Kolla denna annons på blocket.Lås in era hojar.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Ny ram 00-03 kostar 18 000:-

O killen vill sälja en bucklig för 15 000:- :kocko

Går han på ngr droger lr :va

.../Yoshi

Gabor

Guest
Jag bjöd honom 2000:-

få se om han svarar, kul att testa.... :kocko

GixxerperO

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Hoj
Suzuki GSXR 600-00
R1 racer skrev:
o så bucklig ram,blir nog lite svår sålt kanske för 15 tusen. :)

Detta stöder min teori att det skjuts alldeles för lite i sverige , det skull
tamej f..n vara spöstraff för dom som befattar sej med oärliga prylar
för det är väl alldeles uppenbart att det handlar om det :död :kocko

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Yoshi_gixxeRR skrev:
Ny ram 00-03 kostar 18 000:-

O killen vill sälja en bucklig för 15 000:- :kocko

Går han på ngr droger lr :va

.../Yoshi

Du får inga papper för dom 18 000 kr.
Han får säkert sålt den för en bra slant.
Skitbra för den som har en het hoj.

Gabor

Guest
Martinus skrev:
Du får inga papper för dom 18 000 kr.
Han får säkert sålt den för en bra slant.
Skitbra för den som har en het hoj.

Du har naturligtvis helt rätt....Snackade med en tjej i norrköping, skulle ha 17500:- bara för regbeviset till en 79 skit harley,,,ingen prutmån....

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
GixxerperO skrev:
Detta stöder min teori att det skjuts alldeles för lite i sverige , det skull
tamej f..n vara spöstraff för dom som befattar sej med oärliga prylar
för det är väl alldeles uppenbart att det handlar om det :död :kocko

Den ramen är säkert ärlig,
men det som köparen sen skall använda pappren till.....

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Är det regbeviset man behöver om man ska regga in en hoj man byggt på en lös ram? Behövs det några andra papper?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Vad ska killen som kraschade sin hoj göra då istället för att sälja ramen med papper? Slänga den? :confused:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Lätt o bli misstänksamma så fort. Varför tror ni inte nån helt enkelt försöker sälja sin hoj i delar pga man t.ex endast haft trafikförsäkring eller halvförsäkring o kvaddad hojen?

sluta anklaga folk direkt.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Swedie skrev:
Lätt o bli misstänksamma så fort. Varför tror ni inte nån helt enkelt försöker sälja sin hoj i delar pga man t.ex endast haft trafikförsäkring eller halvförsäkring o kvaddad hojen?

Hm, en bucklig ram med servicebok som är tyskimport :4skrika
Vad skulle man kunna använda det där bråtet till annat än att flytta ramnummer och då i vilket syfte? Dessutom med servicebok :hihi den är ju ännu svårare att förställa sig hur man skulle kunna ha nytta av med ärliga intentioner.

Asså ramen är det säkerligen inget fuffens med (då skulle den ju vara värdelös i detta sammanhang) men den som är intresserad av att köpa den är troligen mindre nogräknad -- eller förbiser jag något :va

Gabor

Guest
Det finns faktiskt några av oss....

DaGaz skrev:
Hm, en bucklig ram med servicebok som är tyskimport :4skrika
Vad skulle man kunna använda det där bråtet till annat än att flytta ramnummer och då i vilket syfte? Dessutom med servicebok :hihi den är ju ännu svårare att förställa sig hur man skulle kunna ha nytta av med ärliga intentioner.

Asså ramen är det säkerligen inget fuffens med (då skulle den ju vara värdelös i detta sammanhang) men den som är intresserad av att köpa den är troligen mindre nogräknad -- eller förbiser jag något :va

..här på SH. som kan bygga ihop en riktigt bra hoj av delar från skrotade o krashade o vurpade o specialtillverkade delar.
Då är en sådan kille guld som säljer ram med papper....men inte till det priset, det kan han glömma.....

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
killen om klotade sin race hoj på förra träningen .. o knäckte ramen.. han köpen den gärna.. inget olagligt gjort där inte? eller?

jag har en cbr 600 ram.. den är tillsalu.. VARFÖR.. för att jag inte har användning för den och den är kraschad jag har tagit de saker jag behöver från denmen ramen behövde jag inte.. :tungan

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
AleX skrev:
killen om klotade sin race hoj på förra träningen .. o knäckte ramen.. han köpen den gärna.. inget olagligt gjort där inte? eller?

jag har en cbr 600 ram.. den är tillsalu.. VARFÖR.. för att jag inte har användning för den och den är kraschad jag har tagit de saker jag behöver från denmen ramen behövde jag inte.. :tungan

Jag läser mellan raderna i annonsen och kan bara inte tolka det på annat vis än såhär: Ramnummer med schyssta papper till salu, säljes med en seriös servicebok för att underlätta ditt häleri. :rolleyes:

Sen är det klart att det finns en marknad för de som behöver ny ram och vill bygga en cykel eller ersätta befintlig ram med ny. Men bucklig, tilltygad och med stor sannolikhet ordentligt frestad pga krach är väl ändå inte det första man tittar efter då, eller? Speciellt inte till det priset :va

Påstår inte att jag med säkerhet vet vem annonsören vänder sig till men med det annonsinnehållet är det vad jag tror iallfall. Ramen lär ju vara helt grön och inget olagligt i det. Men med tanke på alla stölder reagerar man på hur en tredjepart i detta fall kan hjälpa till att få en stulen hoj i omlopp.

Frågan är hur man skulle kunna förhindra att just detta händer...

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
AleX skrev:

Han skulle väl hellre köpa en HEL ram utan papper för papper har han väl redan och dessutom har han redan en bucklig ram

apriliahasse

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Det finns ju som sagt folk som bygger ihop sin egen sport hoj av delar (ärliga), kan sedan inte köra med den på gatan för att hojen inte har ett reg nr.

Ramen som man köpta kan ha varit en tävlingsram, köpta från skrot eller liknande.

Och därför köper folk ramar från tyskland och flyttar reg nummret till deras ram. Vola så har man en mc man kan besiktiga och köra med.

:hihi

sandstream

Guest
Swedie skrev:

Tycker det är helt uppenbart att det inte är ramen som är intressant i annonsen utan papprena. Har man en egen hoj har man alla papper och vill knappast köpa en bucklig ram.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati