesemse.nu/


Jag vill köra runt runt runt....

1. Riddick (lördag 6/8)
2. Gtrpro (lördag 6/8)
3. Dede (kommer båda dagarna)
4. Kimi (lördag)
5. Bjork3n ( fredag och lördag)
6. Ticke (lördagen) Om hojen håller tills dess
7. Vilse i pannkakan men hittar ändå bättre än Sofiiii & Bjurling (Fredag)
8. Aidem gillar barnprogram (Fredag)
9. VBK Står i depån båda dagarna och vågar inte köra
10. Andre med touringen (Lördag)
11. Miggesson (Lördag)
12. teXmeX båda dagarna =)
13. DasPB (Båda dagarna)
14. Bjurling (Fredag)


R.O.H Mästerskapet på Knutstorp

Facit efter två dagar

1. GTpro 1.12.40 (Nytt personbästa) Stort grattis till den lille :banana
2. Riddick 1.13.26
3. Ticke 1.13.87 (Personbästa)
4. Andre 1.14.06
5. Funky Freak 1.14.16 Kraschade 1 gång
6. DasPB 1.14.29 (Nytt personbästa) Bra jobbat :)
7. Sofiiiiii 1.16.00 (Nytt personbästa) Bra kört Sofiiii :yoparty
8. VBK 1.16.1 (Nytt personbästa) Kraschade 1 gång samt körde över sig själv en gång :D
9. Lillblomman 1.17.2 (Heter något annat men vet inte vad???)
10. Vilse 1.18.1 (1.17.6 men på banhoj) Riktigt bra gjort för att ha tagit kortet i år :banana
11. Miggesson 1.18.2 (På motard)
12. Tex Mex 1.18.61 (Nytt personbästa)
13. Bjurling 1.20 (Bättre kan du)
14. Kimi 1.22 (Bättre kan du)

Första knäskrap på Sofiii (gladast :banana ) & Bjurling

Sol båda dagarna: Check!

VBK Stekte inte särskilt många och bör ändra sin signatur från "lite blygsamt jävla bäst" till "Bäst i min egen bubbla men knappt medioker i verkligheten"

Ticke han skruva ihop hojen men lyckades krascha den igen och ligger inne med krasch rekordet på 3 bandagar och tre krascher... strongt :gnissla

Jupp... Sofiiii är snabbare än Bjurling :D

Vilse Stekte Bjurling rejält men rådde inte på Sofiiiii

Sist men inte minst... Nej DasPB rådde inte på sin Idol och blev slagen av Riddick :banana

Första inlägget uppdaterat
 
Last edited:

kimi

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha FZ1
Honda toppar listan......de var strongt gjort! Tänker inte ens kommentera min usla tid! Grattis Marcus!!!!!! O givetvis tack till alla som var med idag, en helt underbar dag på knutstorp!!:tummenupp
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: GT

Ticke

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Husaberg FS 650e -06, Vespa Piagio 125CC
Sjukt skönt de var att kasta sig i havet efter denna dagen, lagom trött i kroppen oxå..
(nästa sesång siktar jag på någon krasch mindre, men de återstår ju att se :p)
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Riktig kanon dag det blev. Tack alla som va med.
Och en 4:de placering på 1:14:06 med ett kvarts ton till hoj är jag trots allt nöjd med. :tuttar

Grattis Marcus till en riktigt bra tid. :tummenupp

:banana

Och nu vill vi se lite bilder från våra fotografer... :fakta
 
Last edited:

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Tack allihopa för en absolut toppendag. Sol, toppensällskap, goa hojar och gott humör trots lagda hojar och sönderslitna stövlar.

Jag lägger upp en liten racerapport jag med:
Pass 1 - så jävla gött att komma ut på banan, intalade mig själv att jag skulle ta det lite lugnt men högra handleden var för tung, gick helt enkelt inte att hålla emot. :p lite lätt press på varven och ett härligt första pass med många omkörningar.

Pass 2 - bjöd egentligen inte på så mycket överraskningar, förutom att det sattes på en laptimer på hojen och då ska det helt plötsligt "gå så jäääävla fort", man tar i, det blir krystad körning och tiderna blir lidande. Nåväl, lyckades krysta till mig 1.14.26. Bakom Riddick och DasPB.. DAMN!

Pass 3 - gick jag ut med inställningen att försöka köra mjukare och bara bli ett med hojen. Men än en gång växte hornen ut, kommer in i första böj, prickar apex och sen - katastrof! Framhjulet sticker iväg och jag halkar av hojen. Som tur är ligger jag redan i med knät, tänker för mig själv att "du lägger inte hojen pojkspoling" och skaftar samtidigt som jag skjuter ifrån med knät. Succé! Jag befinner mig på hjulen och fortsätter köra 2 varv för att inte bli "rädd för kurvan.

Pass 4 - maken till fula och onödiga omkörningar har jag inte sett på länge. Folk kör om på uppvärmningsvarven, tränger sig före och har sig, och dessutom vägrar inse när de är omkörda. Kör om en R6/1 ner till Liton men han ger sig fan på att han ska före, tränger sig inåt från uttern och jag backar av.

Pass 5 - lugnt och skönt pass med mycket trafik = slita knäpuckar.

Pass 6 - Sista passet sägs vara det farligaste, man är trött och sliten, inte alls lika koncentrerad och ja, ni vet hur det är. Går ut mrd inställningen att jag kanske kan plocka andre med hans 1.14.06 men det ska fan inte tas några risker. Snabbt, men säkert, snabbt men säkert! SÄKERT NU MARCUS, LÄGG INTE HOJEN! Men lite snabbt ändå!
Går ut som förste man och kör hyffsat tempo och sen blåser vi om instruktören. Nu jävlar gäller det! Fan, ta det lugnt, du ska ha med dig hojen hem. Djävulen och ängeln på var sin axel hade MMA-fight om vem som hade rätt. Tyckte inte det gick så jävla fort egentligen. Kanske kan öka lite. På 6:e varvet slog jag ett litet öga ner på laptimern. Såg sista siffrorna, ..:..:40.

Kuken, aja, då får man väl se sig ifrånåkt av ett godståg då.
Kollar en gång till och skymtar ..:12.40.
Kollar bakåt, där e tomt så jag slår av ordentligt och kollar på laptimern en gång till.

1.12.40

Upp med handen i Liton och direkt in i depå och fram till svärfar och varva & glädjevråla av sig.

1.12.40!! På Ring knutstorp min första säsong, med första hojen, dessutom med Road Pilot 3 - ett jävla regndäck!!

Än en gång tack som fan! Vi ses förr eller senare. :)
 

_rills_

Guest
Varför nämde du inte att du blev ifrånåkt av en motard??? :D:D

Tack allihopa för en absolut toppendag. Sol, toppensällskap, goa hojar och gott humör trots lagda hojar och sönderslitna stövlar.

Jag lägger upp en liten racerapport jag med:
Pass 1 - så jävla gött ........................................
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top