Kollat försäkring idag!! Vilka priser!!

rrfireblade

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, KTM640SM
gixxer

Idag ringde jag några försäkrings bolag kollade premien vilket följer:

jag är 26 år ,medlem i smc ska gå ban-kursen snart.mc kort 3 år,Gsxr 1000 k6

Folksam hel förs, 33 331 kr. halv förs, 10365 kr. trafik 6424 kr. vet inte om man kunde ställa av å på hur mkt som helst ..

trygghansa hel förs, 35000 ca . halv, 20 000 ca . trafik 15 000 kr! ej ställa av / på :arsele

If hel förs 37 772 kr. halv 13 114 kr. trafik 8811 kr ..då kunde man ställa av/ på hur mkt som helst ,

Någon som har tips på fler bolag förutom länsförs dom svarade inte.. :confused:

Känner inte för att skriva hojen på gubben men betalar fan inte hur mkt som helst.... snart e ju vädret här :yoparty

tjena rundberg!!
Köpt en k6 nu din filur!!
Inte illa, men har du råd med en sådan hoj har du råd med försäkring..Bara hosta opp dom nu..Ha d

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
R6 -00, 21 bast i sommar, 651 spänn/månad med SMC Folksam halvförsäkring. För min del innebar det halva priset jämfört med en basförsäkring. Tyvärr har du ju inte möjlighet att teckna den försäkringen innan du gått BKK/SHK-kursen...

mc.chic

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
CBF -07
min försäkring kostar bara 3000 kr hel/år haft körkortet i ett år och har en CBF 600 -07 :tummenupp jag är inget annat än nöjd med bilsport mc försäkringen :)

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
1998 Yamaha XJ900
Inte för att va sån men det är ju ganska osmart att inte kolla upp försäkringen innan man köper hoj, speciellt när man köper nya och starka hojar. Det är ju inte inköpet som kostar pengar, det är ägandet.

Håller med :)

Lite därför ja köpte den ja har nu, kostar på mc bilsport hel/hel 4214:-

Men de är ju en prioritetsfråga ... På vad vill ja lägga mina pengar?

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Helt normala premier. För egen del var man nöjd med den nya löneförhöjningen ända tills för någon dag sedan när man fick reda på att förslaget om %-påslag på trafikförs skulle genomföras. 700 extra i månaden för hojen och 350 för bilen..

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Du har en supersporthoj som förmodligen inte ens är ett år gammal ännu, VAD trodde du premien skulle hamna på? :confused:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
10 lock om året för halvförsäkring, det blir ju inte ens en tusenlapp i månaden. Ställer du av den ett tag runt jul/nyår har du säkert råd att sakffa kraschkåpor och puckar på henne också.

Ar bara att inse, det är en högriskhoj !!!

Och att du snart ska gå bankurs, hur ändrar den faktorn din försäkring ? Om du har gått den så kan det kanske slå av en hundring eller två på något bolag. Men inte före genomförd kurs

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Hoj
Ridley!?
själv ringde jag Folksam idag men då kunde de inte ge ngt svar. De nya premierna skulle komma i maj.:va

Bilsport o mc ,dom är lite roliga,,,dom försäkrar ju inte mig iaf :rolleyes: lite kul med tanke på deras namn dock,,hehe

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Hoj lös
Har en Hornet 900-02.
Betalar ca 4800 hel/hel.
Kan bara säga att här är ännu en nöjd kund hos bilsport mc.:tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag tycker du fick helt OK premier, billigare än vad jag fick med min hoj och jag är i din ålder. Det är dyrt att försäkra sporthojar.

Don Danielsan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Ducati 749s
Finns det försäkringar där man kan ställa av och på hur som helst, dag för dag??? Jag vet om att man kan ställa av genom vägverket, men då måste man vänta på en ny skattelapp, som tar typ 2 veckor att få hem, innan man kan ställa av igen när man väl väljer att ställa på den igen...

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Triumph Daytona 675 -06

Har Triumph/If 35+ försäkring
Betalar 8200:- Hel/Hel vilket jag tycker är billigt

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
betalar 4000 för trafik 7500 halv och 18000 hel r1-03 25 år.
hos saluansvar

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ingen
själv ringde jag Folksam idag men då kunde de inte ge ngt svar. De nya premierna skulle komma i maj.:va

Bilsport o mc ,dom är lite roliga,,,dom försäkrar ju inte mig iaf :rolleyes: lite kul med tanke på deras namn dock,,hehe

ingen på försäkringsbolagen verkar ha nån koll egentligen,.. till mig sa tjejen som jag tecknade försäkring av på folksam att den nya höjningen skulle träda i kraft den första juli... har hört massa andra datum..

själv kör jag endast med trafikförsäkring.. korkat kanske. vill inte sälja hojen och kör ändå ganska "lugnt" hehe. betalr iaf 8880kr/år av och påställbar 22 år- 23 senare i år.. helt sjukt dyrt.

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
k9
tja, kolla med länsförsäkringar jag har hel/hel 12000

fast jag har ju en k5 då... :tummenupp

Folksam hel förs, 33 331 kr. halv förs, 10365 kr. trafik 6424 kr. vet inte om man kunde ställa av å på hur mkt som helst ..

trygghansa hel förs, 35000 ca . halv, 20 000 ca . trafik 15 000 kr! ej ställa av / på :arsele

If hel förs 37 772 kr. halv 13 114 kr. trafik 8811 kr ..då kunde man ställa av/ på hur mkt som helst ,

Känner inte för att skriva hojen på gubben men betalar fan inte hur mkt som helst.... snart e ju vädret här :yoparty

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux

Låter helt normalt....

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
det är lika roligt att läsa dom här trådarna varje år.. att folk kan bli lika förvånade över premierna år efter år :)
det är så här mycket det kostar att ha en sportmoppe och kommer alltid att vara.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024