Kolla denna annons på blocket.Lås in era hojar.

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
ove skrev:
Vad tycker du man ska göra med ramen då (om du vart i samma situation) ?
Jag skulle troligtvis lagat hojen, är bara så trött på alla stölder, men det är klart men vet ju inte vart delarna kommer från som jag skulle köpt och lagat med heller... :confused:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Ja man kan ju inte beklaga sig över alla stölder samtidigt som man uppmuntrar till att köpa ramar för att kunna sälja dem gröna igen.

Är visserligen med på att man tänker på sig själv och gör det bästa av situationen utan moraliska betänkligheter. Det är ju inget olagligt att sälja en ram.

Jag hade nog upplyst köparen om att jag tänker följa vad som händer med ramnummret. Att sälja serviceboken utan motor känns ju nästan vansinne, och säkerligen olagligt. Du bäddar ju för bedrägeri.

Att lås, regplåt etc säljs som ett "hälerikit" är ju direkt provocerande.

Nåväl tror att just den där annonsen är bara för att piska upp stämmningen här och det finns säkert ingen ram att köpa.. :D

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Hmm, 15k för en bucklig ram med lite nuffror på. Jag har också en sån, den är lätt till salu för mindre pengar än så.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
sege skrev:
Hmm, 15k för en bucklig ram med lite nuffror på. Jag har också en sån, den är lätt till salu för mindre pengar än så.

Kolla den sista annonsen, det är ju 25k. Men å andra sidan då är det ju en 04'a som gått 400mil med servicebok, tändningslås/tanklås, regplåt (ja ramen är inreggad) etc.. :rolleyes:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
DaGaz skrev:
Kolla den sista annonsen, det är ju 25k. Men å andra sidan då är det ju en 04'a som gått 400mil med servicebok, tändningslås/tanklås, regplåt (ja ramen är inreggad) etc.. :rolleyes:

Hmm, min är en 98a, _bucklig_ och har gått en massa mil. Det måste ju bli antikvärde och sånt, minst 50k då.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati