Hur bra tål kolfiberfälgar svenska potthål och tjälskott? Att göra såhär är ju obra:
https://www.youtube.com/watch?v=d8VGuxCPIyA
Oavsett material, det var den video med tappat bakhjul jag hade i huvudet Och det är ju alldeles oavsett dumt att tappa hjulenDet där är magnesiumfälgar
Oavsett material, det var den video med tappat bakhjul jag hade i huvudet Och det är ju alldeles oavsett dumt att tappa hjulen
Helt fel! Kolfiber fälgar tål stötar mkt bättre än fälgar tillverkade i metall, oavsett om de är gjutna eller smidda. BMW gjorde djupgående tester innan de byggde egna carbon fälgar till sin HP4 race, allt är TUV godkänt. Finns filmer på youtube när de testar dessa fälgar mot höga trottoar kanter vilket carbon fälgarna tål medan alu fälgarna spricker!
Jag har kört många hojar med carbon fälgar och kommer aldrig mer använda metall fälgar, köp om du har råd men var försiktig vid däcks byte. Mvh
Visst visst,det låter bra men när man ser sådana här bilder så spelar det
Gör man viktoptimerade konstruktioner så blir det väldigt lätt haverier om utformning eller hantering av material inte är korrekt. En kolfiberfälg med samma vikt som en aluminiumfälg är sannolikt oerhört stryktålig om den designats och tillverkats på ett bra sätt. Tänk bara vilka problem det var med svetsade konstruktioner i början innan material, design och svetsteknik utvecklats.
Thyssenkrupp sysslar väl i första hand med stål? Det var i alla fall den uppfattningen jag fick när vi var med i en arkitekttävling om ett nytt huvudkontor.
Visst visst,det låter bra men när man ser sådana här bilder så spelar det ingen roll vad du än hänvisar till.
View attachment 446128View attachment 446129View attachment 446130
Jag pratade med min lokala lagerleverantör(spekuma.se) om keramiska lager. De rekommenderas absolut inte till sånt som utsätts för stötar. Låg friktion, men dålig slagstyrka. Bra för högvarviga prylar med låg belastning. Dessutom svindyra.
Visst visst,det låter bra men när man ser sådana här bilder så spelar det ingen roll vad du än hänvisar till.
View attachment 446128View attachment 446129View attachment 446130
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |