Knuttarna med Gud i ryggen

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
DallasDahlin skrev:
2457710 så får inte jag tycka det är töntigt då eller?

Jovisst! Självklart! Men enligt mig så är det bara riktiga fullblodstöntar som 100% kategoriskt dömer ut en grupp som du gör. Har du någonsin träffat en enda av dem?

All heder åt människor som står för sin sak och vågar visa sin övertygelse. :tummenupp

Shit! :rolleyes: tvåa på bollen...

Edit pga flinofel.

Last edited:

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
ÄÄÄH jag dumma mig bara! Körde custom för första gången här om dan det kändes som nått annat en motorcykel!! Det var det jag menade har inget mot religösa eller Hd åkare. Söker inte mc just nu har åkt i 16år men skall flytta downunder nu där kan jag åka 12 månader om året..

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
exiteme skrev:
2457508 På mc-träffen nere i Skagen träffade vi ett gäng kristna bikers. Så nu har vi vår egen Bikerbibel i bokhyllan..:yoparty
Den svenska rörelsen har hemsida: http://www.bikerchurch.nu/test/swe/index.php

Jag har också en sån där. Tror jag fick den på mc-mässan.
Har inte läst den än för jag är rädd att jag ramlar dit och blir kristen och då får man lite mer problem.... men kanske färre problem på vissa andra områden.

Jag har dock inget emot andra med olika syn och värderingar, bara de inte tvingar sig på en. Jag tycker de är rätt coola-ser stygga ut men är "snälla". Eller vet man det? Kolla på Helge Fossmo !

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
DallasDahlin skrev:
2457810 Religion är skit det räcker att de ältar sin skit i kyrkan. De behöver inte köra omkring och att göra reklam för sin skit.. De börjar bli värre en Jehovas.

Du är medveten om att de två du talar om (Jehovas och Kristna) båda är olika religioner?!

DallasDahlin skrev:
2457810 Kristendomen är skit

Hade varit närmare sanningen.

Sen framgick det väl inte vilken religion dom tillhörde så kan ju vara Jehovas och då är det ju dom som blir lite jobbigare och du slipper vara arg på svenska kyrkan och kristendomen i ren allmänhet :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
exiteme skrev:
2457508 På mc-träffen nere i Skagen träffade vi ett gäng kristna bikers. Så nu har vi vår egen Bikerbibel i bokhyllan..:yoparty
Den svenska rörelsen har hemsida: http://www.bikerchurch.nu/test/swe/index.php

den står stadigt vid Tv här hemma med plus att jag faktiskt har en med mig när jag tävlar i en väska...det kan ju faktiskt inte skada att ha han på sin sida iblant :näsblod

DallasDahlin skrev:
2457810 Religion är skit det räcker att de ältar sin skit i kyrkan. De behöver inte köra omkring och att göra reklam för sin skit.. De börjar bli värre en Jehovas.

du verkar va en smart kille du :tummenupp

lite vriden åt höger med lr :rolleyes:

Last edited:

Inkräcktaren

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Suzuki Intruder 800
Ja det reportaget blev bättre än vad jag kunde tro från början. Många fina inlägg fick man läsa om det här men även då som alltid med en del delade meningar förståss. Men det är sånt som ger livet dess charm att man inte tycker likadant i allt. Jag får tacka för responsen. Kan tillägga att vi hade mycket kul då reportaget gjordes och att både reporter och fotografen var kul folk att ha och göra med.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Ser inte dem som töntar. Tycker att det är skoj att man kan se ut hur man vill, göra vad man vill (köra mc) och vara kristen. Är själv inte kristen men de gånger jag har träffat på såna (typ .. 1gång) så var de väldigt trevliga.

:tummeupp

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
DallasDahlin skrev:
2458129 Okej! Jag har lärt mig att man ska tänka efter först innan man säger/skriver något… tror inte jag gjorde det på de förra sakerna jag skrev riktigt.. Folk får stå för va de vill. Och jag tänkte efter att jag har faktiskt inget emot er, faktiskt lite kul att ni kan få ihop ert intresse och tro till en sak. Men det jag inte gillar är när folk försöker få med andra på något mot deras vilja. Men måste påstå att jag inte tycker allt för bra om religion. Det är det största faktorn till Krig och terrordåd. Hade bra och förlåt för mina idiot inlägg.

Alla har rätt till sin åsikt så jag klagar inte på dig. Men tänk på att alla kristna inte prackar på folk sin tro, såna kristna gillar jag. :tummenupp

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
fan vad mycket tjafs det är i trådarna nuförtiden!!??

..är alla sura för att säsongen börjar ta slut?? :va

lite mer :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Har snackat lite med ett par av dessa snubbarna många har ju vrit snett ute o hittat tillbaka o villhjälpa andra.

Precis som K.R.I.S Kriminellas revange i samhället

O ja jag stavar som e kratta.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Mellan Norrköping/Linköping finns en ort som heter Norsholm där det samlas hoj åkare av alla de slag på torsdagskvällar. Vid ett av dessa tillfällen i somras var det med en för mig okänd kille som undrade om jag/vi hade lust att hänga med en sväng till deras klubbkåk efteråt. MCK Freedom: Visst man borde ju ha hajat, men så långt tänkte jag förstås inte, så visst, klart man hänger på :dummer

Dom är kristna och ingår i BikerChurch, och det kan jag säga, får man samma mottagande på alla andra klubbar som där så kanske man skulle ramla in lite oftare. Alla var hur trevliga som helst, och detta utan att på något sätt försöka trycka på oss deras värderingar. Det enda udda inslaget var att dom vid lägerelden läste en bibeltext och bad för de sina som hade det svårt pga av olika problem, och nej, man behövde inte sitta med och lyssna om man inte ville. Nu gjorde jag det iaf, dels pga av deras trevliga mottagande, och dels för att jag hade en av mina tonårssöner med mig, och jag tyckte väl att det kunde göra honom gått med tanke på allt annat skräp dom fylls med nuförtiden. Kort sagt, en kanonavslutning på en i övrigt trevlig hojkväll :)

Sedan kan man väl slå ihjäl hd/kromsläd myten med en gång. Det är inte annorlunda hos dom än hos andra, de flesta kategorier hojar finns med. Många av dom åkte på riktigt fina duccar som det var en fröjd att bara titta/lyssna på, och att påstå att dom glider runt på dom vore nästan att häda. Dom åker ofta, gärna och fort, så pass att många jag har pratat med inte hänger/vill hänga med i deras tempo :rolleyes:

Nu får var och en givetvis tycka/tänka vad dom vill, men dom som dömer ut dom för att dom är kristna kanske skulle må bra av en dos religion, medmänsklighet, och vänskap själva :pannkyss

Tyvärr har jag av olika anledningar inte gästat dom något mer i år, men jag åker gärna dit fler gånger. Man är ju på något konstigt sätt beroende av att träffa likasinnade hojtokar, och jag kan tänka mig betydligt sämre alternativ än att sitta vid deras lägereld och och snacka hoj medans solen går ner :tummenupp

Full respekt till alla som står för vad dom tycker, och som faktiskt gör mer för många som har det svårt av olika anledningar än vad vi andra orkar med att göra :klappar

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Blondie skrev:
2458175 Har snackat lite med ett par av dessa snubbarna många har ju vrit snett ute o hittat tillbaka o villhjälpa andra.

Precis som K.R.I.S Kriminellas revange i samhället

O ja jag stavar som e kratta.

Du stavar som en gud!!!

Jämnfört med alla som envisas med att särstava... typ 90% snart.
www.isärskrivning.com

Snabbkurs.. ett sammansatt ord skrivs ALLTID sammansatt.

hojbygge, bromsklossar, varvräknare, topplockspackning, knäskrap, bromsvätska, skinnställ...

Hade du svårt att läsa dom här orden så har du nog inte gått ut mellanstadiet...

Är du osäker på konstiga ovanliga sammansatta ord, så skriv med bindesträck så blir det troligen rätt.

Nu börjar folk skriva isär ALLT.
Vardags rum, bad kar???

Förstår retoriken men alla som har gått tredje klass kan förstå ett sammansatt ord upp till 18 bokstäver :tummenupp

Bara en parantes i debatten :)

Fan vad jag var jobbig då :wiggle :wiggle

Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
philiph skrev:
2458161 fan vad mycket tjafs det är i trådarna nuförtiden!!??

..är alla sura för att säsongen börjar ta slut?? :va

lite mer :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Säsongen är inte slut förrens första snön faller :yoparty

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Strömma skrev:
2458256 Fast sammansat är väl inte ett samman-satt ord utan en egen komponering :va

:tummenupp

nope, no way

Hedgehog skrev:
2458261 Säsongen är inte slut förrens första snön faller :yoparty

Håller med dig.

Har handtagsvärmare på rettan och det ät skönt att köra oktober ut ;)

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jag stötte på ett gäng kristna bikers på en mack när jag var på väg hem från Oslo förra månaden. De var engelsmän på väg till någon hojträff i Finland. Bland de trevligaste hojburna människor jag stött på hittills...:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln