Knuttarna med Gud i ryggen

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Strömma skrev:
2458292 Nu var det ju inte ordet samman-satt som avsågs, bara din stavning med ett "t" i slutet :D

Vart vart vart???
Blir ju lite paranoid nu när jag predikat så hårt.:D'

"Samman - satt" är väl fint ;)
 
Last edited:

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
Vad är det för fel på detta nu då?.
Inte för att jag är speciellt tronde eller springer i kyrkan speciellt ofta, men att börja racka ner på detta tycker jag visar er mognad.

Jag har aldrig åkt på något sådant här möte, men skulle nog säga att det är mer en socialt utvecklande för alla åldrar...


Nä, lite distans på livet grabbar.. det behöver vi nog alla....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
AdamGS500 skrev:
2458631 Vad är det för fel på detta nu då?.
Inte för att jag är speciellt tronde eller springer i kyrkan speciellt ofta, men att börja racka ner på detta tycker jag visar er mognad.

Det är egentligen bara ett litet fucko som sitter här och spyr galla och han har väl knappt uppnått 125:a åldern så ta det hela med en nypa salt. Alla som läst artikeln och flyttat från mamma inser nog att det inte finns något att reagera på.

Lilla Sallad som sitter i tråden och förfasar sig har nog mest problem med sina egna demoner. Han kanske blir slagen eller antastad av sin egna frireligösa pappa eller något annat otrevligt så låt honom bara vara.


Guds-knuttarna säger ju t.o.m själva:
- Det finns inget krav på att man ska vara troende. Det enda som krävs är däremot att man är drogfri och det är en av anledningarna till att vissa deltar som är nyktra alkolister.
 

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Argyle skrev:
2457577 Gud får man tro på om man vill. Själv är jag inte troende och är glad över att kyrkan börjar försvinna i Sverige.
Vi alla vet att vi är gjorda av energi och det är energin som är vårat liv, den lever för evigt och det är vad jag tror.


Ja, och samtidigt som kyrkan försvinner byggs det fler och fler moskeer i Sverige. Jihhhhaaaa (-d)

Tycker religion är den största bluff männskligheten skådat.

Alla får tro på vad dom vill, men jag har svårt att förstå hur man kan tro och avguda något som inte finns eller går att bevisa!

// R
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Tror det är rädslan för att dö som är anledningen att religion finns!

Detta i sin tur används för att skaffa sig makt och kontroll över människor.

"Gör ni inte som jag i egenskap av Guds sändebud säger så kommer ni att brinna i helvetet" o.s.v o.s.v.....

Det mesta handlar om pengar i slutändan ändå!
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
DanL skrev:
2458723 Tror det är rädslan för att dö som är anledningen att religion finns!

Detta i sin tur används för att skaffa sig makt och kontroll över människor.

"Gör ni inte som jag i egenskap av Guds sändebud säger så kommer ni att brinna i helvetet" o.s.v o.s.v.....

Det mesta handlar om pengar i slutändan ändå!

Bästa exempelt på detta är historien om Kane och Abel, där gud bokstavligen säger att tror du inte på mig och gör som jag säger så kommer olycka drabba dig.
 

californication

Guest
DallasDahlin skrev:
2457810 Religion är skit det räcker att de ältar sin skit i kyrkan. De behöver inte köra omkring och göra reklam för sin skit.. De börjar bli värre en Jehovas.

Du är en skit som inte kan respektera andra människor och deras värderingar.
Nej, man behöver inte vara troende, och man behöver verkligen inte ha samma åsikter, men ditt sätt att framföra dina åsikter på kan verkligen bli trevligare. Att dra alla över en kam som du gör är inte särskilt respektingivande, och det verkar nästan som du inte kan stå för dina åsikter, eftersom du helt plötsligt började förklara dig när en av dom aktuella skrev i tråden. Skinn på näsan, fast med en trevlig ton, tack!

/C, ateist men kan visa respekt ändå. Tro't eller ej. :pannkyss
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
DallasDahlin skrev:
2458129 Okej! Jag har lärt mig att man ska tänka efter först innan man säger/skriver något… tror inte jag gjorde det på de förra sakerna jag skrev riktigt.. Folk får stå för va de vill. Och jag tänkte efter att jag har faktiskt inget emot er, faktiskt lite kul att ni kan få ihop ert intresse och tro till en sak. Men det jag inte gillar är när folk försöker få med andra på något mot deras vilja. Men måste påstå att jag inte tycker allt för bra om religion. Det är det största faktorn till Krig och terrordåd. Hade bra och förlåt för mina idiot inlägg.

Att försöka få med andra på något mot deras vilja är det
bland det värsta jag vet.

Btw. Det är lungt att bli kallad tönt :tungan
 

Dr.Bike

Guest
fazerfun skrev:
2459486 Som HA tex :rolleyes: ???

Snacka om att VILJA missförstå.

Det Titania sa var att människor som brinner för en sak är hedervärda.
Det är ju då (givetvis underförstått) att de pysslar med hedervärda saker.

Att brinna politiskt för terror som vissa grupper inom Islam gör är t.ex inte hedervärt.
Vad HA har med saken att göra förstår jag inte alls. vad brinner de för menar du? Såvitt jag vet har de ingen politisk eller religiös ståndpunkt som de vill föra ut till kreti och pleti.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
philiph skrev:

Haha. Jag skojade bara. Lite torrt kanske?

spoiler: Du sa att vi borde lätta upp stämningen och vara glada, varpå jag skriker håll käften åt dig. Ser du det roliga nu?
 

Sundown

Two Barrels is enough
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
DUCATI M600/ Harley

californication

Guest
DallasDahlin skrev:
2460605 Jaa och du kan snacka mkt skit du mä! Jag står vist för mina åsikter det hade inget med någon ”aktuell” att gör! Det va när han Inkräktar snubben skrivit, sen att jag ångrade mej och tänkte efter vad jag hade skrivigt, är en annan sak. Men jag hatar fortfarande religion.:pannkyss

Berätta när? :pannkyss
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top