Kom till Anderstorp 30 April! SM i Roadracing!

Status
Ej öppen för fler svar.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Swedie skrev:
2106124 Håll utkik efter de här hojarna! nr 81 i Nordic Superbike och nr 181 i Supermoto 450. :banana

Jag letade å letade... :hihi

Instabil skrev:
2126540 skulle inte Swedie köra ??? vi var där idag men såg inte till honom på banan :va


vad är han för en :tomten


Måste säga att det var skit kul , trots det "anorlunda" vädret, det var fin racing och täta hårda strider om pallplatserna , och sånt gillar vi ju,

det var ju några avåkningar som såg lite väl vådliga ut ( inte bra ), men de som var komentatorer :huvet de var nog de sämsta jag lyssnat på på väldigt länge ... :fatta! tror att någon full åskådare hade gjort det bättre :fyllisar

Sådär värst tätt var det väl inte va? Förutom i nåt race då...


Edit; Var det du Swedie som stretchade å gjorde armhävningar i full mundering nere vid start å mål rakan iklädd ett svart Arlen Ness regnställ och nån vit (ljus) hjälm när SM 450 körde?
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
jag fick lov att stå över min körning då axeln poppa ur led vid en marksyning in i en nyplacerad kikan för supermoto... menad för att tvätta av däcken från lera. tog det säkra och försöker läka axeln inför nästa race. skittrist början på tävlandet.
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
Swedie skrev:
2127471 jag fick lov att stå över min körning då axeln poppa ur led vid en marksyning in i en nyplacerad kikan för supermoto... menad för att tvätta av däcken från lera. tog det säkra och försöker läka axeln inför nästa race. skittrist början på tävlandet.


Det var oerhört tråkigt att höra vi hade verkligen sett fram mot att få se dig live in action.. hoppas att vi får chansen en annan gång ...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Instabil skrev:
2127476 Det var oerhört tråkigt att höra vi hade verkligen sett fram mot att få se dig live in action.. hoppas att vi får chansen en annan gång ...
det var skittrist japp :( men inte mycket att sura för. bara att acceptera. jaj ska träna och ta igen på sviestad sista veckan i maj.

kommer en ursäktsrapport på min rr-sida www.sporthoj.com/rr/ snart.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag har nu äntligen komme hem efter att ha spenderat två dagar och bråka med transpondrar :) kul var det och blött var det också. Men ett stort tack till dom jag jobbade med och alla förare som var hur trevliga som helst :)

Ett litet FY SKÄMS till er som slarvade med att lämna igen transpondrarna dock :)

Synd på din axel Swedie men det går säkert bättre nästa gång :)

Grattis till Kenneth till en tredje plats i Rockie 1000 :banana
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Du såg rätt avslappnad ut när du körde Swedie... :D

Här kommer två bilder...
wwdlw5.jpg


wwdmvr.jpg


//KaliZ
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Instabil skrev:
2126540 skulle inte Swedie köra ??? vi var där idag men såg inte till honom på banan :va


vad är han för en :tomten


Måste säga att det var skit kul , trots det "anorlunda" vädret, det var fin racing och täta hårda strider om pallplatserna , och sånt gillar vi ju,

det var ju några avåkningar som såg lite väl vådliga ut ( inte bra ), men de som var komentatorer :huvet de var nog de sämsta jag lyssnat på på väldigt länge ... :fatta! tror att någon full åskådare hade gjort det bättre :fyllisar
Tack för den sakliga kritiken! Vad kunde vi gjort bättre?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nr:18 skrev:
2128689 Tack för den sakliga kritiken! Vad kunde vi gjort bättre?
Tycker det var bra. :tummenupp I 2-taktsklasserna slapp man den pajkastning som brukar förekomma här på forumet och det var bara sakligt. Tack för det. :)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag tyckte kommentatorerna skötte sig bra!

Jag kom på en sak som jag undrade över.. Ska även motarderna ingå i RR DVD som släpps senare? Nu kör jag inte i en sån klass som kommer vara med på tv själv, men eftersom det varit ett jäkla hallå om pengar så är jag nyfiken på om motardförarna isåfall betalar för att vara med i tv produktionen.
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
Nr:18 skrev:
2128689 Tack för den sakliga kritiken! Vad kunde vi gjort bättre?
För att vara saklig vill jag tydliggöra att jag inte kan ett skit om RR .

De erfarenheter jag har av kommentatorer är från dragracing, racing, folkrace, så jag har dem som referenser till detta,

Det var ganska mycket ”interna” skämt plus att det kändes ganska mycket som om ni satt och läste i papperna mest hela tiden .. tex : och här kommer startnr xx och det är ……… NN..

Det talades väldigt lite (inte alls ) om vad det var för hojar som NN med nr xx körde, vilket är väldigt intressant för en som inte kan nått men iaf ser numren ..

Det verkade som om ni inte såg hela banan heller då det under 600 racet (tror att det var det) var 3 förare som åkte av i kurvan efter flyg rakan .. och ni påtalade att det inte var någon som åkt av ?? det tog nått varv innan ni ”saknade” dessa förare, sen är det ju ganska intressant som publik att få reda på vem det var som åkt av (om någon nu gjorde det)

Som sagt lite mer spontanitet lite mer fakta ( är bra för oss som inte vet nått), tex fick jag info av en polare om att vissa klasser inte fick köra på regndäck .. hade inte det varit relevant info ?? tyckte ju att de var mesar när de crusade runt.
Kort och gott lite mer på hugget.

Annars hade jag en toppendag i regnet och kommer med största sanolikhet att göra fler besök på RR tävlingar (från läktarplats, bland alla andra experter..)

Mvh Joen
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Instabil skrev:
2128817 För att vara saklig vill jag tydliggöra att jag inte kan ett skit om RR .

De erfarenheter jag har av kommentatorer är från dragracing, racing, folkrace, så jag har dem som referenser till detta,

Det var ganska mycket ”interna” skämt plus att det kändes ganska mycket som om ni satt och läste i papperna mest hela tiden .. tex : och här kommer startnr xx och det är ……… NN..

Det talades väldigt lite (inte alls ) om vad det var för hojar som NN med nr xx körde, vilket är väldigt intressant för en som inte kan nått men iaf ser numren ..

Det verkade som om ni inte såg hela banan heller då det under 600 racet (tror att det var det) var 3 förare som åkte av i kurvan efter flyg rakan .. och ni påtalade att det inte var någon som åkt av ?? det tog nått varv innan ni ”saknade” dessa förare, sen är det ju ganska intressant som publik att få reda på vem det var som åkt av (om någon nu gjorde det)

Som sagt lite mer spontanitet lite mer fakta ( är bra för oss som inte vet nått), tex fick jag info av en polare om att vissa klasser inte fick köra på regndäck .. hade inte det varit relevant info ?? tyckte ju att de var mesar när de crusade runt.
Kort och gott lite mer på hugget.

Annars hade jag en toppendag i regnet och kommer med största sanolikhet att göra fler besök på RR tävlingar (från läktarplats, bland alla andra experter..)

Mvh Joen
Kom ihåg att vi är amatörer! Jämför oss med andra amatörer, inte proffs.
Angående regndäcksförbud i vissa klasser så har du nog inte lyssnat noga, för det talade vi om vid ett flertal tillfällen.
Det är som du så riktigt gissade, inte möjligt att se hela banan, då det är 1,5 km från vår position till norra banänden. Detta gör att vi inte kunde se slutet av rakan. Dessutom lyckades vi inte ordna radio så att vi fick funkisarnas info från posteringarna om vilka som gått av, detta ska vi ändra på till nästa gång.

Fakta delades ut om klasserna mellan heaten. Kanske ska vara ännu tydligare med de tekniska bitarna?

Interna skämt? Vilket tänker du på då? Vet att det var ett eller annat, men några större mängder har jag inget minne av?



Alltid kul att få feedback, så att vi kan utveckla vår kunskap!! :tummenupp

//Humlan, som endast är speaker en gång per år!
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
Nr:18 skrev:
2128858 Kom ihåg att vi är amatörer! Jämför oss med andra amatörer, inte proffs.
Jag skall ärligt säga att jag trode att det var "dåliga" profs som jobbade men är ni amatörer så gjorde ett toppen jobb.. det förklarar ju pappers blädrandet.

Det är som du så riktigt gissade, inte möjligt att se hela banan, då det är 1,5 km från vår position till norra banänden. Detta gör att vi inte kunde se slutet av rakan. Dessutom lyckades vi inte ordna radio så att vi fick funkisarnas info från posteringarna om vilka som gått av, detta ska vi ändra på till nästa gång.
Det var ju en miss att ni inte hade den kollen men ett fel som lätt kan avhjälpas ..


Interna skämt? Vilket tänker du på då? Vet att det var ett eller annat, men några större mängder har jag inget minne av?

Jag lägger inte "dåliga skämt" på minnet jag vet bara att jag frågade polaren om vad som menades ..


Alltid kul att få feedback, så att vi kan utveckla vår kunskap!! :tummenupp

//Humlan, som endast är speaker en gång per år!

Gör du det en gång om året så gjorde du en jävligt bra insats


:tummenupp kan tänka mig att det var lite nervöst trots att det var lite tunt med publik ...
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Åja, tyckte nog allt ni skötte er bra allt.

Men kan ni inte få till en högtalare borta på "kullen". Svårt att höra nånting av komentatorerna därifrån.

Annars var det en höjdardag, trots vädret.
Kul att träffa lite folk man kände i depån.

edit: Ja just det ja, GRATTIS.
 
Last edited:

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Och jag hoppade in rookie-rookie kommentator medans nr 18 vann R1000 racet. :)

Naturligtvis gör alla så gott de kan, såväl noviser som proffs.

Fast vet man ingenting RR blir väl allting internt, eller?

Jag hoppas iaf att du fick mersmak och vill komma och titta på RR någon mer gång.

13maj går det långlopp på Anderstorp. Fast då utan kommentatorer. Läs mer på erf.nu. Och glöm inte att fråga oss i teamen om allt möjligt.
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
Strider skrev:
2128943 Och jag hoppade in rookie-rookie kommentator medans nr 18 vann R1000 racet. :)

Naturligtvis gör alla så gott de kan, såväl noviser som proffs.

Klart att de gör sitt bästa men jag trode faktisk att det skulle vara profs det är ju till trots en SM deltävling, men med lite mer fakta så tycker jag ju att det var en beundransvärd insats för ett gäng glada amatörer.

Fast vet man ingenting RR blir väl allting internt, eller?
Nja så är det ju inte riktigt .. FAKTA är ju FAKTA oavsett om man kan nått eller inte, sen beror det ju på om man kan ta till sig infon ..

Jag hoppas iaf att du fick mersmak och vill komma och titta på RR någon mer gång.
Klart jag fick.. det var ju supermanligt, eller som jag sa i en annan tråd tvåtakts racing är ju så manligt att till och med tjejerna som kör har hår på bröstet *ler* Jo jag skall defenitivt kolla på fler tävlingar live.. (helst sol nästa gång om det går att förbeställa det)

13maj går det långlopp på Anderstorp. Fast då utan kommentatorer. Läs mer på erf.nu. Och glöm inte att fråga oss i teamen om allt möjligt.
13 Maj är det crusing på öland och då plockas den hemska raggaren i mig fram , då skall jag bränna däck och ställa till jävelskap (ev skrika könsord genom sidorutorna)

Nä summa sumarum så var det en toppen helg och jag tycker att det var super nice att det var fritt inträde och tycker verkligen att det var synd att publiken inte kunde komma .. det är ju bara lite vatten ... vad det gäller min kritik så var det faktiskt så jag uppfattade det hela .. visst med lite facit i hand så var ni ju bra.. no hard feelings and keep upp the good work
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Bikerbitch skrev:
2129594 Vi är inte mesar egentligen, men när det kommer till regn... huuuuuuua säger jag bara. Då är det halt som i duschen utan halkmatta... :näsblod

Jupp, precis som du själv sa: Kom ju i mål i alla fall.

Bara det är en stor prestation i det vädret och med de däcken. Imponerande.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Chirre skrev:
2130418 Jupp, precis som du själv sa: Kom ju i mål i alla fall.

Bara det är en stor prestation i det vädret och med de däcken. Imponerande.

Precis. Viktigast av allt. Komma i mål. Rullade in på 15.e plats också. Om jag inte minns helt galet är det 1 poäng :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top