Kom med posten idag

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
P@trik skrev:
Men svara på frågan då.. :fatta!

Vad är det för extra material på disc2 ?



"The long awaited, final version of FASTER is ready to go!

The double-disc Collector's Edition contains over four hours of material:

FASTER - the original movie, now re-mastered in 5.1 Dolby Surround Sound

FASTER & FASTER '03-'04 - the highly-anticipated sequel (also 5.1 Dolby)

Interactive Racing - experience four last-lap battles from multiple angles
14 Additional Scenes - including previously unseen interviews with Barry
Sheene, Max Biaggi and Kevin Schwantz; Wayne Rainey's story of his greatest
grand prix victory; and FASTER's homage to the MotoGP paddock babes."
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Andra skivan, som jag just har tittat på delar av, innehåller intervjuer med bl.a. Schwantz, Biaggi, Rossi, Rainey. Schwantz säger att hans Suzuki var den klart bästa hojen -89, att han borde ha vunnit titeln då men kraschade för mycket. Först ett par år senare fick han en chefsmekaniker som (till skillnad från de tidigare) hade synpunkter på att han kraschade så ofta. Schwantz menade att han hade behövt någon som hade denna "lugnande" inverkan på honom tidigare; det hade inneburit minst ett par titlar till - förstår man att han menar.

En intressant nyhet för mig var att Biaggi började köra mc när han var 18. Började med racing direkt (har aldrig kört på gata): 250 och vann EM mer eller mindre omgående! Efter ett par säsonger i VM var han världsmästare. Skapligt imponerande. Speciellt jämfört med de flesta andra som har börjat som småbarn och haft 10-15 års träning på sig innan VM.

Både Biaggi och Rossi menar att det var en större utmaning att köra tvåtakt femhundra. Biaggi att det nog kommer bli mer som förr när fyrtaktarna utvecklas mer och blir ännu starkare.

Man får en helt annan och mer "verklighetsförankrad" bild av vad GP är och innebär än av att läsa nyhetsnotiser på webbsidor och lyssna på de svenska kommentatorerna. Köp filmen - den är värd minst tio ggr sitt pris!

Den låg prydligt inslagen på hallmattan med en faktura två dagar efter att jag hade klickat på "beställ" här.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:
....

En intressant nyhet för mig var att Biaggi började köra mc när han var 18. Började med racing direkt (har aldrig kört på gata): 250 och vann EM mer eller mindre omgående! Efter ett par säsonger i VM var han världsmästare. Skapligt imponerande. Speciellt jämfört med de flesta andra som har börjat som småbarn och haft 10-15 års träning på sig innan VM.

....


Kommer inte ihåg om han hade körkort eller inte men det började med att han och en kompis var uttråkade och hade inget att göra för att deras fotbollsträning och deras skola hade sommaruppehåll. Då stack dom ner till Vallelunga och provade att köra med en hoj där.

Sen året efter började han i 125std som 18åring och med en Honda NSR. Kommer inte ihåg vad han körde andra året? Kanske 125racer i Italien. Tredje året körde han 250-EM. Vann alla racen han ställde upp i. Kunde dock inte köra finalen för då satt han inne för att han hade tagit "bondpermis" från lumpen. Annars hade han kunnat blivit den förste som vunnit alla tävlingar på EM..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Axxexs skrev:
Kommer inte ihåg om han hade körkort eller inte men det började med att han och en kompis var uttråkade och hade inget att göra för att deras fotbollsträning och deras skola hade sommaruppehåll. Då stack dom ner till Vallelunga och provade att köra med en hoj där.

Sen året efter började han i 125std som 18åring och med en Honda NSR. Kommer inte ihåg vad han körde andra året? Kanske 125racer i Italien. Tredje året körde han 250-EM. Vann alla racen han ställde upp i. Kunde dock inte köra finalen för då satt han inne för att han hade tagit "bondpermis" från lumpen. Annars hade han kunnat blivit den förste som vunnit alla tävlingar på EM..

Har för mig han körde 125 i EM också, mot Håkan bland annat.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Max körde två säsonger i 125 standard. Han gjorde dock ett inhopp i italienska mästerskapen i 125 Racer, annars gick han direkt till 250 EM.
 

EvilEd

The Show Must Go On
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Häljarp
Hoj
TL1000s
Vad var det som var nytt med "Faster 03-04" ???
Dom här 2 1/2 timmarna med nytt material ???
 
Last edited:

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
EvilEd skrev:
Är det region 1 eller region 2 ?
Verkar va region 2
Måste fan stödköpa jag med men nu är den ju slut :( Nån annan nätfirma som har (eller kanske nån butik i sthlm)
42303.jpg
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
EvilEd skrev:
Vad var det som var nytt med "Faster 03-04" ???
Dom här 2 1/2 timmarna med nytt material ???
På första CD:n kör alla 500. Den andra handlar om fyrtaktarna. Och innehåller längre intervjuer med Rainey, Schwantz och lite annat löst folk.

Johan skrev:
Verkar va region 2
Måste fan stödköpa jag med men nu är den ju slut :( Nån annan nätfirma som har (eller kanske nån butik i sthlm)

Det stod att den var slut när jag beställde den också. Efter två dagar låg den på hallmattan med en faktura. :tummenupp

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=42303
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
OlleR skrev:
Jag är lite retarded ;) Jag har sett folk som klankat på filmen på riktigt, varför har jag aldrig riktigt förstått :confused:

Jag tycker den var OK, snyggt och inspirerande ihopklippt men inte nyskapande eller märkvärdig i filmisk mening (utöver bristen på liknande dokumentärer i ämnet) Vidare kändes den stundvis hoppig och flamsig med diverse inklippta oneliners och kommentarer från förare, dessutom lite väl mycket fokus på krascher va?

Bra film för motogp/rr-älskare som er och mig själv, men är ganska säker på att den inte talar speciellt mycket till mc-/race- ofrälst folk.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top