Kolla denna annons på blocket.Lås in era hojar.

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
sandstream skrev:
Tycker det är helt uppenbart att det inte är ramen som är intressant i annonsen utan papprena. Har man en egen hoj har man alla papper och vill knappast köpa en bucklig ram.
Men om man har papper och en ram då.. Ska man knögla ihop pappret å slänga dom där 15000kronorna?

sandstream

Guest
Bergare skrev:
Men om man har papper och en ram då.. Ska man knögla ihop pappret å slänga dom där 15000kronorna?
Nej, men om jag förstår dem som kan sånt här och har skrivit i tråden så är 15.000:- ett skämt för en bucklig ram. Om man då ändå sätter det priset så verkar det som att man försöker sälja något annat, dvs papprena.

Visst, jag kan ha helt fel men genom åren har man lärt sig att inte lita på någon förutom mamma :D

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
förstår inte vad problemet är... ring upp killen då ni som har problem och säg att han borde skjutas.. är alla oärliga som säljer hojdelar på blocket :va
tycker det döms för mycket i sverige på för få grunder :mad:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
DaGaz skrev:
Jag läser mellan raderna i annonsen och kan bara inte tolka det på annat vis än såhär: Ramnummer med schyssta papper till salu, säljes med en seriös servicebok för att underlätta ditt häleri. :rolleyes:

"Man känner andra genom sig själv." Eller hur e de man säger? :tungan
Jag hade behövt en ram till min förra -99, men fanns ingen då... och ja - den va ärlig och skulle fortsatt vara så!

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Perfekt! Precis vad jag behöver :tummenupp
Papper är alltid bra att ha.
Ska ringa direkt

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Ramsnack!

Jag har lyssnat lite med en kompis i Tyskland och dom har tuffare attityd när det gäller krockade grejor där.
Försäkringsbolagen dömmer ut hårdare skadade fordon och chasien och dom vill inte ha ut sådana i trafiken igen.
Det kanske är en sådan ram.........??!!

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Kan inte annat än buga :Bugar åt ditt inlägg, det var mycket bra formularat.

DaGaz skrev:
Jag läser mellan raderna i annonsen och kan bara inte tolka det på annat vis än såhär: Ramnummer med schyssta papper till salu, säljes med en seriös servicebok för att underlätta ditt häleri. :rolleyes:

Sen är det klart att det finns en marknad för de som behöver ny ram och vill bygga en cykel eller ersätta befintlig ram med ny. Men bucklig, tilltygad och med stor sannolikhet ordentligt frestad pga krach är väl ändå inte det första man tittar efter då, eller? Speciellt inte till det priset :va

Påstår inte att jag med säkerhet vet vem annonsören vänder sig till men med det annonsinnehållet är det vad jag tror iallfall. Ramen lär ju vara helt grön och inget olagligt i det. Men med tanke på alla stölder reagerar man på hur en tredjepart i detta fall kan hjälpa till att få en stulen hoj i omlopp.

Frågan är hur man skulle kunna förhindra att just detta händer...

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Men då hade väl varit bättre köpa en begagnad ram utan bucklor och papper samt servicebok billigare, eller köpa en ny för den summa(ungefär) som begärs här då?

freding skrev:
Jag hade behövt en ram till min förra -99, men fanns ingen då... och ja - den va ärlig och skulle fortsatt vara så!

sandstream

Guest
blom skrev:
förstår inte vad problemet är... ring upp killen då ni som har problem och säg att han borde skjutas.. är alla oärliga som säljer hojdelar på blocket :va
Tycker inte att han ska skjutas!

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
blom skrev:

Ser man inte skogen för alla träden så gör man inte :rolleyes:

Killen med annonsen säljer högst troligt helt schyssta delar, han begår inget brott det har aldrig påståtts. Men kom igen; en bucklig och smälld ram med alla papper och SERVICEBOK till 15000.

Vem skulle vara intresserad av detta snabbt/problemfritt till ett sånt pris?? Jo någon som har en hoj som saknar friska papper.

Anledningen till att jag skrev är att man blir förbannad när man blir påmind om alla hojstölder och oärliga individer.

Vill man leka privat polis kan en ide kan ju vara att sätta ut just en sån här annons och se till att dokumentera alla spekulanter noga jag slår vad om att 90% kommer att vara hojtjuvar/hälare.. kan ju vara ett sätt att få locka till sig möjliga hojskojjare. :mad:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
freding skrev:

Dvs du behövde bara ramnummret? Upplys mig - det finns säkert fall jag inte har koll på; I vilka fall behöver man nytt ramnummer, OK papper och ny servicebok till 15000?
:rolleyes:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Bergare skrev:
Japp, de e min. Har papper å regbevis å kvitto och allt. Har man krashat utan försäkring kan man ju inte bara slänga ram å papper när man kan få dom här pengarna.. lr. Tycker inte att de är ngt konstigt så länge pappren å kvitto finns..

Du gör inget fel, du säljer en schysst ram och gör det bästa av situationen efter en oturlig krach utan försäkring.

Dina spekulanter som ger dessa pengar för skrammlet är med hög sannolikhet tjuvar. Jag tänker inte moralisera över det.. det är upp till var och en.

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Bergare skrev:
Och?????
Ja jag menar naturligtvis att det med stor sannolikhet blir fler som blir av med sina hojar på grund av sånt här(stulna), och dessa plockas ner och blir "lagliga" med dessa nya ramar. :mad:

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki 1100
gixxer1000Mike skrev:
Och?????
Ja jag menar naturligtvis att det med stor sannolikhet blir fler som blir av med sina hojar på grund av sånt här(stulna), och dessa plockas ner och blir "lagliga" med dessa nya ramar. :mad:

Vad tycker du man ska göra med ramen då (om du vart i samma situation) ?

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
gixxer1000Mike skrev:
Och?????
Om du tror de är så (vilket de säkert ofta är, men va ska man göra om man har en ram då?)kan du ju alltid hindra detta.. Köp pam å papper å mal ner skiten sen slänger du allt i en stor säck å dumpar de i närmaste sjö :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati