Mellan Norrköping/Linköping finns en ort som heter Norsholm där det samlas hoj åkare av alla de slag på torsdagskvällar. Vid ett av dessa tillfällen i somras var det med en för mig okänd kille som undrade om jag/vi hade lust att hänga med en sväng till deras klubbkåk efteråt. MCK Freedom: Visst man borde ju ha hajat, men så långt tänkte jag förstås inte, så visst, klart man hänger på
Dom är kristna och ingår i BikerChurch, och det kan jag säga, får man samma mottagande på alla andra klubbar som där så kanske man skulle ramla in lite oftare. Alla var hur trevliga som helst, och detta utan att på något sätt försöka trycka på oss deras värderingar. Det enda udda inslaget var att dom vid lägerelden läste en bibeltext och bad för de sina som hade det svårt pga av olika problem, och nej, man behövde inte sitta med och lyssna om man inte ville. Nu gjorde jag det iaf, dels pga av deras trevliga mottagande, och dels för att jag hade en av mina tonårssöner med mig, och jag tyckte väl att det kunde göra honom gått med tanke på allt annat skräp dom fylls med nuförtiden. Kort sagt, en kanonavslutning på en i övrigt trevlig hojkväll
Sedan kan man väl slå ihjäl hd/kromsläd myten med en gång. Det är inte annorlunda hos dom än hos andra, de flesta kategorier hojar finns med. Många av dom åkte på riktigt fina duccar som det var en fröjd att bara titta/lyssna på, och att påstå att dom glider runt på dom vore nästan att häda. Dom åker ofta, gärna och fort, så pass att många jag har pratat med inte hänger/vill hänga med i deras tempo
Nu får var och en givetvis tycka/tänka vad dom vill, men dom som dömer ut dom för att dom är kristna kanske skulle må bra av en dos religion, medmänsklighet, och vänskap själva
Tyvärr har jag av olika anledningar inte gästat dom något mer i år, men jag åker gärna dit fler gånger. Man är ju på något konstigt sätt beroende av att träffa likasinnade hojtokar, och jag kan tänka mig betydligt sämre alternativ än att sitta vid deras lägereld och och snacka hoj medans solen går ner
Full respekt till alla som står för vad dom tycker, och som faktiskt gör mer för många som har det svårt av olika anledningar än vad vi andra orkar med att göra